Søskenvogn eller ikke?

Elisabethh

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Marsipanene 2019
❤ Aprilbarna19 ❤
Om alt går bra nå, så blir det 1 år og 9 mnd mellom nr 1 og 2. Det jeg lurer på da er om jeg trenger søskenvogn? Har ei venninne som har 1,5 år mellom sine 2 første, og hun trengte det ikke. Kan man klare seg uten? Vi har Bugaboo Buffalo, og tenkte å bruke den til nr 2 også. Kan jeg klare meg fint med å få tak i et søskenbrett? Hva med å ha ene i meis/bæresele når den andre trilles? Nr 1 starter i barnehage til høsten og har tatt sine første skritt uten støtte, selv om hun ikke er oppe i mange skrittene om gangen enda..

Jeg var i tvil selv da vi ventet nr 2 (19,5mnd mellom), men hadde aldri klart meg uten :happy: nå har jeg lyst på ny :hilarious: dette tror jeg er ganske individuelt, noen barn er mer interessert i å gå selv mens andre (som min frøken på 2) liker seg i vogn enda :) så fort jeg finner frem vogna så er hun på plass og ferdig kneppet:p

Vi får enda større aldersforskjell (2 år og 3 mnd), og har kjøpt en rimelig søskenvogn. Storebror liker veldig godt vogna si fortsatt, og tenker det er veldig praktisk å kunne sette han i vogn hvis vi skal gå til/fra bhg, eller en tur til byen. Søskenbrettet hadde han aldri i livet stått rolig på i 30 min gange f.eks. Så får vi se i oktober når lillesøster kommer hvor mye den blir brukt[emoji12]

Er nok veldig individuelt :) Broren min har 2 år mellom sine og har ikke trengt. Vi har ikke brukt vogn på vår overhodet og hadde derfor neppe trengt :)

Har 15 mnd mellom mine og hadde ikke klart meg uten. Den er i bruk hver dag. Ser for meg at den vogna vil være i bruk ihvetfal et år til (da er de 3 og 2 år).

Hadde jeg/vi fått to tette, hadde det hvert hent nødvendig. Først nå 4 åringen vår synes det er greit å gå selv. Men på lengre turer bruker han vogna enda.
Hvor mye bruker dere vogn i dag? Går dere mye?
Sover eldste i vogna enda?
Nå vet du jo ikke helt med eldste om han kun vil gå, men du har jo enda litt tid på deg før du må kjøpe.
Går eller kjører du i bhg?
Mange spørsmål å ta hensyn til, da alle er forskjellige.

Hadde jeg/vi fått to tette, hadde det hvert hent nødvendig. Først nå 4 åringen vår synes det er greit å gå selv. Men på lengre turer bruker han vogna enda.
Hvor mye bruker dere vogn i dag? Går dere mye?
Sover eldste i vogna enda?
Nå vet du jo ikke helt med eldste om han kun vil gå, men du har jo enda litt tid på deg før du må kjøpe.
Går eller kjører du i bhg?
Mange spørsmål å ta hensyn til, da alle er forskjellige.

Vi bruker fortsatt vogna daglig. Hun sover i vogna. Men hun skal jo begynne i barnehage til høsten, og da blir det soving i barnehagevogna vi skal ha ståendes der. Vi kommer til å gå til barnehagen som er i samme gate som vi bor, ca 5 minutter å gå. Nå går hun ikke så mye enda, og vil helst holdes i hånda, tror hun er litt redd for å falle. Noen ganger går hun uten støtte, men da må det være noe i nærheten å ta seg imot med om det går galt. Men april er jo lenge til. Vi vet ikke hvor mye hun vil gå til våren. Kan jo hende hun da nekter å sitte i vogna. Hun vil stadig ut av den for å gå litt nå.

Vi bruker fortsatt vogna daglig. Hun sover i vogna. Men hun skal jo begynne i barnehage til høsten, og da blir det soving i barnehagevogna vi skal ha ståendes der. Vi kommer til å gå til barnehagen som er i samme gate som vi bor, ca 5 minutter å gå. Nå går hun ikke så mye enda, og vil helst holdes i hånda, tror hun er litt redd for å falle. Noen ganger går hun uten støtte, men da må det være noe i nærheten å ta seg imot med om det går galt. Men april er jo lenge til. Vi vet ikke hvor mye hun vil gå til våren. Kan jo hende hun da nekter å sitte i vogna. Hun vil stadig ut av den for å gå litt nå.

Hvor mye bruker dere vogn? Vi hadde som sagt ikke klart oss uten, men vi bruker vogna mye. Går tur retur barnehagen, tar gjerne en langtur med vogn i helgene, bruker mye buss og da er vogna veldig grei å ha. Storebror er oppvokst i vogn, løper bort til vogna når vi skal på tur og blir lei seg hvis jeg av en eller annen grunn ikke går tur. Hvis dere ikke bruker vogn kan f.eks ståbrett være et alternativ?

Hadde aldri kjøpt søskenvogn. Men mini er ingen vognbaby og bæres stort sett over alt,vogna er iblant med for å ha ting i [emoji23] men det går jo an selv om en baby nr 2 ligger i bag på toppen. Eller at største sitter i vogn og minste på magen. Den vogna er noe styr å drasse på [emoji23] ser ikke for meg at søskenvogn er enklere.
Hadde ikke kjøpt før eg så behovet iallefall [emoji4]

Vi kjøpte søskenvogn når vi ventet nr 2, 16 mnd aldersforskjell. Fikk ikke brukt den så mye da, siden lillebror gikk bort, men den har vært gull verdt nå som bittelillebror har kommet og. Eldste er nå 3 år, og hun syns det er stas å sitte i vogna sammen med lillebror :D

Vi kjøpte søskenvogn når vi ventet nr 2, 16 mnd aldersforskjell. Fikk ikke brukt den så mye da, siden lillebror gikk bort, men den har vært gull verdt nå som bittelillebror har kommet og. Eldste er nå 3 år, og hun syns det er stas å sitte i vogna sammen med lillebror :D

Hadde aldri kjøpt søskenvogn. Men mini er ingen vognbaby og bæres stort sett over alt,vogna er iblant med for å ha ting i [emoji23] men det går jo an selv om en baby nr 2 ligger i bag på toppen. Eller at største sitter i vogn og minste på magen. Den vogna er noe styr å drasse på [emoji23] ser ikke for meg at søskenvogn er enklere.
Hadde ikke kjøpt før eg så behovet iallefall [emoji4]

Kondolerer så mye til deg, Me&mini! Det var trist lesning at lillebror døde. Skjønner han alltid vil være noe du tenker på og savner. [emoji173]️
Jenta vår på ett år elsker å komme ut av vogna og gå litt, så når hun blir litt mer trygg på å gå, så kan det jo hende vogna ikke er noe stas mer. Det er i hvert fall min tanke, men jeg kan jo selvfølgelig ta feil. Kanskje se det an da, for vi har jo fortsatt god tid.

Back
Topp