Søsken med samme bursdagsmåned/dag. Er det greit?

Stjernest0v

Forelsket i forumet
Har noen av dere flere barn født i samme måned og hvordan har det gått for dere og synes de selv det går bra? Ville dere unngått det?

Mamma og hennes søster deler bursdag på akkurat samme dag ti år ifra hverandre og hun fortalte meg at spesielt søsteren var skuffa over å måtte dele dagen med henne. :hilarious:

Hvis jeg blir gravid denne syklusen blir termin tidlig februar, men stor sjanse for januarbaby og da… :wideyed: Jenta vår har bursdag sent i januar så det ville blitt tette bursdager eller kanskje samme dag! :hilarious:

Det er mange dpo-tanker i sving her, haha. :wacky:

Tenker ikke det er noe problem, men heller viktig da kjøre hvert sitt selskap og hver sin feiring :)

14 dager i mellom bursdagene her. Hadde termin 8. mai med begge :p Foreløpig har de ikke sagt noe, og tror ikke de kommer til å gjøre det heller. De er bare(?) 6 og 5 år enda. Jeg hadde ikke hoppet over en pp :shy: Husker da jeg var liten at jeg godt kunne ha tenkt meg å hatt bursdag på samme dag som noen andre, men veit ikke jeg, om jeg hadde brydd meg eller ikke med åra :rolleyes:

Lillesøsteren min og jeg har bursdag med 3 dagers mellomrom. Har ikke kjent noe særlig på det. Vi hadde alltid familieselskap sammen. Fikk velge hver vår favorittkake som skulle lages og ha lys på.

Flere i familien har barn med bursdag med 2-3 uker mellom. De feirer gjerne sammen for å spare arbeid og tid.

Ville ikke tenkt for mye på det. Barn blir født når de blir født. De vil ikke forstå det nå, men en kan ikke alltid planlegge/velge når en skal bli gravid.

Samme dag på mine små. Ikke planlagt da lillesøster kom 8 uker før termin. Står var "bare" 6 uker før termin.

Jeg og søsteren min har bursdag med en dager i mellom, det har bare vært koselig! Har hatt et familieselskap, og hvert vårt barneselskap:joyful: I tillegg blir man jo gjort stas på på selve dagen da:joyful: Tenkte aldri på det som noe dumt da jeg var liten:happy:

Jeg fikk lillebror to dager før min bursdag ❤️ og de andre brødrene mine har uke i mellom sine dagee og han ene på bursdagen til pappa og andre på bursdagen til vår onkel
Barn kommer når de kommer ❤️
Jeg har 4 stk hvor 3 har bursdag fordelt på 4 uker

Har noen av dere flere barn født i samme måned og hvordan har det gått for dere og synes de selv det går bra? Ville dere unngått det?

Mamma og hennes søster deler bursdag på akkurat samme dag ti år ifra hverandre og hun fortalte meg at spesielt søsteren var skuffa over å måtte dele dagen med henne. :hilarious:

Hvis jeg blir gravid denne syklusen blir termin tidlig februar, men stor sjanse for januarbaby og da… :wideyed: Jenta vår har bursdag sent i januar så det ville blitt tette bursdager eller kanskje samme dag! :hilarious:

Det er mange dpo-tanker i sving her, haha. :wacky:

Jeg har en yngre søster som har bursdag 2 dager før meg. Jeg håpet hun skulle bli født på min bursdag jeg :hilarious: men vi begge ELSKET å ha familiebursdagsselskap sammen ❤️
Mine barn har 6 uker mellom bursdagene sine, men fra neste år blir det felles familiefeiring ca midt på. Orker ikke å samle alle sammen så tett kjenner jeg :p hvert sitt selskap med venner etterhvert såklart.

Tenker ikke det er noe problem, men heller viktig da kjøre hvert sitt selskap og hver sin feiring :)
Ja enig, det kan nok være lurt! :joyful:

14 dager i mellom bursdagene her. Hadde termin 8. mai med begge :p Foreløpig har de ikke sagt noe, og tror ikke de kommer til å gjøre det heller. De er bare(?) 6 og 5 år enda. Jeg hadde ikke hoppet over en pp :shy: Husker da jeg var liten at jeg godt kunne ha tenkt meg å hatt bursdag på samme dag som noen andre, men veit ikke jeg, om jeg hadde brydd meg eller ikke med åra :rolleyes:
Oi så gøy med samme termindato da :hilarious: Det gjør meg litt letta, i tilfelle jeg faktisk skulle bli gravid nå. :wideyed: Ja jeg personlig kan huske at jeg også ville dele bursdag med noen andre. Helst en søster, men jeg fikk aldri en søster, haha.

