Søskenforsøk

Dalilei

Andre møte med forumet
For fire uker siden kom omsider vårt kjæreste lille icsibarn til verden! Et lite mirakel- er så takknemlig, føler fortsatt at det er for godt til å være sant. Midt oppi babylykken forundrer det meg litt at bekymringa for å ikke få gitt ei lita søster eller bror og allerede har dukka opp. Mener ikke å være kravstor- at vi overhodet skulle få oppleve å få en baby er virkelig helt fantastisk og det tok oss mange år. Er det noen som vet når man eventuelt kan komme igang med søskenforsøk og hvordan prosessen dit er? Man må vel ikke igjennom hele prosedyren en gang til, eller?
Den biologiske klokka tikker og går, er 34 og føler derfor at vi ikke har all verdens tid ☺

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvordan prosessen er. For vi fikk første privat og nå holder vi på med søskenforsøk offentlig og da var det jo henvisning og venting. Tror kanskje det er sånn det fungerer med mindre du har egg på frys?

Tror du må være ferdig å amme og helst ha vært det en liten stund?

Gratulerer med mirakelet! Vi fikk beskjed i Porsgrunn om at når vi er klare for søskenforsøk etterhvert, skulle vi kontakte de. Måtte ha vært ikke-ammende i 3 mnd tror jeg det var.
Jeg har termin i mai, så vet ikke helt enda når vi kunne tenke oss :)

Gratulerer med mirakelet! Vi fikk beskjed i Porsgrunn om at når vi er klare for søskenforsøk etterhvert, skulle vi kontakte de. Måtte ha vært ikke-ammende i 3 mnd tror jeg det var.
Jeg har termin i mai, så vet ikke helt enda når vi kunne tenke oss :)
Takk for svar! Og gratulerer til deg også med det kommende mirakelet. Vi holder til på St Olavs men rutinene rundt søskenforsøk burde vel være ganske like nasjonalt. Lykke til i tiden som kommer ☺

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvordan prosessen er. For vi fikk første privat og nå holder vi på med søskenforsøk offentlig og da var det jo henvisning og venting. Tror kanskje det er sånn det fungerer med mindre du har egg på frys?

Tror du må være ferdig å amme og helst ha vært det en liten stund?
Takk for svar! Vi fikk ingen egg på frys dessverre. Behandlingen fikk vi gjennom det offentlige på St Olavs og tenker å gjøre det samme neste gang☺ Lykke til med søskenforsøk!

På st Olavs må du ha vært ammefri i en måned og gått tilbake mensen. Vi kom rett inn. Ringte august i fjor, startet i september. Måtte bare ta nye hiv og hepB prøver. Ingen ny utredning og ingen ventetid. Vi hadde da en på frys. Den overlevde ikke. Fikk da etter en syklus, første søskenIVF.

Ei venninne av meg startet rimelig kjapt, hun ammet ikke. Så første var vel ca 1,5 år da neste ble født. Også st Olavs

Fikk nettopp satt in fryst blasto, også søskenforsøk. Ca 6+1 i dag. Gutt på nesten 8 måneder. Trengt bare å ringe etter å ha vært amme fri en måned og fått mensen og kom rett in. Ringte starte av januar fikk oppstart når mensen kom slutten av januar :) gratulerer med baby foresten:) høre til St.olav:)

Back
Topp