Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Vi er usikre etter å ha lest tilbakemeldinger, om vi skal ha søskenvogn eller søskenbrett. Har lest om gliderboard til babyjogger. Står at det er ustøtt, barnet krasjer hodet i styret, man sparker beina borti brettet når man triller og sånn. Tenker at dette kanskje er gjengs for alle brett eller? Hørtes litt slitsomt ut
Jeg hadde både søskenvogn og ståbrett. Akkurat to år mellom mine. Begge er født i oktober, og brukte mest søskenvogna den vinteren, men brukte ståbrettet masse når det ikke var så mye snø (små hjul på snø funket dårlig). God erfaring med begge deler. Storebror ble lei av vogna til slutt, og da var ståbrettet genialt.
Mamma brukte det mye til lillebroren min for mange år siden, det er kun 14 mnd mellom han og den yngste broren min. Tror de var fornøyde, husker ikke at det var trøbbel med å trille vogna med brettet på hvertfall.
Det finnes ståbrett med sittefunksjon også, hvertfall til TFK-vogna vår. Vi kommer til å bruke det istedenfor søskenvogn, vi har en liten trille vi kan bruke dersom eldstemann vil være avhengig av skikkelige sittepauser.
Har heller ikke plass til søskenvogn verken i bil eller hjemme uansett
Nå er der nesten 2,5år mellom våre. Vi brukte det nesten ikke. Det er mye bakker her og det er tungt å dytte 40kg opp bakkene. Heldigvis er storebror glad i å gå og hadde sluttet med vogn lenge før lillebror kom.
Helt genialt syns vi! Storebror var 3 når lillesøster kom, og han elsket å stå på brettet. Hadde sluttet med vogn på han, men litt behov for å være liten igjen når hun kom så var strålende.
Har Emmaljunga-vogn med classic understell og søskenbrett som hører til. Setter det på denne gangen også, så frøkna på 2,5 har muligheten! Sleit ikke med skalling og vipp - var stabilt og godt! Dog tungt, men tok det som trening
Nå er jo vår eldste 3.5 når lillebror kommer, men jeg vurderer ståbrett til ferien. Det blir mye gåing i dyreparken o.l. Vi ville sikkert hatt med ei trille til henne om ikke lillebror hadde vogn...tenkte også som noen nevner, om hun får behov for å være litt liten igjen når han komme.
Vi bruker normalt ikke vogn til henne, med mindre vi skal gå veldig langt. Nå om vinteren har det blitt spark og kjelke pga snø da.
Hadde forrige gang, var jo 3,5 år mellom dem, men det var vinter og jeg hadde ikke lappen. Så det var fint å ha hvis vi skulle gå litt langt eller hadde dårlig tid. Når våren kom slutta vi å bruke det, da ble det sykkel/sparkesykkel i stedet
Jeg har kjøpt en sitte-ståbrett til buggabooen min, og gleder meg til å bruke den - det blir 20 måneder mellom barna og jeg får den neste uke, men er ganske sikker at førstemannen skal like det godt!