Søskendrøm ❤️

Dipsy

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Sommerfuglene
Litt skummelt føles det å skulle legge ut tanker om prosessen rundt det å prøve å få et lite søsken.

Veien vår mot søsken startet allerede for over et år siden, hvor målet var å gå ned 20 kg før ny graviditet. Når det målet endelig var nådd, startet den ordentlige reisen. Noen hinder har det vært på veien, men forhåpentligvis blir det verdt det til slutt ❤️

2020:
PP1: juni 2020: inseminasjon i naturlig syklus: Gravid /MA 10+4 ❤
PP2: september 2020: inseminasjon i naturlig syklus, progesteron (crinone): ikke gravid
PP3: oktober 2020: inseminasjon i naturlig syklus, albyl-e, progesteron (crinone): ikke gravid
PP4: desember 2020: IVF. Medisiner: Menopur, fyremadel, ovitrelle, lutinus (evt crinone ved positiv test til uke 10-12 og albyl-e): Gravid /MA 8+0 i januar ❤

2021:
Mars: Avbrutt IVF-førsøk
April: Avbrutt forsøk
Mai: Avbrutt forsøk, funn av infeksjon i livmoren. Fått 3 ulike typer antibiotika + proverakur
PP5: Juni: Innsett av fryst blasto: negativt
PP6: Juli: IUI naturlig syklus (crinone + albyl-e): negativt
PP7: Juli: IUI naturlig syklus (lutinus): positiv test. SA 5+3 ❤
August: SA
September: hysteroskopi
PP8: Oktober: utredning habituell abort +
IVF#2 lang protokoll. Medisiner: Gonapeptyl, Menopur, Ovitrelle, Lutinus, Prednisolon, Klexane
November: Innsett fersk blasto - gravid. Ny SA. ❤

Ett år har bikket, og vi legger to medisinske aborter og to SA bak oss ❤ Vi har gjennomført 5 IUI-forsøk, 2 IVF-forsøk med tre innsett. Vi har fire egg på frys, som vi håper vil gi oss det vi ønsker oss aller mest ❤
 
Last edited:
I dag er det to uker siden MA'en. Det har vært to tunge uker. Tiden går så ekstremt sakte. Om ca to uker kan jeg ta blodprøve for å sjekke at alt er ute. Håper virkelig ikke jeg må ta utskrapning, for da utsettes prosessen enda mer før vi kan prøve på nytt. Tror vel egentlig jeg er heldig hvis jeg kan starte prøving i oktober.
 
Dagene går så innmari opp og ned. Jeg veksler mellom å tenke at jeg aldri blir gravid igjen, at jeg sikkert mister på nytt om jeg skulle være så heldig å bli gravid, og tenke jeg må sikkert ha utskrapning - til å tenke at jeg har blitt gravid på to av to, og at jeg kanskje bare var uheldig og at dersom det faktisk var noe galt med fosteret er jeg glad for at jeg slapp å ta avgjørelsen om å fjerne dersom det ikke var levedyktig...

Det er vanskelig å tenke på noe annet enn graviditet, testing og nytt forsøk. Av en eller annen grunn, så er det så deilig å kikke innom her, fordi jeg ser at det er flere som har slitt lenge som ender opp med vellykkede svangerskap og jeg ser at det er flere som har like oppheng på dette som meg. Takk for at dere får meg til å føle meg tilnærmet normal ❤️

I løpet av uka tenkte jeg å kjøpe en graviditetstest for å sjekke om jeg tester negativt. Legen ville uansett ta blodprøver om litt over en uke, da han mente graviditetstesten kunne være negativ, men likevel gi utslag på hcg.

Måtte tiden gå fort, så jeg kan legge alt dette bak meg og starte på nytt ❤️
 
Så en liten opptur i dag! 17 dager etter MA, føler jeg meg ganske så sikker på at jeg nærmer meg første eggløsning. I dag var det antydning til El-slim. Hurra!

