Søskenbrett, erfaringer

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Dere som har hatt søskenbrett, hva slags erfaringer har dere med det? Er det praktisk, hvorfor/hvorfor ikke?

Noen som evt har en av de universelle typene og har erfaringer med de?

Gutten vår er 2 år og 5 mnd når lillesøster kommer, og jeg ser for meg at det kan være praktisk til og fra barnehagen, hvis vi skal trille til butikken etc. Men er det kanskje sånn at når man først har montert det så må det være på? Og kræsjer man lett med beina i det når man går?

Vi hadde et av de universelle. Storesøster var 2 år og 12 dager da lillebror kom. Vi brukte den en del på trilleturer for å få lillebror til å sove f.eks.

Den vi hadde var veldig enkel å ta av.
Ulempene var at det ble spesielt i veien da vi gikk i nedoverbakker. Storesøster fikk heller aldri bestemt seg for om hun skulle gå selv eller stå på, så hun hoppet av i fart et par ganger.

Vi hadde et av de universelle. Storesøster var 2 år og 12 dager da lillebror kom. Vi brukte den en del på trilleturer for å få lillebror til å sove f.eks.

Ulempene var at det ble spesielt i veien da vi gikk i nedoverbakker. Storesøster fikk heller aldri bestemt seg for om hun skulle gå selv eller stå på, så hun hoppet av i fart et par ganger.
Takk for erfaring! Kanskje jeg bare må prøve å få tak i en billig brukt, så er det ikke så farlig hvis det ikke blir en suksess ;)

Hvilken type hadde dere forresten?

Vi hadde, men ble omtrent aldri brukt..

Storebror var 19 mnd når mellomste ble født :) Han ville bare ikke stå på det og har rett og slett ikke likt det :confused: Nå har vi fått en til og festet brettet på vognen slik at mellomste kunne stå på det men han ville heller ikke det :D Mellomste er 3 år nå. Vi kjøpte i tillegg søskenvogn, den har blitt brukt mye :happy:

Back
Topp