Søskenvogn

Halaine89

Blir kjent med forumet
Har ei datter på snart 6 måneder og venter en liten spire i januar. Jeg er dermed avhengig av ei søskenvogn. 

Vi hadde før vi fant ut at vi var gravid bestemt oss for at vi skulle ha ny kombivogn, men når vi begynte å se oss litt rundt så fant vi denne herligheten!

http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=932858&b_kid=187860

Denne vognen kan vi bruke med bag eller bilstol til babyen, sittedel til datteren vår + at man kan bruke alt dette samtidig :) Det følger også med et ståbrett :) På denne måten slipper vi å kjøpe ny kombivogn OG søskenvogn - alt i ett :)

Noen som har gode eller dårligere erfaringer med denne vognen eller andre søskenvogner?

Den der har jeg ingen erfaring med.
Men vi har akkurat kjøpt Phil and Ted- Vibe.
Måtte ha en med svingbart framhjul pga ryggen min, og da valgte vi like gjerne å gå for en som kan brukes til både ett pg to barn, som bag-vogn eller trille med søskensete.

Nå bruker jeg den til datteren min og dagjentene (er dagmamma til to stk) og er kjempefornøyd! Den er kjempelett å håndtere, selv med tre barn i (da sitter hun minste på fanget til hun som er størst i trillen, og mellomste sitter bak i søskensete), den kan brukes på mange forskjellige måter, etter ønske og behov.

Jeg vil helst ikke betale 10 000 for en søskenvogn. Min største skal i barnehage, og når jeg er hjemme med bebisen kommer jeg til å bruke min fantastiske TFK joggster twist. Søskenvogna er nok mest til helgene. Dessuten kommer bebisen midt på vinteren, så blir nok en del inne de første månedene, iallefall hvis det skal fortsette å være så kaldt. Og da blir min eldste bedre og bedre til å gå, så skal vi innom en plass etter barnehagen i full fart, kan han sikkert gå litt. 

Vi kjøpte vogna for 3800 på finn.no ;)
Skal selge den gammle, og regner med å gå ca opp i opp.

Kommer nok til å bære babyen i sjal det meste av tiden det første halvåret eller så, men er hjemme med jenta mi og hun skal ikke i bhg enda, så når vi skal ut på tur tenker jeg at det er greit å iallefall ha mulighet til å ha begge i vogna iblandt. På kortere turer er det jo ikke noe problem med baby i sjal, storesøster som går selv og stellesaker i ryggsekk, men vi er ofte ute hele dagen.

Ja, det finnes mange gode søskenvogner, trenger ikke å være så dyrt.
Se på finn.no! Der er det mye flott å få tak i uten å blakke seg :D

Vi har en tvillingvogn som jeg bruker mye til dagjentene. Den er god, den, men det blir ganske begrensende at den er så bred. Vanskelig å komme fram i butikker, noen heiser er for smale, må ofte ut i veien om det står noe på fortauet (konteiner, skilt og sånt), så kjenner at i det daglige, med to små, trenger jeg noe smalere.
Det mest irriterende er at  vi ikke kommer oss inn i heisen opp til barnebiblioteket....

Jenta mi blir forresten også to år rett før hun blir storesøster, er født i desember 09. Tenker at to år er perfekt aldersforskjell, stor nok men ikke for stor :D

Vi har ikke plass til å ha søskenvogn hvor barna sitter ved siden av hverandre, altfor smal gang her :/ + at vi har heller ikke plass til å ha ei søskenvogn og ei bagvogn /kombivogn så for oss blir dette det rette alternativet :) 

Har vært i kontakt med flere som selger fjorårets modell til en billigere penge, så vi skal nok ikke ut med 10 000 kroner ;) 

Jeg syns den ser så rar ut. Også syns jeg det er veldig spesielt å feste babybagen nederst og fra den som triller, men det er forhåpentligvis bare for å vise alt man kan gjøre.

Jeg liker best søskenvogner hvor barna sitter ved siden av hverandre, men hvis dere har plassproblemer er jo ikke det et alternativ.

Vi slipper heldigvis søskenvogn ettersom det blir 3 år i mellom barna.

Vi kommer bare til å ha søskenvogna, for den blir som en helt vanlig sportsvogn/bagvogn om man tar av søskensete, og tar lite plass sammenslått.
Jenta mi vil ofte helst sitte under, i søskensete.

Eg hadde tfk søskenvogn når lillesøster blei født,og den var ei kjempe vogn,kjøpte den på finn.no.
Den blei brukt daglig her i huset

Back
Topp