Det er liten vits å teste eggløsningen nå før jeg har fått bekreftet negativ graviditetstest, men det betyr jo at første mens etter MA'en kan nærme seg. Kanskje vi er skikkelig heldige og kan starte prøvingen allerede i september? Herregud, som jeg håper ❤️
 
Tok første graviditetstesten etter MA'en i dag, og den ser veldig negativ ut i mine øyne :smiley-bounce012 Det er forhåpentligvis et godt tegn, slik at vi snart kan starte på nytt igjen ❤️
 

Vedlegg

  • IMG_20200829_152122.jpg
    IMG_20200829_152122.jpg
    4,8 KB · Visninger: 206
Tok første graviditetstesten etter MA'en i dag, og den ser veldig negativ ut i mine øyne :smiley-bounce012 Det er forhåpentligvis et godt tegn, slik at vi snart kan starte på nytt igjen ❤️
Lurer litt på om dere fikk beskjed om at dere måtte vente til første mens var kommet før dere kunne prøve på nytt?
 
Dagene går så uendelig sakte. Mensen dukker liksom aldri opp. Skulle ønske jeg kunne skru tiden frem litt.

Hvem hadde trodd at prosjekt baby skulle bli så altoppslukende? :arghh:
 
Rosa på papiret! Det MÅ være positivt :happy: Håper så inderlig at mensen kommer igang ordentlig nå, slik at jeg er tilbake i syklus!

Håper så veldig vi kan starte nytt forsøk om et par-tre uker..
:smiley-bounce012
 
Rosa på papiret! Det MÅ være positivt :happy: Håper så inderlig at mensen kommer igang ordentlig nå, slik at jeg er tilbake i syklus!

Håper så veldig vi kan starte nytt forsøk om et par-tre uker..
:smiley-bounce012

Heia heia! Håper tante rød kommer for fullt asap!
 
Jeg er ekstremt glad for at mensen har kommet, samtidig så blir jeg bekymret for om alt er som det skal etter MA'en. Har hatt helt ekstreme smerter i går og i dag, både i mage og hode. Føler meg helt elendig. Er det vanlig tro? :meh:

Blir usikker på om syklusen min er i vater når mensen er så ekstremt mye sterkere enn vanlig. Har jo hørt at mensen etter MA/SA kan være både sterkere og svakere enn normalt, men var ikke helt forberedt på dette. Blir stressa for om jeg fortsatt har mye rester.

I morgen skal jeg ta blodprøve hos legen for å sjekke hcg. Det endelige svaret får jeg vel om noen dager.

Ellers syns jeg det bare popper opp gravide rundt meg hele tiden nå. Blir en ekstra påminnelse på at det ikke gikk som det skulle.

Ellers fikk jeg en liten 'meltdown' under legging av frøkna i dag. Kjente bare en ekstremt blanding av taknemmelse over å ha verdens fineste lille jente å passe på, men også en veldig bekymring for at alle tankene rundt prøvingen på nr. 2 og sorgen rundt det lille hjertet som sluttet å slå tar så altfor mye plass i hodet mitt. Det er et aldri så lite tankevirrvarr over mulige årsaker til MA, kommer vi noen gang til å lykkes å bli gravide igjen?, kommer jeg til å klare å beholde dersom vi blir gravide?, tåler kroppen en graviditet til? :confused005 Den som hadde hatt en tidsmaskin :sorry:

Det er vanskelig å være helt tilstede i nået, men jeg prøver så godt jeg kan ❤️
 
CD4 og endelig begynner smertene å avta litt. Veldig spent på hvor lang denne syklusen blir, og om blodprøvene er fine. Håper hcg er lavt, slik at jeg kan gjennomføre forsøket som planlagt. Magefølelsen sier at jeg ikke kommer til å bli gravid på dette forsøket, men jeg håper virkelig! Og at den sitter helt til målstreken denne gang :happy: syns virkelig vi hadde fortjent det nå!
 
