Søskenbag

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Hva skal dere pakke til storesøsken? Det er jo midt i sommeren men jeg vil gjerne pakke den ferdig nå, vet ikke helt hva jeg skal pakke oppi, kommer litt an på situasjonen om hvor han havner, hos mine eller svigers. Lurer på om det hadde vært smart bare å pakke bleier, et sett klær og ta kopi av husnøkkelen og legge i baggen så kan de hente selv?
 
Eg kommer til å ha bleier, solkrem, et sett med sommerklær og så et sett med bukse og genser siden en vet jo aldri :p pappaen reiser heim rett etter fødselen regner eg med så trenger vel ikkje så mye mer :)
Kanskje ha reisesengen klar hvis d sku begynne på kvelden..
Vi aner forsåvidt ikkje kordan vi skal ordne det med barnevakt engang..
 
Ikke dumt at de kan hente selv!:) her er mamma og sykehuset en time hjemmefra så må liksom pakke litt ordentlig.. regner med å bli ca en uke på sykehuset. Men vet de klarer seg, finnes både butikker og vaskemaskin og vi kan ta det litt som det kommer— det er jo sommer og hun er nesten fire år:)

Ser for meg å pakke fem seks antrekk og litt ekstra underbukser/sokker. Krem til eksem, solkrem. Tannbørste har hun der.
 
Jeg har tenkt i noen dager nå at det hadde vært greit å få den pakket, men vet ikke hva jeg skal pakke jeg heller. Litt blandet kanskje? Et sett med litt lette sommerklær og ett med bukse og genser osv. Nå bor ikke vi så langt unna sykehuset, og jeg regner med at samboer sikkert drar hjem en tur dagen etter fødsel. Skal nok klare å få pakket litt før vi drar til sykehuset også sikkert, spørs jo selvfølgelig på hva som skjer og hvor fort det skjer, men tror ikke det blir noen krise :)

Men å gi en ekstranøkkel så de kan hente det de trenger etter behov er kanskje ikke feil :)
 
Ekstranøkkel, noen klesskift og pysj er vel det vi kommer til å pakke.
Så får de hente om det trengs og ellers vaske.
Han har tannkost hos besteforeldrene og aldri trengt å ha med seg kosedyr dit da det er mange der.
 
Klarer ikke pakke på forhånd, for sommer i Norge er jo alt fra støvler og regntøy til sommerklær, masse skift ++. Bruker jo mye til daglig. Vi tok kopi av husnøkkel og ga til mamma, så sa hun at hun kan komme og bo hos oss, evt komme og ta med det hun trenger. Blir vel heller å prøve å få orden på alt her slik at det er lett å finne frem.
 
Heldige meg har mamma 4 min fra meg :) så jeg får mamma til å komme hit. (Når hun er hjemme fra havet) Havner jeg på barselhotellet får mamma ta med det hun trenger til storesøster. Om jeg ikke havner på bhotell drar far hjem, å da er det jo ikke ett tema engang :) men dette er veldig avhengig av at jeg får rundt termin. Hvis ikke drar både samboer å mamma på havet, å da blir det en annen sak :p får ta det når det nærmer seg :)
 
Da er det som jeg tenker selv :) det får bli et skift med klær og bleier og så en ekstra nøkkel. Han har ikke noen klær og avse over lengre tid men faren bør kunne klare å hive sammen noe hvis alt annet er klart og det finnes en nøkkel :)
 
Det var smart. Det har jeg jaggu ikke tenkt på engang:p
Drar vi midt på natten blir hun hjemme med 16 åringen før farmor kommer hit og tar henne med seg. Kan kanskje være greit at bagen er nogenlunde klar til henne.
 
Gir en kopi av husnøkkelen til mamma så får hun hente selv:) bor 5 min unna hverandre så det er ikke noe problem:) sommeren i norge er jo så uforutsigbar at skulle jeg ha pakket nå hadde det blitt en stor bag gitt :p vi skal begge to være på føden i dagene etter fødselen så hun trenger jo gjerne diverse til bhg og:)
 
Det har jeg ikke tenkt på! :D

Men sikkert lurt å ha litt klær på lur og en ekstra husnøkkel. Vi vet jo ikke hvem som er tilgjengelig når fødselen starter.
Uansett trenger de ikke mer enn ett par skift max, siden mannen kommer hjem etter fødselen.
 
Vi flytter ca 1 måned før termin og kommer siste uken (eller 2) før termin til å bo på hytten med foreldrene mine som skal passe han siden jeg hadde styrtfødsel med førstemann (gikk 2 t og 43 min fra første rie til han var ute). Tar ingen sjanser på at vi rekker å enten vente til de kommer hit eller levere han på veien da hytten er en liten omvei på vei til sykehuset og moren min nekter å være hjemme rundt termin siden det blir ferien de får i år pga barnepass under fødselen. Så vi pakker med oss nok klær og det vi trenger for den tiden vi kommer til å være der. Heldigvis er hytten ca like langt fra sykehuset vi skal føde på som det er fra der vi bor nå så ingen omvei å være på hytten. Så bor nok mini og gubben der til jeg og lillebror kommer hjem fra sykehuset også:)
 
Venninna mi bor i nabo leiligheten, så kan bare hente alt selv.

Pakker/legger frem: noen sett med klær, bleier, tannbørste og bamse.

Jeg tror faktisk hun kommer til å sove hjemme, og venninna mi sove her..evt flytter de bare sengen over..
 
Her leveres ungene med nøkkel evt.Ikke tenkt tanken helt enda:p Pappaen skal rett hjem til dem med bilder etterpå uannsett ❤️
 
Back
Topp