søskennavn.....

prompognydelig

Forelsket i forumet
Hei vi har en jente på 1 år og så kommer det en gutt i august.

Jenta heter Lola Aleksandra, og vi tenker å kalle gutten vår Leo Aleksander.....

Vi venter oss noen kommentarer på at vi har "dårlig fantasi" men det har vær en lang og ganske krevende kreativ vei å gå før det navnet "datt" ned i hodet på meg.....

Synes at Lola og Leo passer fint sammen, men tenkte å høre hva dere synes [8D]

Helt ærlig så syns jeg det blei litt for likt å bruke både Aleksandra og Aleksander. Men likte godt Lola og Leo[:)]

Jeg synes det var en fin kombinasjon jeg! Lola og Leo fenger fint og Alexander og Alexandra fenger kjempe bra, Jeg synes det viser en tilhørighet til hverandre jeg [:)] bruker dere begge navnene?

Syns d var altfor like navn..
Og jeg er nok en av dem som ville spurt om dere mangler fantasi..[8|]

ORIGINAL: Ju9ta

Hehe, må si meg enig her[8D]

synes det var litt stilig at de er litt like jeg. Fine navn ja[;)]

ORIGINAL: Diddij

ORIGINAL: Ju9ta

Hehe, må si meg enig her[8D]

Jeg også.

ORIGINAL: Vugge

Skal dere bruke begge navnene?..
Syns fornavnene passet sammen, men syns det ble litt "upersonlig" med så like navn. Ble liksom ikke noe "eget" på de liksom.. Vet ikke jeg. Fornavnene likte jeg[:)]

signerer denne[:)]

ORIGINAL: snart3engler

ORIGINAL: Vugge

Skal dere bruke begge navnene?..
Syns fornavnene passet sammen, men syns det ble litt "upersonlig" med så like navn. Ble liksom ikke noe "eget" på de liksom.. Vet ikke jeg. Fornavnene likte jeg[:)]

signerer denne[:)]

det synes jeg også...lola og leo er fine navn men han kan heter leo + et annet navn med a !?

Mye bra tilbakemeldinger her :) takk.

Vi bruker kun fornavnet, så mellomnavnet er oppkalt etter søsteren sin :)

Det jeg tenker mest på er voksenlivet til barna, der blir man ikke sammenliknet med søsken på samme måte som når man er barn.... Og da; hvis man skiller mellom de:

Lola Aleksandra og
Leo Aleksander

Så er det bra navn hver for seg:) Tror barn setter pris på den tilhørigheten også....

Men skjønner at mange ikke ville valgt de to fordi de er for like.
Vi føler det ikke sånn da, vi syns ikke fornavnene i seg selv er så like, mest initialene. LA er kult ;)

Back
Topp