Søsken dele rom?

Håper_på

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Vi har to jenter, en er 2år og en 4 mnd. Vi er heldige og har 2 fine rom disponible. Ville dere hatt jentene på samme rom, også laget det andre som lekerom, eller hatt slik at de kan ha hvert sitt soverom (når lillesøster blir ferdig med nattamming)?

Noen med erfaringer?

Ville også gitt de hver sitt rom. Hadde ikke vurdert å ha to unger på samme rom i det hele tatt, men det er nå bare meg..

Hvert sitt! Der kan de ha sine egne ting, få fred når de trenger det, ha venner på besøk og det gjør leggetid enklere - ingen masing med hverandre, og de kan ha forskjellig leggetid etter alder. Vi har bare fire rom og to barn fra før, så twinsa kommer til å måtte dele en stund, men planen er hvert sitt rom til de også når de blir eldre.

Har to gutter på 2 og 4 år. De fikk hvert sitt rom, men etter eget ønske er de nå på samme rom.

Hvert sitt!

Når yngste begynner å gå rundt å leke er eldste over 3 år og leker med småleker som ikke yngste bør få tak i pga kvelningsfare.

Stor forskjell i hva en toåring og en fireåring leker med. Og det kan være fint for eldste å kunne bygge ting uten at yngste river ned ol.

Så lenge jeg har rom skal mine barn få hvert sitt :)

Vi skal ha et rom som soverom for sønnen og den som er i magen :) så får de er delt lekerom. Tryggere å sove sammen! Om de ønsker eget rom senere skal de så klart få det.

Tenåringen har eget rom, og det samme har lillemor på 2,5 år. Men når lillebror kommer til verden over jul må han nok dele rom med lillemor etter noen mnd på vårt rom.. I allefall til vi får bygd på et par xtra rom! Tror ikke det blir noe problem.. :)

Har man mulighet til hver sitt ville jeg gjort det. her må kommende baby dele rom med storebror. Ikke mulighet til noe annet

Jeg ville hatt begge inne hos oss, eller i det minste den yngste.
Hvis det hadde vært helt umulig å få til, hadde jeg hatt dem på hvert sitt rom, uten tvil.
Det går an å leke og sove på samme rom. ;)

Har ca samme aldersforskjell på våre, valgte å ha delt rom dels fordi det tredje soverommet er i en annen etasje men syntes også det var fint for de å ikke ligge alene.
Litt utfordring nå som snuppa på 1,5 må lære seg å sove i senga si hele natta men jeg ikke vil vekke storebror med gråt.
Er ofte alene på kvelden da mannen jobber turnus, så vært veldig greit å legge de samtidig med lesing og synging på samme rom og med begge i hver sin seng, de trives godt med det også og storebror lærer seg å dele, forhandle og passe på leker han ikke vil hun skal ødelegge.
Når de er så små er det godt for de med selskap, de kan jo få hvert sitt når de kommer i skolealder for eksempel :)
Syns du skal vurdere hvordan barna får sove som viktigst når du velger, søsken skal lære å dele og kommer til å leke sammen på dagen om de har rom sammen eller ei ;)

For søskenforholdet anbefaler jeg absolutt sammen på rom! Våre har vi litt problemer med ifht legging av og til, og hvis en bråker noe på natten. Men såå verdt det når jeg hører dem kose seg og prate om morgenen..... Hvis de vil ha hvert sitt senere er det greit, men jeg tror det er så fint for dem å lære å være mye sammen, de får et nærere forhold da (tror jeg da i alle fall!).

Våre to eldste delte rom fra de var 4/1,5 til de var 7/4,5

De har et lekerom i tillegg så rommet var bare soverom.

Fortsatt er det loftet (lekerommet) de oftest leker på enten sammen eller med venner, selv om de nå har noe leker på rommene sine også

I forhold til legging var det lite problem, men våre var så store at de kunne snakkes med da (babyer sover i samme seng som meg her i huset)

Back
Topp