Søsken/passing under fødsel

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Dere som har barn i forveien, hva er deres plan ang. barnevakt under fødsel og hvordan har dere det i forhold til dette? Selv så gruer jeg meg og stresser en del over at 2åringen skal passes av svigers(han har aldri overnattet der av diverse grunner, de er ikke helt oppegående og ser ikke behov som f. eks ren bleie og de går ikke selv til legen hvis det skjer noe akutt.. Så er flere grunner til jeg ikke liker at de skal passe han).. Jeg blir sendt hjem 2-4timer etter fødsel i Danmark, så er ikke såå lenge vi blir borte håper jeg, men syns det er dumt å gå å bekymre seg om andre under/før fødsel[emoji28]

Mine foreldre/mamma skal passe våre. Men de er på ferie frem til 2.5 uke før termin, så må snakke litt med noen foreldre i klassene til barna for å se om det er noen andre som kan ta dem hvis det starter før. Eventuelt broren min, men han bor litt lenger unna.

Mine foreldre/mamma skal passe våre. Men de er på ferie frem til 2.5 uke før termin, så må snakke litt med noen foreldre i klassene til barna for å se om det er noen andre som kan ta dem hvis det starter før. Eventuelt broren min, men han bor litt lenger unna.
Sikkert lurt med en plan b ja.. Vi har et vennepar med 2 barn som bor nærmere sykehuset som har sagt vi kan komme innom med storebror på veien hvis ikke svigers er hjemme f.eks,men føler jo de har nok med egene barn(vurderer sterkt om de kanskje kan passe istedet for svigers [emoji39]).. Er jo bare 3uker til termin her, så kan jo skje snart!

Min mamma skal passe :happy:

Her har vi enten 2 eller 3 barn i huset når fødselen starter (bonusgutten er her bare deltid). Vi har alliert oss med mammaen til bonusen (vi har et godt forhold altså!), så hun stepper inn hvis vi får det til - tenker isåfall hvis det starter på dagtid eller før (voksen)leggetid. Hvis det skjer midt på natta, så vil jeg heller hentes av ambulanse og føde uten sambo [emoji28] Han er litt i tvil om den der, men jeg orker ikke tanken på at 2-åringen skal våkne på natta (han pleier å komme inn til oss i løpet av natta) og lure på hvor mamma og pappa er.. Så da slapper jeg mer av hvis sambo er hjemme med barna.

Hvis vi klarer å holde de inne til igangsettelse uke 37, så kommer mamma (bor 5 timer unna) for å passe barna [emoji4] De er veldig trygg på henne, så det går bra både dag og natt! Svigers bor 5 min unna, men har nesten ikke sett 2-åringen vår.. Så hun er jeg ikke trygg på i en sånn situasjon.

Har flere planer alt ettersom når, og hvor fort det går. I utgangspunktet skal mamma passe de. Men hun bor 1 time unna og jobber natt. Ellers bor sambos bror og kone, og hans foreldre 300 m unna så de stiller opp om der blir behov. Og blir det krise stiller flere av foreldrene til storesøsters jevnaldrende venner opp. Så heldig vis ikke noe jeg stresser eller bekymrer meg over. Men gleder meg ikke til å være borte fra de.

Hvis vi må reise inn på natten, ringer vi til min søster. Da kommer hun eller mannen hennes for å hjelpe 6 åringen til skolen. Deretter kommer mine foreldre til hun er ferdig på skolen og passer henne resten av tiden. Så dette tror jeg vil gå fint. Det "verste" for meg er at de da vet når vi reiser på sykehus og alt sånn.

Skjer det etter planen (igangsetting), så kommer noen venner og bor her noen dager til fødselen er over.
Skulle ting skje av seg selv før det, så har vi en ringeliste på venner som kan komme. Skjer det på natta og hun som bor her er her, så drar vi inn, så har hun ansvaret til noen andre kommer. Om jeg er alene med mini, så blir han med i ambulansen, mulig han blir det om det er bare meg og mannen også, så få barnevakten møte oss på sykehuset. Håper vi slipper det, kan virke litt skummelt for en liten en vil jeg tro.

Vi har alliert oss med min far og hans kone. Dersom begge er på jobb skal vi ringe søstern som bor 15 min unna både dag og natt ❤️

Foreldrene mine skal passe dem. De bor 2 min med bil unna. De sover allerede med mobilene på nattbordet sier de [emoji28]

Har alliert oss med mine foreldre, de bor i nabohuset og kan komme over hvis noe skjer på natten og vi kan levere han bort om noe skjer på dagen.

Har dyr som må passe når fødsel startet og har gjort avtale med at hunden er hos foreldrene mine. Pappa kunne reise hjemom i matpausen sin for å lufte også.

Hvis vi er så heldige å få rundt termin, eller rett før så blir det i påsken og da kommer mamma og pappa for å være her på besøk så da passer de(de bor 7t unna) Hvis ikke blir det svigers. Sønnen vår er kjempe trygg på både mine og mannens foreldre så det går nok veldig bra[emoji4]

Får håpe alt ordner seg med barnevakt for storesøsken i alles situasjoner, så dere faktisk slipper å bekymre dere for eldre barn under fødselen. :)

Her er det min mor dersom det skjer når hun ikke er på jobb. Ellers broren min eller et vennepar av oss. Hun er 4 år så har snakket en del om dette, men gruer meg til det blir realitet. Litt avhengig av hvor stress eller god tid det blir

Håper på det samme som sist. Leverer i bhg, går inn å føder og så henter pappaen etterpå [emoji23] da trenger vi ikke å være avhengig av noen. Lov å håpe [emoji39]

Back
Topp