CD4 og endelig begynner smertene å avta litt. Veldig spent på hvor lang denne syklusen blir, og om blodprøvene er fine. Håper hcg er lavt, slik at jeg kan gjennomføre forsøket som planlagt. Magefølelsen sier at jeg ikke kommer til å bli gravid på dette forsøket, men jeg håper virkelig! Og at den sitter helt til målstreken denne gang :happy: syns virkelig vi hadde fortjent det nå!

Håper så sterkt for dere❤️ Kjenner meg så godt igjen i dine tekster. Unner ingen en MA. Frasen «det er vanlig å miste» hjelper ikke. Jeg har mistet tilliten til egen kropp og selv om jeg også har et barn fra før så er troen på en nr 2 virkelig svekket. Krysser mine fingre for neste forsøk og sender gode tanker❤️
 
Håper så sterkt for dere❤️ Kjenner meg så godt igjen i dine tekster. Unner ingen en MA. Frasen «det er vanlig å miste» hjelper ikke. Jeg har mistet tilliten til egen kropp og selv om jeg også har et barn fra før så er troen på en nr 2 virkelig svekket. Krysser mine fingre for neste forsøk og sender gode tanker❤️

Takk, kjære deg ❤️ håper alt klaffer snart for dere også!
 
CD8: Blodprøvene viser en hcg under 5, noe som betyr at kroppen min er tilbake til normalen igjen. Det betyr nytt forsøk når eggløsning viser positivt.

Spurte hvordan klinikken stilte seg til progesteronbehandlig for noen dager siden. Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne få dette fra inseminasjonsdag og i et par uker. Stilte oppfølgingsspørsmål om det var lenge nok, da fosteret utviklet seg helt til uke 9+1. I dag fikk jeg kontrabeskjed om at jeg kunne ta det til 10+0, siden det ikke var skadeligm

Det er overhodet ingen mirakelkur, men jeg kjenner det er veldig betryggende å kunne eliminere noen faktorer på veien.

Håper så veldig at det blir en ny graviditet i denne perioden ❤️
 
Last edited:
CD10 i dag. Startet å teste etter El i går, mest fordi jeg begynte å spotte litt igjen. Det kan virke som syklusen min er litt forvirra. Håper ikke det har noe å si for sannsynligheten for å bli gravid, men jeg er litt redd for det. Egentlig kunne jeg tenkt meg at El kom først om noen dager. Har blitt skikkelig forkjøla, så har for sikkerhetsskyld tatt en koronatest. Om jeg ikke blir kvitt forkjølelsen kjapt, kan det spøke for forsøket. Dette skal visst være litt for spennende :nailbiting:

Ingen eggløsning i dag, heldigvis ❤️
 
Last edited:
CD11: Foreløpig ingen utslag på El.test. Har startet å teste morgen og kveld, sånn fordi jeg må kaste meg rundt og bestille flybilletter ved positiv test. Sist gang fikk jeg positivt på dag 16, så det er vel nærliggende å tenke at det blir reise nærmere helgen. Håper jeg blir kvitt forkjølelsen i tide (ingen korona heldigvis). Det er vel fare for å bli stoppet i døra om jeg hoster og harker når jeg kommer dit :hilarious:

Ellers tenker jeg må det er på tide å ta litt grep om kostholdet igjen. Nå har jeg spist alt for masse snop i de 5 ukene siden jeg mistet den forrige spiren. Nå er jeg (forhåpentligvis) ferdig med å grave meg ned i sorgen, og klar for å rette fokuset fremover ❤️

Jeg er veldig forberedt på at resultatet kan bli negativt denne prøveperioden, men nå har jeg hvertfall fått opp litt troen på at det kan klaffe igjen. Jeg håper virkelig! Måtte det så inderlig bli en liten junibaby 2021 :happy:
 
Back
Topp