søskenvogn

StudentMommy

Elsker forumet
Det er 22 mnd. mellom mine. Jeg hadde blitt veldig låst uten søskenvogn. Eldste er bare 50% i barnehage og han sover mye på dagen enda. Hos oss er den mye brukt!

Vi har en Easywalker duowalker sky. Elsker den :-)

*Rebella* skrev:
Det er 22 mnd. mellom mine. Jeg hadde blitt veldig låst uten søskenvogn. Eldste er bare 50% i barnehage og han sover mye på dagen enda. Hos oss er den mye brukt!

vognen ser fint ut. men det er vanskelig å ta med de breie vognene inni kjøpesenter og butikker. derfor vil vi kjøpe en smal vogn.

Anbefaler å sjekke ut denne jeg:

Er et søskensete som kobles på vognen, så vognen blir søskenvogn.
Her kom den jeg bestilte i posten i dag, den er helt genial! Ett av de beste kjøpene jeg har gjort på lenge emoticon

http://buggypod.vpweb.no/default.html

StudentMommy skrev:
*Rebella* skrev:

vognen ser fint ut. men det er vanskelig å ta med de breie vognene inni kjøpesenter og butikker. derfor vil vi kjøpe en smal vogn.

Den vognen skal være smal nok til å gå gjennom helt vanlige dører. Står 75 cm her:
http://www.barnevognguiden.no/easywalker/easywalker-duowalker-sky.html

Jeg har GT Safari dobbel. Den er litt for bred for 80 dørene, men har ikke opplevd noen store problemer med å kommer frem med den enda. Er noen ganger jeg må gå rundt en hylle i butikkene hvis de har en stolpe midt i gangen der. Men ellers går det veldig fint. Og den er kjempelett å trille.

mamaluigi skrev:

Her kom den jeg bestilte i posten i dag, den er helt genial! Ett av de beste kjøpene jeg har gjort på lenge emoticon

kjempe bra løsning men jeg tror ikke at jeg kan bruke den sammen med Simo vognen da den ekstra vekten vil føre til at simo vil stå skjevt og kanskje knekke festene. hva slags vogn har du selv?

StudentMommy skrev:
mamaluigi skrev:

kjempe bra løsning men jeg tror ikke at jeg kan bruke den sammen med Simo vognen da den ekstra vekten vil føre til at simo vil stå skjevt og kanskje knekke festene. hva slags vogn har du selv?

Man tilpasser hjulet på buggy pod'en, slik at det står i høyde med vognen, da blir det ikke noen ekstra vektbelastning. Er ikke sånn at vekten av ungen, eller buggypod'en gjør at vognen i seg selv vil stå skjeivt, og knekke festeneemoticon
Jeg har en helt ok sportsvogn (ukjent merke), som jeg skal bruke hardbag i.
Går ann å sende mail til forhandleren, og høre om det går å bruke den på simo.
Det er jo en universal sak, som passer til de aller fleste vogner.

Her blir det også 22 måneder mellom knøttene (neste kommer i okt/nov), og jeg trooor jeg har bestemt meg for søskenvogn. Har sett på den city select-en, og jeg tror vi går for den. Må bare prøve den først :) Jeg liker at den i utgangspunktet er en singelvogn og så kan man sette på det ekstra setet som man vil.

Vi tenkte vi skulle kjøpe den i Sverige for å spare litt penger.

Jeg tenker også som deg, at jeg ikke vil ha en bred vogn fordi jeg er redd for ikke å komme frem :)

Må bare nevne at den dingsen som mamaluigi har bestilt neppe er noe for oss. Det blir veldig viktig med lufthjul ettersom det blir mye trilling på snø. Pluss at det ser ikke ut som det er så veldig lett å svinge med den tingen? Har du fått prøvd den enda, mamluigi?
Jeg ser bare at med en "ordentlig" søskenvogn så har man mange flere muligheter mtp seteplassering, justere kalesjer osv.

vi har nesten 23 mnd i mellom barna, og jeg hadde ikke klart meg uten søskenvogn. Eldste sover enda 2 timer på dagen, og om ikke vi hadde hatt søskenvogn måtte jeg jo holdt meg hjemme de timene. Og selv om hun går mye selv, så blir hun jo sliten etter en stund å da er det greit å ha et sted å sitte. 

Selv valgte vi TFK Twinner twist duo, pga bekkenløsning så var håndbrems viktig for meg, for å holde igjen to unger i bratte bakker er tungt.

