Søsken krangling hele tiden..

Agnete

Forumet er livet
Det er kanskje flere som sliter med dette? De krangler HELE tiden, jeg blir faktisk litt gal av det og det tærer på hele familien vår. De som krangler er nærme i alder, de henger seg opp i alt, de sladrer på hverandre og er ikke veldig gavmilde ovenfor hverandre. ;)
Så fort de er innafor døra så er de to igang, jeg blir litt trist av det for vil så gjerne at mine barn skal være glade i hverandre, gi hverandre plass og være venner. (Jada ser litt rosenrødt på det å være søsken)
Så hvordan kan vi løse dette? Er det i det hele tatt mulig? Det blir liksom verre og verre eldre de blir...

Jeg har en bror nærme meg i alder og jeg er eldst. Jeg hatet han som pesten. Mest fordi han altid var der. Jeg fikk aldri fri. Han var på skolen, jeg fikk først 1 år alene på skolen når jeg begynte i 8 kl. Man krangler mest med de man er sammen med hele tiden men det betyr ikke at man ikke liker hverandre. Jeg og broren min snakker ikke sammen nå, men det har ingenting med at vi krangla i oppveksten å gjøre. Mannen min kastet brødrene sine ned trappa. De er veldig tette, og alle bor i samme skoledistrikt så barna blir tette også og selvfølgelig krangler litt. Kan si det ble kaos her når tvillingene som er 4, 5 mnd yngre enn min minste kom på besøk. De 3 krangla om absolutt alle lekene. Kranglene ødelegger ingenting.

La de få mer alenetid, jeg hadde også krangla med noen jeg måtte være sammen med hele tiden

La de få mer alenetid, jeg hadde også krangla med noen jeg måtte være sammen med hele tiden
Har ikke mulighet til å gi de mere alenetid enda, minste kan ikke være alene hjemme og jeg er nesten bestandig alene med de på ettermiddagen og da skal jeg sjonglere tre barn, lekser, alle tre sine aktiviteter vi har kun "fridag" 1 gang i uken. Men mulig det er fordi de er mye sammen.

Jeg har en bror nærme meg i alder og jeg er eldst. Jeg hatet han som pesten. Mest fordi han altid var der. Jeg fikk aldri fri. Han var på skolen, jeg fikk først 1 år alene på skolen når jeg begynte i 8 kl. Man krangler mest med de man er sammen med hele tiden men det betyr ikke at man ikke liker hverandre. Jeg og broren min snakker ikke sammen nå, men det har ingenting med at vi krangla i oppveksten å gjøre. Mannen min kastet brødrene sine ned trappa. De er veldig tette, og alle bor i samme skoledistrikt så barna blir tette også og selvfølgelig krangler litt. Kan si det ble kaos her når tvillingene som er 4, 5 mnd yngre enn min minste kom på besøk. De 3 krangla om absolutt alle lekene. Kranglene ødelegger ingenting.
Kranglet med min søster jeg også altså, men kan ikke huske det var så mye. Vet de er glade i hverandre for de viser det ute, men hjemme er de fiender. Jeg synes det er slitsomt og det tærer litt på meg.

Nå vet jeg ikke hvor gamle dine er men mine er 7 og 9 år de er i den værste perioden nå. Krangel krangel om alt.De pirker i hverandre. Prøver ju snakke til de og få de vekk fra hverandre. Jeg hoppes det er bara en periode og at det går over snart .

Nå vet jeg ikke hvor gamle dine er men mine er 7 og 9 år de er i den værste perioden nå. Krangel krangel om alt.De pirker i hverandre. Prøver ju snakke til de og få de vekk fra hverandre. Jeg hoppes det er bara en periode og at det går over snart .
Like gamle som dine, det er et mareritt og ja det har aldr vært så vanskelig som nå..

To på 4 og 8 her og de krangler hele tiden og gir seg heller ikke. Den yngste rabler det helt for og han skriker, slår, biter, osv. Blir gal av det! Foreldrene mine orker ikke å passe begge to pga kranglinga. Skal jeg være alene med de, så sender vi ofte den ene til bestefaren som bor i nærheten. Jeg bare orker ikke.

