søsken

bomsa

Flørter med forumet
Hva sier de kommende storesøskena om at mamma har baby i magen?

Her I huset er det veldig stas iallfall :-) hun gleder seg veldig til det skal flytte en baby inn hos oss som hun kan hjelpe å passe på :-) hun driver også å roper inn i magen "er det noen der inne?" :-)

Men ser for meg at første perioden blir tung siden hun er tidenes mammadalt :-p

Hun er ikke stor nok til å skjønne konseptet dessverre :P

Ho på 4 er veldig klar over babyen i magen og gleder seg og spør en del spørsmål...bruker å "skryte" i Bhg og fortelle hva babyen skal hete (dikter opp ulike navn) . synger noen ganger og stryker på magen :p men litt vanskelig for ho på 2 år å skjønne så mye... Bare roper "hallo baby" til magen for å herme etter søstra :D

Min er heller ikke stor nok til å forstå hva som skjer. Jeg sier mamma har baby i magen, da tar han frem magen sin og sier han også har baby der :P hehe

Mine to jenter på 8 og 6 var helt overlykkelige da vi fortalte nyheten for fem uker siden. 6 åringen snakket til babyen og strøk på magen. Men nå har det dabbet veldig av. Tenker det blir å ta seg litt opp igjen når magen blir større og de kan kjenne litt på spark og sånt. Og når vi skal begynne å lete frem og ordne klart utstyr og klær :)

Kommende storebror bryr seg ikke noe om magen, men lagger innimellom planer som angår babyen :-)

Dette er min første baby, men har en lillesøster som jeg har passa på siden hun ble født, hun er 7 år og fikk vite i går at storesøster venter en baby. Hun ble kjempe glad og syns det var kjempe morsomt at mamma og pappa skal bli besteforeldre. Det var kjempe gøy å se reaksjonen hennes. Hun hadde ønska seg et yngre søsken, og nå var hun jo så heldig å få bli tante i stedet haha :) Nå tar jeg fly til Island for å fortelle resten av familien! :) gleder meg til å se hvordan resten reagerer :)

Her gleder storesøster på 7år seg veldig. :-) (Min bonus datter) Men synes også det er rart. Hun er vant til å ha 100% oppmerksomhet på alle kanter, så blir en overgang. I tillegg kommer det to :-/

Mi på tre er ikke så superinteressert enda, men regner med det kommer når hun kjenner spark på utsiden. Hun kan prate litt til babyen gjennom navlen min av og til..:p
Hun sier hun gleder seg til å bli storesøster når vi spør, og hun fikk ønsket om lillebror oppfylt.

Storebror på 2,5 gleder seg veldig. Prater om lillebror og hvor han skal sove og sitte i bilen og ved bordet:-D koser med magen og er veldig engasjert.

Storesøster her har gleda seg stort frem til nå, nå er hun plutselig redd for at babyen skal komme ut for tidlig. Så vet ikke om noen har vært frempå å slengt med leppa, eller hva som har skjedd.

Samme her [emoji14]
Men... Hun går rundt og sier "baaaaaaby" hver gang hun ser en baby på TV eller på et bilde. Noen ganger peker hun også på magen min og sier baby, men hun vet nok ikke helt hva det innebærer :D ha ha!! Litt moro da

Men... Hun går rundt og sier "baaaaaaby" hver gang hun ser en baby på TV eller på et bilde. Noen ganger peker hun også på magen min og sier baby, men hun vet nok ikke helt hva det innebærer :D ha ha!! Litt moro da
Tihi så gøy da! :D Da har hun fått med seg noe! Her sies det ikke stort mer enn "hei" "ja" "jada" "mamma" og "pappa" [emoji14] Jo også "Attin" og "Anto" son hun kaller bikkja [emoji14] (han heter Anton)

Tihi så gøy da! :D Da har hun fått med seg noe! Her sies det ikke stort mer enn "hei" "ja" "jada" "mamma" og "pappa" [emoji14] Jo også "Attin" og "Anto" son hun kaller bikkja [emoji14] (han heter Anton)
Ha ha :D men din er vel bare ett år??
Her er hun 20 mnd... Begynt å komme flere ord de siste ukene da... Så går seg til.

Ha ha :D men din er vel bare ett år??
Her er hun 20 mnd... Begynt å komme flere ord de siste ukene da... Så går seg til.
Ja, hun er ett år, snart 13 mnd, så det er ikke mer enn jeg kan forvente [emoji14]

Back
Topp