Søsken..

*Elin*

Forelsket i forumet
Hvordan og når forteller dere barna at de skal få en søster/bror? Jeg har en sønn som er 3. Har ikke fortalt han noe, men i går spurte jeg han om han noengang ønsker seg en lillesøster eller lillebror. Han sa klart ifra at det ville han IKKE :p

Har tenkt til å vente så lenge som mulig med å fortelle det til han, helst til vi har vært på ultralyd og fått vite om det er gutt eller jente. Hva tenker dere? Og hvordan og når forteller dere det? :)

Last edited:
Vi snakker endel med toåringen om det. Han skjønner det kanskje ikke så godt, og han har lite språk så han kan ikke snakke om det. Litt kjipt, fordi jeg tror han vil forstå etterhvert som magen vokser og vi alle kan kjenne noe på utsiden. Håper språket kommer seg samtidig så han kan snakke om babyen i magen :) Er også litt redd for sjalusi, men vanskelig å forberede ham på det altså..

Vel, yngstemann på 1 år hadde vel ikke skjønt noe uansett, og 3-åringen er for stor i kjeften til å klare å holde det for seg selv :P Så jeg holder munn enn så lenge :P

Fortalte det litt tidlig til sønnen på 16, men han har null intr, de 4 andre som bor hos annen vær uke, fikk vite det sist lørdag. Jeg var da 12+3. Vi lå i senga og vi viste dem boka jeg holder på å lage. Med bilder av både dæm og UL bildene :-) De er 3,5,7 og 8. Han på 3, skjønner ikke så mye, men resten ble kjempe gla og snakker mye om det :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp