Søskengave på sykehuset når miniene kommer..

Wondermom

Betatt av forumet
Var inne på augustforumet og leste om det å gi gaver til eldre søsken fra mini når de kommer på besøk på sykehuset. Er det noen her som har gjort dette før, eller har planer om å gjøre det denne gang?

Tenker kanskje at vi skal ha noe fra lillesøster når han besøker oss på sykehuset første gang, men aner liksom ikke størrelsen på denne gaven (jeg har en tendens til å "go over the top" med slikt). Vil jo at ting skal være så normalt som vanlig, og ser ikke for meg at de som kommer på besøk har med noe til storebror bare fordi lillesøster får noe. Men jeg er også sterk motstand av det å ha med gave til begge når den ene har bursdag så den andre ikke skal føle seg utenfor. Ikke rart ungene blir umulige og utskjemte da.

Men tilbake til fødselen og når storebror kommer på besøk...hva tenker dere? Og hva er passende størrelse på gaven å gi liksom? Sikkert veldig forskjellig fra familie til familie...men greit å høre litt tanker rundt dette :)

Thanx girls

Jeg har lurt litt på å kjøpe en guttebabydukke. Hun har en jentedukke fra før, men nå er det en gutt i magen her, så da tenkte jeg kanskje det kunne vært lurt å gi henne en guttedukke hun kan styre og stelle med. :)

Vi gjorde dette akkurat nylig da vi fikk nr 2...Var ikke noe stor ting var 1 lite Helekopter til 100kr ca..Vi pakket det inn og sa det var gave fra lillebror til storebror..Også hadde storebror med 1 liten ting til lillebror..Var veldig stas det....Trenger ikke være noe veldig dyrt....Håper dere finner ut av det og lykke til når den tid kommer....

Her fikk storesøster ei barbiedukke da lillesøster kom til verden. Var veldig fornøyd med det.

Eg har fått tips om først å gi gaven når man kommer hjem og alt har roet seg litt, søskengaven vil fort bli kjedelig med det første i forhold til liten baby... Vente heller til dagen etter hjemkomst, da kan "lille ny" få overrekke gaven på skikkelig manér ;)

Her får mini gave når mamma og baby kommer fra sykehuset... :)
Men ikke noe store greier, men en ny ting, siden babyen "stjeler" mange av henne gamle leker. Mest sannsynlig noe vi hadde kjøpt uansett ;)

Her får nok storebror noko, men veit ikkje om det vert på sjukehuset eller når me kjem heim att.. 
Og veit enno ikkje kva han skal få. 

Har tenkt på noko til innetraktoren hans.. 

Vår gutt kommer ikke til å få noe, synes ikke det er nødvendig...

har tenkt å kjøpe leke kjøkken til lille gutt siden han er såååå glad i den og leker lenge. 

Back
Topp