Like gamle som dine, det er et mareritt og ja det har aldr vært så vanskelig som nå..
Føler med deg da det er likt her. De krangler om alt fra først på do til you name it hva:(
Mens de krangler ikke med han minste som er 5 år.

Her er det mye krangling mellom hun på 5,5år og han på 4. De viser jo at de er glad i hverandre også, men 9/10 ganger så er det krangling.
Ser at jeg har mye å se frem til:wacky:

Føler med deg da det er likt her. De krangler om alt fra først på do til you name it hva:(
Mens de krangler ikke med han minste som er 5 år.
Ja, hvorfor krangle om hvem som skal først på do og om man kommer først på do ja da krangler de om at den som kom først ikke blir fort ferdig. Føler virkelig med deg også, men kanskje det er litt alderen demmes akkurat nå..

Her er det mye krangling mellom hun på 5,5år og han på 4. De viser jo at de er glad i hverandre også, men 9/10 ganger så er det krangling.
Ser at jeg har mye å se frem til:wacky:
Ja, beklager for den opplysningen altså :p
9/10 er det krangling ja, det er bedre mellom eldste og mellomste her de er det 4 år mellom..

Har ikke mulighet til å gi de mere alenetid enda, minste kan ikke være alene hjemme og jeg er nesten bestandig alene med de på ettermiddagen og da skal jeg sjonglere tre barn, lekser, alle tre sine aktiviteter vi har kun "fridag" 1 gang i uken. Men mulig det er fordi de er mye sammen.
Kan de få mer alenetid i helger?

Ja, hvorfor krangle om hvem som skal først på do og om man kommer først på do ja da krangler de om at den som kom først ikke blir fort ferdig. Føler virkelig med deg også, men kanskje det er litt alderen demmes akkurat nå..
Prøver oxå tenkte tenkte at det er litt alder. Jeg tror og at familier med barn i den alder sliter oxå med krangel mellom søsken men desværre så er det ikke mange som snakker høyt om det.

Kan de få mer alenetid i helger?
Helger er nok det verste da vi begge jobber helger og har liten tid sånn sett. I de helgene vi har fri sammen så prioriterer vi familietid som å reise på hytta, dra på besøk, gå ut å spise osv. vi har fri maks 1 helg sammen i måneden. Og vi har ikke noen rundt oss som kunne ha hjelpt til. De er på hver sin kant når de er ute med venner.

Prøver oxå tenkte tenkte at det er litt alder. Jeg tror og at familier med barn i den alder sliter oxå med krangel mellom søsken men desværre så er det ikke mange som snakker høyt om det.
Nei, tror nok du kan ha rett der ja. Hadde vært fint å snakket om:)

Nei, tror nok du kan ha rett der ja. Hadde vært fint å snakket om:)
Enig. Meg og en ansatt i bhg snakket en dag og jeg sier ja ja idag er jeg det værste mammaen. Det sa min 9 åring :p så sier hun ansatte ja du den har jeg hørte mange ganger fra mine barn og og vi er ikke aleine om de tingen. Alle foreldre opplever og har litt av hvert med barna med det er ikke vanlig og synd at foreldre ikke deler og støtter hverandre.

Kranglet med min søster jeg også altså, men kan ikke huske det var så mye. Vet de er glade i hverandre for de viser det ute, men hjemme er de fiender. Jeg synes det er slitsomt og det tærer litt på meg.
Ifølge mamma så kranglet jeg og mine søsken mer enn mine barn. Så vi glemmer litt også. Jeg prøver å unngå å blande meg, så lenge de ikke skadet hverandre selvfølgelig.

Fra egen erfaring har jeg 3 søsken hvor vi to som er mellomst ( jenter begge to) hadde KRIG i noen år i denne alderen dine er i nå. Men endel av det handlet om at vi synes det var gøy å krangle også:-)

så ja sorry men jeg tror den kranglingen kan vare en stund etter min ærfaring.

hos oss har vi i mer voksen alder blitt bestevenner:-)

Back
Topp