Søskenforsøk - noen trøstende ord?

RebelFlower

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Smånissene 2022
Vi har to barn fra før. Ett som ble til på «normalt» vis, og ett ICSI (fersk forsøk). Det ble klaff etter første uttak og innsett i 2019. Det ble også fem embryoer på frys. Vi prøver nå på barn tre, hadde innsett i oktober 2021 som endte med negativ test og mensen meldte sin ankomst. Andre innsett var nå 28/1 og IKM var i dag. Har bare tatt en test som ikke var morgenurinen og den var negativ. Har ømme bryster og er utrolig oppblåst, men føler håpet er ute på dette forsøket også. Har liten tro på at testen er positiv i morgen tidlig så lenge jeg allerede har passert IKM. Er redd for at vi ikke får flere barn hvis de alltid har valgt det «beste embryoet», så det «nest beste» osv. Hvis jeg ikke blir gravid på noen av de tre som er igjen, så får vi ikke flere barn da vi ikke lenger har rett på hjelp:sad010

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men er det noen som har blitt gravide etter flere fryseforsøk og har noen trøstende ord?

Kan lite om dette men har forstått de ikke fryser om embryo ikke fungerer i det hele tatt så de hadde jo tro på disse da de ble fryst i sin tid

Brukte mange innsett og uttak på førstemann, men "bare" 2 frys og ett uttak (totalfrys) på lille i magen.

Plutselig går det - riktig egg, tidspunkt og så klaffer det. Med flere egg igjen tror jeg du har gode sjanser ❤️

Vi har to barn fra før. Ett som ble til på «normalt» vis, og ett ICSI (fersk forsøk). Det ble klaff etter første uttak og innsett i 2019. Det ble også fem embryoer på frys. Vi prøver nå på barn tre, hadde innsett i oktober 2021 som endte med negativ test og mensen meldte sin ankomst. Andre innsett var nå 28/1 og IKM var i dag. Har bare tatt en test som ikke var morgenurinen og den var negativ. Har ømme bryster og er utrolig oppblåst, men føler håpet er ute på dette forsøket også. Har liten tro på at testen er positiv i morgen tidlig så lenge jeg allerede har passert IKM. Er redd for at vi ikke får flere barn hvis de alltid har valgt det «beste embryoet», så det «nest beste» osv. Hvis jeg ikke blir gravid på noen av de tre som er igjen, så får vi ikke flere barn da vi ikke lenger har rett på hjelp:sad010

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men er det noen som har blitt gravide etter flere fryseforsøk og har noen trøstende ord?

Ble gravid nå på mitt 3. innsett denne runden. Så hadde altså to innsett først der det ikke festet seg engang.
Jeg spurte faktisk sykepleier i Porsgrunn om hvordan de valgte ut embryo, og hun sa at hvis alle har delt seg riktig og ser bra ut tar de bare et tilfeldig. Vet ikke om det stemmer men..:hilarious:

De fryser ikke embryo som ikke er gode nok for å potensielt kunne bli barn :)

Jeg sier som alle over her, de fryser ikke ned noe som ikke kan bli barn. Hvis kvaliteten er til å fryse ned, så har de gjort en vurdering på at det også skal kunne klare å tines opp og settes inn. Dessuten trenger ikke kvaliteten på de tre du har igjen å være noe dårligere enn de du har satt inn. Det kan helt fint være fem gode kvaliteter. Om det blir graviditet eller ei har også mye å gjøre med din egen syklus. Vi har gode og dårlige sykluser, og noen egner seg for graviditet og andre ikke. Dette er jo ikke noe kroppen promoterer på noe vis, så vi må bare ta noen sjanser. Jeg har stor tro på de tre du har igjen :-)

Back
Topp