Søskensjalusi?

PippiLottis

Elsker forumet
Nå er jo storebror her 20 månder og tenker jo mye på hvordan han vil reagere`

Hvordan går det med dere som har en eller flere fra før, er det gått fint med å få en baby i familien ?

Her går det veldig fint! Han stryker på lillebroren, og sier hele tiden ''Jonah e fin!'' Men jeg merker jo at han tester ut litt grenser, ved å være unødvendig hardhendt og å kjefte litt når Jonah gauler. Og det hender han vil bæres når han ser at vi bærer Jonah. Men dette er vel helt vanlig. Må regne med at de utforsker litt, og finner ut av hvor grensene går. [:)]

ORIGINAL: PippiLottis

Nå er jo storebror her 20 månder og tenker jo mye på hvordan han vil reagere`

Hvordan går det med dere som har en eller flere fra før, er det gått fint med å få en baby i familien ?

Lille gutt her på 18mnd, blei vanvittig sjalu når jeg og Julian kom hjem fra sykehuset.
Han suttret over det meste, gjorde alt for og få oppmerksomhet på godt og vondt.
Så hadde noen dager som var veldige slitsomme, men heldigvis gikk det fort over.
Han skjønte at Julian var her for og bli og nå er nesten alt som før[:)]
Han koser litt med Julian, prøver og slå av og til... Men sånn blir det vel fremover?hehe

Her er snuppa 21 mnd. Hun er kjempesnill mot lillebroren sin, nusser og stryker på han, men har vært utprøvende og avvisende mot oss foreldre. Ganske sårt synes jeg (særlig de første dagene), for jeg så at hun slet med det selv, hun var sår og hadde kort lunte. Heldigvis går det allerede bedre, men hun har blitt mer mammajente siden han kom, sikkert fordi jeg ikke er tilgjengelig hele tiden. Hun vil ofte sitte oppå meg når jeg ammer, og blir lei seg når hun er i veien. Satser på at det verste er over nå [;)]

Back
Topp