Søskenkrangel

mini_mamma

Elsker forumet
Er det vanlig at to søstre på 2,5 og 6 år skal være i totta og krangle hele tiden da man er hjemme.Jeg begynner å bli gal av all denne kranglinga.2 åringen kan gå rett på sin søster å slå,bite og klype.Jeg syns ikke jeg gjør annet enn å avlede,kjefte og gå i mellom de.

Off, så tungt :( Har bare en gutt forløpig selv, så jeg har dessverre ikke noen særlig erfaring med søskenkrangel. Men har du prøvd å aktivisere dem med et eller anna de liker å gjøre? Hva om dere finner på noe koselig sammen alle tre? Enten å sitte å tegne, male, lage et eller anna de kan gi til besteforeldre, eller eventuelt leke dere litt med modellkitt? Min gutt kan bli litt intens hvis han kjeder seg, og da hjelper det mye på humøret hans om vi setter oss ned sammen med han og tegner, maler eller kanskje spiller et spill sammen :)

Er bare 1,5 år mellom jentene og her er det veldig opp å ned med krangling. Noen perioder er de verdens beste venner 24 timer i døgnet og andre perioder som bitre fiender. Nå er de 5,5 og 7 år. I kranglete perioder sørger jeg for at de bytter på å ha med venner hjem, eller blir med andre hjem. Finner på ting med en av gangen osv. Virker som de bare blir lei hverandre innimellom og det er jo egentlig forståelig :) jeg blir jo litt lei mannen innimellom også og da finner jeg på litt mer ting med mine venninner:rolleyes:

Har en gutt og en jente, men de er det bare 17 mnd mellom. Går veldig i bølger her og, men til tider er det ekstremt mye, men så kommer det en stund hvor det er veldig lite igjen. Vil kanskje tro det er en sjalusi greie. Er overraskende ofte at det er den minste som er mest sjalu.

Her er minste bare 1 år enda så vi har ikke så mye krangling nei. Men jeg tror det er ganske så vanlig:-)

Har en gutt og en jente, men de er det bare 17 mnd mellom. Går veldig i bølger her og, men til tider er det ekstremt mye, men så kommer det en stund hvor det er veldig lite igjen. Vil kanskje tro det er en sjalusi greie. Er overraskende ofte at det er den minste som er mest sjalu.

Absolutt minste som er mest sjalu her og( om enn i liten grad da)

Innbiller meg at alder ikke har så mye og si... Eller?

Er ti år mellom meg og min søster og har kranglet hele livet :p

Høres veldig vanlig ut ja:p
Har det på samme måten her...:rolleyes:

Høres helt normalt ut i mine ører :-P
Akkurat det samme her, bare at de ikke fysisk går til angrep på hverandre :-P

Back
Topp