Vi stod mellom City Select, Icandy Pear og Phil&Ted.

Icandy vil jeg fraråde på det sterkeste. Perfekt for små tvillinger kanskje. Men ikke som søskenvogn. Bagen er 70cm og sittedelen liten. Prøvde mini som er halvannet i den for en uke siden og hun er nesten for lang for sittedelen allerede. Hun kan aldri sitte i den frem til hun er 2-3år.

City Select er bra, men dyr.

Jeg kjøpte Phil&Teds

Sin skrev:
Her blir det også 22 måneder mellom knøttene (neste kommer i okt/nov), og jeg trooor jeg har bestemt meg for søskenvogn. Har sett på den city select-en, og jeg tror vi går for den. Må bare prøve den først :) Jeg liker at den i utgangspunktet er en singelvogn og så kan man sette på det ekstra setet som man vil.

Vi tenkte vi skulle kjøpe den i Sverige for å spare litt penger.

Jeg tenker også som deg, at jeg ikke vil ha en bred vogn fordi jeg er redd for ikke å komme frem :)

Må bare nevne at den dingsen som mamaluigi har bestilt neppe er noe for oss. Det blir veldig viktig med lufthjul ettersom det blir mye trilling på snø. Pluss at det ser ikke ut som det er så veldig lett å svinge med den tingen? Har du fått prøvd den enda, mamluigi?
Jeg ser bare at med en "ordentlig" søskenvogn så har man mange flere muligheter mtp seteplassering, justere kalesjer osv.

eg og har lyst å kjøpe den billigere. kor skal du kjøpe den fra? veit du om en nettside? eller butikk?

TonjeJenta skrev:

Vi stod mellom City Select, Icandy Pear og Phil&Ted.

Icandy vil jeg fraråde på det sterkeste. Perfekt for små tvillinger kanskje. Men ikke som søskenvogn. Bagen er 70cm og sittedelen liten. Prøvde mini som er halvannet i den for en uke siden og hun er nesten for lang for sittedelen allerede. Hun kan aldri sitte i den frem til hun er 2-3år.

City Select er bra, men dyr.

Jeg kjøpte Phil&Teds

bra å vite det du skrev her. icandy e egentlig dyrere enn City Select.
vet du om City Select har god plass og lett å kjøre? den fins dessverre i ingen butikk her i Bergen, så vi kan ikke prøve den.

Jeg har ingen erfaring selv, men vet om denne vognen, gansk vanlig som søsken vogn her i København, den lille babyen ligger under på en måte, så sparer jo Masse plass, kjekt i en storby som denne ihvertfall.. 
http://philandteds.com/

:-)

her er det 21mnd i mellom og vi hadde ikke bruk for søskenvogn, guttungen ville bare gå selv

Bella_ skrev:
Jeg har ingen erfaring selv, men vet om denne vognen, gansk vanlig som søsken vogn her i København, den lille babyen ligger under på en måte, så sparer jo Masse plass, kjekt i en storby som denne ihvertfall.. 
http://philandteds.com/

:-)

ja, den har eg sett på. men synes ikke at d e så lett for den ungen som ligger under å føle med og se rundt :) 
vet ikke, men e redd at ungen kjeder seg :)

bondekone skrev:
her er det 21mnd i mellom og vi hadde ikke bruk for søskenvogn, guttungen ville bare gå selv

nei, d e ikke så lett å vite d på forhånd. og vogner e jo dyre. synd hvis man bruker ikke de.

dytt

Her planlegger vi prøving slik at det blir 2,5år mellom barna, men mini trenger nok muligheten til å få sitte i vogn selv om ny baby kommer, så da vil vi ha søskenvogn..
Synes city select ser grei ut, men sånn på vinteren virker den veldig spinkel... Den ser veldig "sommeraktig" ut... Aner ikke, men synes det er viktig med en lun vogn om man triller en del..

Har selv vurdert easywalker, Tfk, phil&teds... Vanskelig :/

Har 20 mnd mellom jenten her og valgte og kjøpe tfk twinner twist. Den har vært helt super både med tanke på håndbremsen i nedoverbakker og med det at den er lett og trille, og så smal at den går inn i de fleste dører (er vel bare 70cm bred) Jentungen på 21 mnd har god plass i sittedelen, og baggen er stor og god til minsta.

Vi hadde Carena double swing. Brukte den mye det første året, men har nå solgt den. Har aldri ikke kommet frem i butikker, etc. Er en helt genial søskenvogn, som ikke er så altfor dyr:-)

Back
Topp