Søskenforsøk

Minnie

Betatt av forumet
Hei!

Har allerede begynt å tenke på et nytt forsøk itilfelle det skulle ta for lang tid å få det til å klaffe en gang til!

Lurte på, hvis jeg har egg I frys må jeg da igjennom samme prosedyre med medisiner ?

Siden det er fryseforsøk må jeg gi opp ammingen da?

Såvidt meg bekjent må du i hvert fall ha fått igjen mensen og for mange tar det tid, spesielt ettersom du har planer om å amme. Jeg tror klinikkene vil vente til ammingen er avsluttet og ikke minst mensen er på plass. Ettersom du har egg på frys, vil disse bli benyttet først. Medisinene ved fryseforsøk er ikke de samme og prosessen er mye mindre krevende. Nettopp derfor bruker man først fryseegg, fordi det er rimeligere både for deg og det offentlige (samt ikke minst mindre fysisk krevende).

Jeg måtte vente til jeg hadde regelmessig mens og hadde sluttet å amme. Jeg hadde egg på frys som jeg benyttet meg av først, sykehuset bestemmer som regel om du skal ha det i naturlig syklus eller ikke. Er det ikke naturlig syklus blir det litt medisiner, men ikke så mye som på ferskforsøk ;)

Lurt på det samme i tillegg har jeg hørt at hvis det ikke klaffer med egg på frys må man søke på nytt og da blir brått prosessen lang.

Da vi hadde brukt opp fryseegget fikk vi starte på ny runde med en gang ;) Vi hørte til St.Olavs da :) Men kan jo være forskjellig fra klinikk til klinikk...

Å vi hadde fryseforsøket ca ett år etter snuppa kom, men hun rakk å bli 3 år før det klaffet igjen på innsett nr.6. Så kan være lurt å ikke vente så lenge, for det kan ta tid å bli gravid igjen...

En må ha sluttet å amme, og gjerne hatt et par sykluser etter dette.

Vi fikk førstemann på aller første icsi. Fikk fem på frys , og har prøvd på søsken , hadde de to siste eggene inn for et par uker siden og fikk negativ test i forgås. Så nå må vi begynne helt fra begynnelsen igjen med sprøyer og uttak. Får uttak igjen i mars :-) var helt sikker på at vi skulle lykkes på en av de vi hadde på frys siden vi fikk sønnen vår på første forsøk. Men har troen på mars;-)
Lykke til :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Å vi hadde fryseforsøket ca ett år etter snuppa kom, men hun rakk å bli 3 år før det klaffet igjen på innsett nr.6. Så kan være lurt å ikke vente så lenge, for det kan ta tid å bli gravid igjen...
Sign:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp