søskensjalusi

Hege s

Glad i forumet
er det noen av dere som har flere barn???
vi sliter litt her med storebror.. han er nettopp blitt to år, og er VELDI trassete.. han går rundt å finne r på f** hele dagen, og krever veldi mye oppmerksomhet, både fra meg og faren...
det er veldi slitsomt.

og vi må følge med HELE tiden, hver gang vi snur oss så er han oppi voggen.. han vill jo bare kose og være god, men han har klort mathias i ansiktet, og nå for litt siden, så bet han stakkars småen i foten... vi var heldigvis ved, så det gikk bra.. han gren litt... men jeg synes det er skummelt.. tenk om vi er uoppmerksomme et øyeblikk.. hva kan han finne på?? huff...

noen som har noen råd?

vi PRØVER å være tålmodige, og er flinke å vie han tid alene med en og en av oss.. men ikke noe hjelper...

Vi har en som akkurat har blitt to år vi også.. han har faktisk tatt ting veldig bra, men vi har passet på at han får være med på alt.. han er med å gir flaske, skifter på har holdt han i fanget osv... men visst han føler seg veldig oversett går han bort til vogga og tar dyna av babyen, for da ser vi han.. men han har enda ikke gjort noe galt.. bare koser og stryker han på hodet[;)] Foreløpig har vi vært veldig heldige, men alt kan jo snu seg[&:]

Hei ja!!!

Har en gutt på 13 mnd å han og vil ha oppmerksomheten hele
veien nå å griner når Frøya griner men syns jo synd på han for
han er så liten å kan ikke snakke å fortelle hva han føler[&o] men
kjenner jo at jeg blir sliten av det.

Ine tar det ganske fint syntes jeg. Det eneste er at hun vil sitte på fanget når Melinda skal ha mat. Også skal jeg ta på ny bleie på Ine når jeg steller Melinda.

Vi inkluderer Ine veldig mye. Hun får holde henne, holde flasken, gi tutten og kose masse med henne.

Har en jente på 19 mnd og vi og må passe på hele tiden... Hun har endå ikke gjort noe og med en gang hun kommer hjem fra barnehagen løper hun rett til vuggen til Benedikte for å kose med hun!

Men føler vi er veldig heldig så langt, Karoline virker veldig glad i Benedikte og vil helst bare kose og gi hun tutten sin hvis hun begynner å grine å sånn!!!
Får håpe det forsetter sånn fremover!!! [:D]

Jeg har to fra før, men de er så store at de bare er til hjelp ( foreløpig i allefall [;)] ) 6 og 8 år.

Back
Topp