Søskensete til Emmajunga bag

Solgry

Andre møte med forumet
Hei

Jeg er gravid med nummer to og det vil være 2 år og 3 måneder mellom de to barna mine når minsten blir født. Jeg trenger å kunne ha begge to i vogn på turen til og fra barnehagen. Jeg kommer til å bruke vognen så pass lite med begge to oppi så jeg hadde håpet at jeg slapp å bruke masse penger på en søskenvogn, i tillegg har vi en veldig smal gang der det vil bli problemer å få inn vognen og oppbevare den. Jeg har en emmaljunga city cross vogn og ser at de selger søskensete til denne, men det ser ut som det kun kan brukes på sittedelen!?!?! Det vil jo være i starten når lillejenta ligger i baggen at behovet for søskensete er størst! Er det noen som vet om man kan bruke søskensete på bagdelen også? Eller må jeg kjøpe en søskenvogn? Finnes det isåfall en billig, smal søskenvogn noen kan anbefale? Jeg vet at det finnes noen søskenvogner der barna sitter bak hverandre, men synes dette ser så fælt ut for den som sitter bakerst. 

På forhånd tusen takk for hjelpen :)

mener å ha hørt at det ikke kan settes søskensete på bagdel. har samme utfordring selv, men her satser vi på at ståbrett til vogna får gjøre susen i starten så får man heller bytte til sportsdel litt tidligere, de er jo så lune på emmaljungan.. Jeg orker rett og slett ikke tanken på å drasse på søskenvogn..

Jeg har tenkt akkuart som deg, at jeg vil slippe å bruke masse cash på en søskenvogn som blir lite brukt. Så jeg tenkte tanken på et søskensete, men har ikke tenkt på om det kan kun brukes på sittedelen. Da er jo poenget borte. Men jeg har og vært inne på tanken på ståbrett. Det blir nok sikkert det her, tror jeg. Var og inne å kikka litt på Buggypod...Men når jeg så på prisen, så falt valget langt bort fra det! Følger med å ser hva andre ville gjort ;)

Jeg har prøvd å finne ut litt mer, og tror at om man kjøper en slik myk eller hard bag å legger oppi selve sittedelen så kan man bruke søskensete helt fra starten av.det er jo et alternativ, men koster jo litt å kjøpe både mykbag, søskensete og gjerne ståbrett også. Lur idé med ståbrett, men vet av erfaring nå at gutten min er trøtt og vil helst bæres eller sitte i vogn hjem fra bhg nå, men dette kan jo endre seg frem til sept.gutten min elsker virkelig å kjøre i vognen, så er litt spent på hvordan han reagerer på at lillesøsteren får førsteretten på den til høsten....

Emmaljunga søskensete kan KUN settes på sportsdelen på vogna. Og ikke på bagen. Fins andre merker søskensete man kan sette på Emmaljungavogna's bag... men skjer det noe da forsvinner på en måte hele garantien på vogna.
Jeg hadde tenkt på samme... men pga dette problemet har jeg søskenvogn i tillegg til dypvogn.

Back
Topp