søskenvogn eller ei?

Lykke.

Forelsket i forumet
Vi venter nr to tidlig november og da vil storebror være to år. Jeg tenker at det kanskje er litt tidlig for han å slutte med vogn og blir da så usikker på hva jeg skal gjøre.  Søskenvogn, tvillingvogn eller ingen vogn?! Hvor lenge bruker de små vogn egentlig?

Er det noen her som har noen erfaringer og tips de vil dele?

Min fyllet 3 år igår å vi bruker vogn ennå. så du må nok regne med 1 år til med vogn på 2åringen :)

hei vi har brukt den store vogna vår helt frem til før påske da ville ikke dattern sitte i den lenger og sa at babyen kunne få den , så jeg anbefaler søskenvogn , for det kan jo hvere skjekt , men det kan jo gå bra med søskenbrett på vanlig vogn også så det er jo helt opp til deg ,

Tja, jeg har klart meg uten søskenvogn jeg!
19 mndr mellom de to eldste, og blir det samme mellom de to siste.

Mine har gått selv fra rundt to års alder. Hvis de blir slitne, har jeg båret baby på mage/rygg i sjal og latt den store ta plass i vogna.

For min del, helt klart søskenvogn. Blir 14 mnd mellom mine :-)

Mellom de to eldste her er det 22 måneder, og vi hadde søskenvogn. Den brukte vi stort sett når jeg skulle frakte storesøster til og fra barnehagen, da vi bor så nært at vi går dit. Ellers i helgene osv brukte vi den ikke så mye, da brukte vi enten ei vogn til hver (når far var med på tur) eller at storesøster gikk den lille biten vi gikk. Så - her ble du nok ikke mye klokere, men behovet for søskenvogn kommer vel veldig an på hvordan dere bor og på hvilken måte dere bruker vogna.  

Vi skal ha søskenvogn, nærmere bugaboo donkey som kan ta av den ene søskendelen slik at den blir like stor som en vanlig vogn! Veldig grei når storesøster ikke skal være med :)

Her vil storebror være 2 år og 2 måneder når minsten kommer, vi kommer til å prøve oss med søskenbrett først -og så kjøper vi heller en søskenvogn og behovet melder seg :)

Det er 23 mnd mellom mine to nå.. Da trengte jeg ikke søskenvogn fordi jeg hadde en jente som var veldig flink til å høre etter.. Hun sto på ståbrett hvis hun ble sliten.. 

MEN, nå får jeg en rampete gutt på 2.5 år.. Og tror faktisk at jeg skal gå for søskenvogn denne gang.. Som brukes til og fra bhg! 

Jeg hadde først bestemt meg for at vi skulle kjøpe søskenvogn, men nå har jeg ombestemt meg =) 

Har termin i slutten av november og storebror blir 2 år i desember. Kommer heller til å kjøpe en bag til den sportsvogna vi har nå, også kjøper jeg heller en enkel sportsvogn/trille til storebror. Vi kommer veldig ofte til å være 2 stk om vi skal avgårde med begge unga.

Ståbrett til vogn er også under vurdering =) 

2 år mellom min nr 1 og 2 og har ikke hatt behov for søskenvogn. Han har vært flink å gå eller så har pappa bært eller trilla han i vogna hans(som vi har til sovevogn i bhg). Men så bor ikke vi i by og er mest ute på en lite trafikkert vei og går. Vet ei venninne har hatt bruk for søskenvogn for å gjennomføre handleturer i byen med begge ungene....og hun har 2 år mellom sine. Så tenk på behov og når det er aktuelt å bruke en søskenvogn før den kjøpes ;) nå mellom nr 2 og 3 blir det 15 mnd mellom og denne gangen vurdere jeg sterkt å skaffe oss en brukt søskenvogn så vi kan komme oss ut (uten mye mas og slitne unger)når jeg har alle 3 ungene hjemme alene :)

Nå blir jo min nesten 4 så her blir det ingen tvilling vogn. men jeg har ikke brukt vognen etter han sluttet å sove i barnehagen ved 1 1/2 år alderen. her gikk han med over alt.

Jeg skal ha ståbrett på emmaljungavogna, og låner en gammel vogn til å ha som sovevogn i bhg. Og enig med MHA, smart å ha baby i sjal/ bæresæle så storesøsken kan låne vogna ved behov..
Storebror blir 2.5 år rundt min termin. 
Jeg vil vente med å kjøpe søskenvogn til behovet virkelig melder seg, de er sviinedyre og de tar jo enormt med plass..

Vi hadde phil and teds søskenvogn til de to første. 23mnd mellom dem, og brukte den mye til henting og levering i barnehagen. Det er den vi har brukt som sportsvogn etterpå til minste jenta, og så har den vært suuuper å ha på ferie og turer når største jenta blir sliten av å gå!! Superenkelt å bare klikke på et ekstra sete når det trengs!! ;-)

Back
Topp