Søsken med 2 1/2 årsmellomrom - tvilling/søskenvogn?

sussers

Andre møte med forumet
Hei å hå muligheten er stor for at noen har spurt om dette før, men jeg klarte ikke å finne noen tråd om det, da jeg skrolla raskt igjennom

Vi kommer til å få en lillebror (tror jeg, magefølelsen sier så ) i februar. I mellom lillebror og storesøster blir det 2 1/2 år. Å her sitter jeg da nå å funderer på om vi vil klare oss me ei vanlig vogn, eller om vi burde kjøpe oss ei tvilling/søskenvogn.

Er det noen som har erfaring med dette?
 
*dytter*


Februar-14 mamma <3
 
Søster til sambo har akkurat samme aldersforskjell på barna, og hun største går selv når de skal steder. Hun er veldig selvstendig og ville gå selv allerede i fjor sommer. De har vel en sånn enkel paraplytrille i tillegg, hvis de er begge foreldrene.
Jeg ville ikke hatt søskenvogn med så stor aldersforskjell, men samtidig kommer det jo veldig ann på barna, og også deres praktiske utfordringer i hverdagen, som handling på butikken eller levering i barnehagen.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Vi har 2.5 år mellom våre. Valgt å ikke kjøpe søskenvogn. Storebror går, står på ståbrett eller i trille om vi er to.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Tror det kommer ann på toåringen og hvor mye dere er på farta... I min omgangskrets er det noen som har trengt søskenvogn og andre som ikke har hatt behov for det...
 
Takk takk for svar :) Men etter å ha vært på en undersøkelse i dag, så trenger jeg ikke å undre på om jeg skal ha søskenvogn, eller ikke. Det viser seg at den i magen i er 2. Altså tvillinger, så jeg må ha en slik vogn ;-) Da er det bare begynne å klø seg i huet, for å finne ut av hva slags vogn man vil ha :confused013
 
Takk takk for svar :) Men etter å ha vært på en undersøkelse i dag, så trenger jeg ikke å undre på om jeg skal ha søskenvogn, eller ikke. Det viser seg at den i magen i er 2. Altså tvillinger, så jeg må ha en slik vogn ;-) Da er det bare begynne å klø seg i huet, for å finne ut av hva slags vogn man vil ha :confused013
Så koselig, gratulerer!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Takk takk for svar :) Men etter å ha vært på en undersøkelse i dag, så trenger jeg ikke å undre på om jeg skal ha søskenvogn, eller ikke. Det viser seg at den i magen i er 2. Altså tvillinger, så jeg må ha en slik vogn ;-) Da er det bare begynne å klø seg i huet, for å finne ut av hva slags vogn man vil ha :confused013
Gratulerer med tvillinger :D


Februar-14 mamma <3
 
11 mndr mellom mine, vi brukte vår mye i cirka 9 mndr. Eldste går såpass mye selv at det ikke har vært noe problem
 
Takk takk for svar :) Men etter å ha vært på en undersøkelse i dag, så trenger jeg ikke å undre på om jeg skal ha søskenvogn, eller ikke. Det viser seg at den i magen i er 2. Altså tvillinger, så jeg må ha en slik vogn ;-) Da er det bare begynne å klø seg i huet, for å finne ut av hva slags vogn man vil ha :confused013

Gratulerer med tvillinger i magen :) Lykke til med valg av vogn!
 
Da vil jeg anbefale en vogn der du kan velge om du vil ha sittedelene mot deg eller fra deg. Jeg hadde først en TFK twinner twist duo, men ble ikke fornøyd da vi måtte slutte med bagene. De fleste tvilingvognene har så små bager at barna er mye mindre når de vokser ut av dem. Så små barn syns jeg det er godt å kunne se og barna liker det også godt. Vi skiftet til Bogaboo Donkey og har vært superfornøyd, men det finnes nok flere gode andre alternativ nå. Skal ha den på neste barn også siden man kan slå den sammen til enkeltvogn og den ene tvillinggutten elsker å sitte i vogn hvis vi vil bruke den som søskenvogn. Vil ikke ha noe sjalusi ;)
 
Det er det eneste jeg ikke liker med TFK vogna selv, det at unga sitter fra deg. Men i forhold til de andre vognene jeg har sett, føles den mest riktig for oss. Jeg får henge opp ett stort speil, som jeg kan se de i :laughing002

men fyvøli for en pris det er på disse tvillingvognene! :schocked028 Hehe, planen om en unge til blei en kostbar affære gitt. Ny vogn, ny bil, ny seng, nytt bilsete o.s.v :laughing021
 
Det er det eneste jeg ikke liker med TFK vogna selv, det at unga sitter fra deg. Men i forhold til de andre vognene jeg har sett, føles den mest riktig for oss. Jeg får henge opp ett stort speil, som jeg kan se de i :laughing002

men fyvøli for en pris det er på disse tvillingvognene! :schocked028 Hehe, planen om en unge til blei en kostbar affære gitt. Ny vogn, ny bil, ny seng, nytt bilsete o.s.v :laughing021
OG de tullete glidelåsene for å regulere ryggen på sittedelene. De er noe herk! Det er veldig dyrt, ja. Du kan få en del rabatter hvis du melder deg inn i Tvillingforeldreforeningen. 10% rabatt på barnas hus, nøstebarn og andre steder. Tjener fort inn kontingenten hvis en kjøper en vogn etc.
 
OG de tullete glidelåsene for å regulere ryggen på sittedelene. De er noe herk! Det er veldig dyrt, ja. Du kan få en del rabatter hvis du melder deg inn i Tvillingforeldreforeningen. 10% rabatt på barnas hus, nøstebarn og andre steder. Tjener fort inn kontingenten hvis en kjøper en vogn etc.


De glidlåsgreiene har de bytta ut :) Nå er det noen stroppegreier, vet ikke om det er noe bedre, men virka da relativt stabilt. Har en joggevogn fra før av til frøkna; der regulerer vi ryggen med hjelp av to reimer å ei spenne. Det fungerer da greit det og. Er faktisk lettere å justere opp å ned, enn ryggen på simovogna...

Kansje de bruker sånne løsninger fordi det er joggevogner? sånn at en evt joggetur ikke vil slå så hardt mott ryggen til barnet, da den vil flekse litt?
 
Back
Topp