Lillesøsteren min og jeg har bursdag med 3 dagers mellomrom. Har ikke kjent noe særlig på det. Vi hadde alltid familieselskap sammen. Fikk velge hver vår favorittkake som skulle lages og ha lys på.

Flere i familien har barn med bursdag med 2-3 uker mellom. De feirer gjerne sammen for å spare arbeid og tid.

Ville ikke tenkt for mye på det. Barn blir født når de blir født. De vil ikke forstå det nå, men en kan ikke alltid planlegge/velge når en skal bli gravid.
Det er jo sant det! :joyful: Det hørtes jo ut som en fin tradisjon - at bursdagsbarna får velge hver sin kake/eller hva enn som gjør at de føler at begge blir sett. :Heartpink

Samme dag på mine små. Ikke planlagt da lillesøster kom 8 uker før termin. Står var "bare" 6 uker før termin.
Hun ville virkelig ut altså! :hilarious::Heartpink Så gøy da! Hva er sjansen for det liksom? :wideyed:

Jeg og søsteren min har bursdag med en dager i mellom, det har bare vært koselig! Har hatt et familieselskap, og hvert vårt barneselskap:joyful: I tillegg blir man jo gjort stas på på selve dagen da:joyful: Tenkte aldri på det som noe dumt da jeg var liten:happy:
Det er jo bra da! :joyful::Heartpink Åh da føles det bedre haha. Ikke at det var noe som fikk oss til å ville unngå januarbarn da.

Jeg fikk lillebror to dager før min bursdag ❤️ og de andre brødrene mine har uke i mellom sine dagee og han ene på bursdagen til pappa og andre på bursdagen til vår onkel
Barn kommer når de kommer ❤️
Jeg har 4 stk hvor 3 har bursdag fordelt på 4 uker
Oi, men det blir lett å huske bursdager da :hilarious: Det er jo sant det.. man kan ikke styre når barna kommer. Jeg har også innsett at det ikke er alltid man blir gravid på et knips, som jeg ble sist.. Så vi skal ikke gå glipp av en PP nå. :)

Jeg har en yngre søster som har bursdag 2 dager før meg. Jeg håpet hun skulle bli født på min bursdag jeg :hilarious: men vi begge ELSKET å ha familiebursdagsselskap sammen ❤️
Mine barn har 6 uker mellom bursdagene sine, men fra neste år blir det felles familiefeiring ca midt på. Orker ikke å samle alle sammen så tett kjenner jeg :p hvert sitt selskap med venner etterhvert såklart.
Åå så godt da! :joyful::Heartpink Ja jeg ser den altså - Tenker at man ikke må ha to familieselskap hvis bursdager er så tett. Heller to ulike barneselskap da! :love2

3 søstre med samme måned her. To født på samme dag, og en en uke etter de to andre. Har aldri tenkt det har vært et problem. Og nei, ikke planlagt, det ble visst bare slik :p

Jeg og søsteren min har bursdag med 7 dager mellom, aldri tenkt noe negativt med det, veldig praktisk med familiebursdag. Verre for 3. søsteren vår som er yngst og ville å ha gaver (hun har bursdag 3 mnd etter oss)

Nå kan jeg treffe på min eldste sin dag, hun håper det faktisk. Men da går jeg 7 dager over, så jeg håper virkelig ikke :hilarious:

Vi har 2 med to år og ei uke imellom. Når de var små så hadde vi fellers familieselskap. Når yngste var 8 så ville han ha egen bursdag. Så da hadde vi et par år med feiring av han ei ukes tid før selve dagen og søstra ei ukes tid etter sin. Det var for å ikke ha så mange selskap oppi hverandre. De hadde jo egne barneselskap imellom der:wacky:
Nå når de fylte 11 og 13 ble de selv enige om å feire sammen igjen, og da gjorde vi det.

De andre 2 har i midten av januar og slutten av februar. De har hvert sitt.

Har 2 jenter født 1. og 6. samme mnd. tror aldri de har tenkt noe over det... de er ihvertfall over 20 begge to nå uten at de har sagt noe :P

Sønnen min er født 13.november, engelen 2 desember (trodde egentlig jeg skulle markere dagen han ble begravet, men fordi det var 14 desember så ble det så ekstremt tett med pappa), mannen 15 desember, så er det jul. Jeg har fått streng beskjed om at jeg får ikke ha flere i den tiden, for det blir så dyrt for tanta til snipp

To av tantebarna mine har bursdag en uke fra hverandre, og det er kjempepraktisk ift familiefeiring! Det er bare 2 år mellom dem da, så den eldste husker ikke hvordan det var å få familiebursdag for seg selv, men det virker som de syns det er helt fint. De er 10 og 8 nå.

De har egne barnebursdager hver for seg i tillegg selvfølgelig.

Back
Topp