Søskenkrangel

nå når de er 5 og 8 år, topper jeg opp hele leken/aktiviteten, og snakker. slik kan vi ikke ha det, osv.
må gjentas gjennom dagen ;)

Alt fra fjerne de fra situasjonen eller plassere de hver for seg, til å la de løse det selv . Kommer an på hva , når og hvordan ;-) de to første følger en samtale, og da er de ofte advaret en to tre ganger først med litt sånn kan det ikke være osv ;-)

De er forresten 2,4 og 7

Vi har foreløpig bare en gutt ( men venter ei jente med termin i februar). Men har jobbet mye i barnehage, og når det har vært konflikter der, ser jeg an situasjonen og alder på barna. Noen ganger er det best om man griper inn, mens andre ganger er det faktisk for det beste at de ordner opp i krangelen selv :)

De er 3.5 og 5.5 år. Og de får løse mye selv. Blir det for ille kommer strengstemmen frem og sier de må slutte :P Går heldigvis ganske bra :)

Her er de 5,5 og 7 år og får løse det meste selv. Ofte er det bare småting likevel. Siste tiden er de begynt å være litt fysisk av og til med slag og spark å da blander jeg meg inn med en gang og stopper det med å snakke og forklare. Blir sendt på rommene sine om de likevel ikke gir seg.

Back
Topp