Søsken

Juletre34

Elsker forumet
Assistert-jentene
Septemberlykke 2021
♡Novemberhjerter 2025♡
Hvordan gjør dere det med søsken og når de får vite det? Vi har en 3 åring som nok kommer til å si det til alle. Samtidig vil vi at hun skal få vite det når andre får vite det, men er jo redd for hva som skjer hvis det ikke går. Hvordan hun kommer til å reagere. Samtidig så har vi lyst til å si det til nærmeste familie snart, siden de vet det har vært en lang vei med ivf. Og på en annen måte vil jeg holde det hemmelig til uke 13 hvis vi kan, da er det påske og alle kommer hjem. Aner ikke hva vi skal gjøre. Noen som har noen tips?

Jeg ser for meg at jeg sier det etter UL uke 12, men jeg gleder meg såååå fælt til å fortelle det så spørs om jeg klarer vente så lenge :laughing002

Ja, dette er vanskelig :knegg: Her vil potensielt alle få vite det om noen barn under ti år får vite, så da må man velge sine ord med omhu hehe.

Vi har jo litt større barn, og jeg vet at hun på nå 10 år ble lei seg sist fordi søsteren på 16 år fikk vite det før henne da. Største søster gjettet seg til det før ikm, så umulig å holde henne unna. Så denne gangen skal jeg fortelle hun på ti år før "alle får vite det". Husker enda hun gråt og sa "men hvorfor sa du ikke noe til bare meg?" :shy: Største (nå 18 år) har fantastisk nok ikke funnet det ut enda nå :knegg::hilarious: Har visst det snart to uker uten at hun har avslørt at jeg ikke har drukket vin osv. Hun har dog vært opptatt med jobb, fest osv, si litt annet liv enn for tre år siden.

Vil gjerne bare se på ultralyden om under to uker først om jeg kan, selv om de alle er store nok til å forstå at livet kan skje. Og jeg velger nok å si det før uke tolv til de store (og enkelte i familien). Gubben er mer der at han vil beskytte alle fra å måtte gi kontrabeskjed, men jeg tenker at det er greit folk vet om det skulle skje noe og? Tenkte nå på store barna, 10+.

Snart tre åringen (og 8 åringen) får nok ikke vite noe før vi er mer sikker, vet ikke om han ville forstått det heller, men i tilfelle han gjør det så vil jeg være ganske sikker på det blir en baby.

Min er bare 2 1/2 år, så jeg tenker å vente til etter ultralyd i uke 12. Men gleder meg enormt! Og vet at hun har veldig lyst på søsken, hun leker stadig at hun har en baby, og navnet bytter mellom lillesøster og lillebror :love017

Jeg har ei jente som nærmer seg 2,5 år. Hun er ei hermegås uten like for tiden.. så det vi sier kan vi risikere at hun også snakker om :laughing002 Hun får altså ikke vite noe enda, hehe.
Tenker å fortelle henne rett før vi forteller besteforeldre og tanter/onkler. Når det blir er jeg dog usikker på!

Jeg tenker vi venter til etter TOUL om vi får det til, det hadde vært greit å se at alt ser fint ut før vi sier det. Sist sa vi det tidlig til storesøster (rett før hun ble 3) pga litt hensyn som måtte tas og dårlig form. Men hun begynte så klart å si det til alle i barnehagen osv. lillebror er like gammel nå, så jeg vil helst ikke si det før jeg er klar for at alle får vite det.

Ja det er nytt. Var heller ikke det sist jeg var gravid :laughing002 Så derfor bør man til lege/jordmor litt tidligere enn uke 12 nå slik at de kan henvise til tidlig ordinær ultralyd
Ok, litt kjekt egentlig... :) Jeg ringte til legen i går, men fikk ikke time. Så sendte e-konsultasjon. Men ho fikk jo vite at jeg er gravid, så jeg regner med at ho ordner det der :hilarious: :facepalm:

Back
Topp