Søskenforsøk hos Riksen

Bkno3841492

Andre møte med forumet
Hei!
Kan noen fortelle litt om søskenforsøk med fryst embryo hos Rikshospitalet?
Vi har ett todagers på frys, hvor stor er sjansen for at det hele tatt overlever opptining?
Må man henvises på nytt? Hvem kontakter jeg egentlig? Fertilitetssvdelingen på Rikshospitalet?
Hvor lenge etter fødsel må en vente? Har hørt man må vente ett år etter fødsel før en henvises på nytt? Eller er det tilbakesettingen en må vente ett år med? Er jo ofte ventetid så om jeg henvises nå så vil det uansett være ett år og over det siden fødsel når tilbakesettingen foregår.
Hvor lang ventetid er det for å få søskenforsøk med fryst embryo?
Hvilke medisiner bruker man på fryseforsøk hos Riksen?

Føles som siste sjanse for oss da jeg nærmer meg 40 år og ikke har fått ut særlig med egg så lurer på alt.

Hei! Jeg var i din situasjon for et år siden, så kan svare basert på det jeg fikk vite av Riksen da. Ellers anbefaler jeg å ringe sykepleierne der:)

De hadde som krav at man måtte ha sluttet å amme, men jeg hørte ingenting om noen grense på et år etter fødsel (jeg var riktignok uansett over denne). Dere må først søke om politiattest og fylle ut egenerklæring. (Politiet oppgir 2 uker behandlingstid, men vi fikk det nesten på dagen. Men viktig å ha Digipost!). Ta så med dette til lege el. gynekolog og be dem sende en henvisning. Legen tar nye blodprøver (hiv, hepatitt etc) av deg - hvilke står på nettsiden til OUS. Alt bør sendes sammen - da går det absolutt raskest.
Det var på det tidspunktet et par ukers ventetid fra henvisning. Dere blir så innkalt til en samtale. Medisinen som gis er Progynova samt progesteron.

Vi fikk opplyst av Riksen at det er ca. 70% sjanse for at embryoene overlever opptining. Vi hadde to tre-dagers fryst i samme strå, og dessverre overlevde ingen av dem. Håper du ikke er like uheldig! Vi måtte da vente i 5 mnd før første tilbud om nytt ferskforsøk (2 mnd for å få komme til den mensen som kunne ringes inn, deretter 3 mnd pga. ventetid). Det måtte da tas ny sædprøve samt infeksjonsprøver av mannen, men ingenting av meg.

Håper dette var til noe hjelp - bare spør om du lurer på noe mer.

Fikk dere bebis? Skal gjøre det samme nå! Stressende å begynne med dette igjen

Vi har søskenforsøk med frys. Ble gravide på siste egget fra første uttak. Men fikk brev i posten i juli om at vi var tatt inn til ny behandling på riksen for søskenforsøk.

Det er 8 måneder ventettid ish og du står på liste etter første inntak på riksen. Vi hadde første innsett av frys i november som betyr om siste egg ikke hadde funket hadde vi hatt uttak i august.

Masse lykke til

Back
Topp