søskenforsøk?

Tutta

Elsker forumet
vi har ei tulle på snart 9 mnd, hun er resultatet av vårt første ivf forsøk[;)] den gang fikk vi to befrukta egg og er så heldige å ha et liggende på frys[;)]  vi ønsker ikke flere unger akkurat nå... men er litt nyskjerrig fordeom[:D]

har noen spm, om noen kan svare på de... lurer på ventetid på søskenforsøk, veit jo at det varierer fra sykehus til sykehus, men må man stå i samme køen som alle andre, eller slipper man til før siden det bare er et innsett av egg og ikke hele pakka med egguttakk osv...?? hvilke medisiner må man ta/hvor lenge?? må vi søke på nytt via lege og hele sualmitten eller kontaker vi bare klinikken og sier vi ønsker et forsøk til??

Kan ikkje svare på alt, men kanskje noko [:)]

Trur det er sjelden ventetid på søskenforsøk. Du berre kontaktar klinikken direkte ja. Så lager dei eit "opplegg" til deg.

Eg ringte for å spørje litt generelt om korleis eg sku gå fram ang. søskenforsøk. Då fekk eg til svar at dei sku sjå på saken min, lage eit forslag til behandling. Så fekk eg brev at eg sku få satt inn egg i normal syklus. Då må eg ringe inn mens, så får eg ul ca 11dager etter første mensdag. Då får eg beskjed om kva tid eg skal byrje med eggløysingstestar. Når eg får utslag på testen skal eg ringe avdelingen, så blir det avtalt tining tre til fem dager seinare. Det sto ikkje noko om medisiner, men eg antar eg må ta sånne kapsler etter innsetting, som eg tok sist. [:)]

Ja, og dei set ikkje inn egg før du er slutta å amme, det var visst veldig viktig. [:)]

ammer nesten ikke lengre, heller ingen mens  i sikte.. men  har ikke planer om å sette det inn helt enda[;)] trodde man måtte ta sprøyter for å time el til klinikkens skjema eller noe jeg[:)]

eg tok kontakt med klinikken når me var klar for nr to...

Da skulle eg gje beskjed om når eg hadde mens, dra til ein gynekolog for å se om eg hadde egg løysiong på høgre eller venstre siden og bla bla bla, så tok eg eggløysing tester, og når den slo ut ringte eg til klinikken igjen og fekk tid to tre dager etterpå....

Eg gjekk ikkje på noko sprøyter eller liknende...Hadde egg på frys, så dei sette berre inn i min egen syklus, skjønna...???

Så det var ikkje lang vente tid for min del.... Hadde eit forsøk i juni så ikkje gjekk bra, og fekk nytt forssøk nå i august....Så nå ruger eg....

ORIGINAL: ElinR

jeg har allerede kontaktet klinikken jeg og har blitt enige om at jeg sier fra til de når jeg får mensen i april. jeg øsnekr forsøk i aug/sept neste år og trur d skal gå greit å få til d[:)]

Du har det du ja! Rask du er [8D] Vi tenker veldig på å få starte opp med neste nå snart. Har 1 egg på frys, så må vel bruke det først regner jeg med. Men må slutte å amme, og det vil jeg jo ikke gjøre riktig enda (da lillemor ikke er så matglad..). Håper vi kan begynne på nyåret ca.. Gleder meg litt til å være i gang igjen [;)]

Back
Topp