Barnehagen spurte meg i dag om vi ønsker at vår minste (blir ett år ved barnehagestart) som begynner i barnehagen 30.august skal begynne på samme avdeling som storesøsteren sin som er 1,5år eldre, eller om hun skal begynne på den andre avdelingen på småbarn. Det er to avdelinger som deler grovgang, varmerom til våte klær, men som har hver sin garderobe som vi uansett ikke får lov å gå inn i. Avdelingene er sammen 1-2 ganger om dagen både ute og inne, men spiser hver for seg og drar forskjellige dager på tur. Det er seks barn på hver avdeling.
De går ganske godt overens, men storesøster kan bli litt voldsom og sjalu mot lillesøster. Nå er storesøster litt over 2år og lillesøster 8 måneder så mye kan skje på de fire månedene før barnehagestart. Jeg har hele veien tenkt at det er best å ha dem på hver sin avdeling, men ble plutselig usikker. Barnehagen hadde ikke noen formening på hva som var best.
Så mitt spørsmål er jo da om noen har erfaringer, tanker eller formeninger de vil dele?
De går ganske godt overens, men storesøster kan bli litt voldsom og sjalu mot lillesøster. Nå er storesøster litt over 2år og lillesøster 8 måneder så mye kan skje på de fire månedene før barnehagestart. Jeg har hele veien tenkt at det er best å ha dem på hver sin avdeling, men ble plutselig usikker. Barnehagen hadde ikke noen formening på hva som var best.
Så mitt spørsmål er jo da om noen har erfaringer, tanker eller formeninger de vil dele?