Søskenkjærlighet er.....?

De krangler så busta fyker! Og de elsker hverandre intenst!

Og nåde den som bøller med en av de, de får en søskenflokk på nakken!
 
Vet du, her er det som regel harmonisk. Altså, de småkrangler jo innimellom, alt annet hadde jo vært merkelig. Men, da lillebror våknet i går var det første han sa: "jeg elsker E, vi er bestevenner!" ❤️ Storebror er 4, lillebror er 2. :) Kan jo hende det endrer seg, men hittil har de vært bestiser.
 
Hahaha! Spot on! Men helt seriøst, så tror jeg de har veldig godtar hverandre og er mer glad i hverandre enn hater hverandre, sånn totalt. De to minste her er perlevenner, eldste er litt utenfor og de krangler, men har vært mange gode perioder og, så det kommer seg nok. Akkurat nå virker eldste veldig mye større, selv om det bare er to år til mellomste.
 
Som regel veldig fin kjærlighet de imellom. Men ser at forskjellen er veldig stor nå når eldste er nesten 13 år og yngste snart 8 år. Og da krasjer det innimellom med hva familieaktiviteter bør inneholde syns de [emoji39]

Men for det meste er det veldig fint. De passer på hverandre. De skal ha det bra [emoji169]
 
For et morsomt bilde! :p

Mine barn er så flinke til å leke sammen. Storesøster er super og inkluderende mot lillebroren sin, det er helt utrolig! Kjærligheten hun viser mot han gjør meg stum. Hun kan tilogmed finne på å skifte bleie på han :p Hun er bare 7, og lillebror er 2 :)
 
Ingen søsken her foreløpig.

Jeg og søsteren min kranglet som fy, og likte oppriktig ikke hverandre 90 prosent av tiden. Nå er vi heldigvis gode venner.
 
Foreløpig går det veldig fint [emoji4] men minstemann er bare 6 mnd, eldste er 3. Hun har taklet det å bli storesøster veldig fint [emoji173]️ men blir sikkert litt krangling etterhvert når de blir større [emoji85] jeg og broren min kranglet bortimot aldri da vi var små da. Var gode venner og passa på hverandre.
 
Du vet søskenkjærligheten blomstrer når du kunne ønske at finn.no hadde eget" barn omplasseres torg"

Når man misunner enebarn.
 
Byttehandel. Jeg vil ha den leken, du kan få noe annet...
 
Perlevenner ene øyeblikket, bitre fiender neste øyeblikk!
 
Så og si ingen krangling.
 
Søskenkjærlighet er et elsk-/hatforhold
Kan bli mye knuffing og krangling, men vipps så er de bestevenner og elsker hverandre :p
 
Her kommer eldstemann (21 mnd) og klapper lillebror(1 mnd) forsiktig på hodet og skal gi han en klem [emoji7] og han skal vise han frem i bhg og gi han smokk og leker.

Lov å håpe at det fortsetter slik :)
 
- Når storebror på 2 år er opptatt av at det ikke skal være forskjell på han og lillesøster på 1 år. Drikker han vann skal hun ha vann, leker han med en boks skal hun også leke med samme boks, får han en gave blir han fortvilet hvis ikke lillesøster får akkurat lik gave.
- Når 1 åringen hermer etter storebror og har han som sitt store forbilde
- Når begge på tross av sin unge alder bevisst oppsøker hverandre, gir hverandre klemmer og tuller med hverandre
- Når de tydelig misstrives hvis de er fra hverandre over lengre tid og en ubeskrivelig gjensynsglede når de ser hverandre igjen
- Når unnskyldninger og tilgivelser sitter løst

Krysser fingrene for at søskenkjærligheten vil vare. Min største bekymring er hvis vi får et barn til om det barnet vil slippe inn i den sterke tilknytningen storebror og lillesøster har.
 
Back
Topp