Søskensjalusi

Juli15/juni18

Flørter med forumet
Dere med barn fra før. Hvordan reagere storesøster/storebror på den lille? Hvor gammel? Og hvordan reagere ungen på dere? Mer sint eller noe?

Våre eldste er det 2 år imellom, merket aldri noe til sjalusi. Men så er eldste hos oss svært «enkel» og tålmodig! Tror det hadde vært verre om andremann var eldst:-p
Når ho kom på sykehuset for å besøke lillesøster så var ho meir opptatt av at ho fikk godteri av bestemor enn at ho hadde fått ei søster.. vi prøvde å gi henne samme oppmerksomheten som tidligere, ho krevde aldri noe mer heller!

Dere med barn fra før. Hvordan reagere storesøster/storebror på den lille? Hvor gammel? Og hvordan reagere ungen på dere? Mer sint eller noe?

Mine to på 7 & 9 år forguder minsten. De er så pass store at vi kan sette ord på ting. Så vi har ikke merker noen ting

3.5 år storesøster. Ingen sjalusi enda i så fall. Mer opptatt av lillesøster en mamma

Min gutt på 3 er super med lillebror.. men han kjører meg veldig! Tester hele tiden og ekstremt vanskelig å velge.. bare mamma får legge.. våkner om natten og løper inn på rommet og skal sove i min seng.

Mi bonus på straks 7 har vi ikke merka noe på enda iallefall. Hun får hjelpe til og vi passer på å bruke masse tid på henne også.

Hun på snart 4 (sept). Elsker Lillebror, og vil hjelpe til å være med på ALT. Men hun er i teste grense modus, og vil at Mamma skal gjøre ALT.
Pappa får ikke lov. Men hun har slitt med det at jeg sov på sykehuset og ble ikke med hjem. Og i tillegg så har jeg nå våre mye ut/inn på sykehuset etter vi kom hjem også :( Og jeg har ikke våre i form til, og gå ut med dem alene som hun/dem er vant til :(

Hun på snart 2 (aug) Forguder lillebror og vil stadig holde han, og være med på stell. Og hun sier stadig at han må dele på puppa :p Jeg ammer dem begge. Hun skuler litt bort på han når dem ammes samtidig. Og vil til tider ha den puppen han har og sier Lillebror må dele. Og at hun må få den andre puppen :p Ellers så har hun blitt urolig på nettene. Drømmer mye, og roper på meg fordi hun ikke får sove. Og griner, og sier hun er lei seg. Har en sånn kveld i dag, og hun slet litt på dagtid også... Kl. Er 22.02 og hun sovnet for 6 min siden på grunn av jeg tok med Lillebror og la meg så hun hadde meg i rommet. Hun snakke så en foss noe hun har gjort lenge så hun fr gitt meg beskjed. Hun ville egentlig sovet i samme seng som meg, men jeg klarer ikke det nå. Har så mye smerter, og hun ligger ikke rolig...

Back
Topp