Søppel!!!!

ORIGINAL: Dollface

ORIGINAL: *Skjønningene*

ORIGINAL: Mamasan

hahaha, nesten så jeg tror du tuller. alle triller da ut søppeldunken sin!!!

IKke hovedinnlegger.. [:-]

ikke vi heller, hakke no hjul å trille den på heller! Står som støpt! her kommer de å løfter ut papirposen full av søppel

Hadde det sånn da jeg bodde i fjorden jeg også.. I stokke hadde vi dunker med hjul, men de kom helt inn i gården for å hente dem.. og satt de på plass igjen og om de hadde en god dag [8D]
Her i krsand må man sette dem ved veien og med strekkoden ut - for her betaler man pr tømming, slik at man velger selv om man vil tømme eller ikke.. grei måte å spare inn penger på..

sånn skulle jeg hatt det ja.. jeg/vi er supre på å glemme å ta ut dunken så vi kunne spart in masse penger på det systemet der[8D][:D]

ORIGINAL: Nuffelitan

Er du lat? Er ikke verre enn å ta en telefon til de og skaffe deg den informasjonen du trenger. Og det at du syns det er tungt å flytte den dunken ned til veien... Hadde du hatt vondt bekken eller hatt en mega vond rygg, så kunne du sikkert søkt om dispansasjon til å slippe å flytte den. Men har du ingen av disse plagene, så tror jeg det rett og slett bare er lat skap. Er jo bare å vippe den opp på de hjula og trille den ned det. Ta deg en pause eller to om du syns det er så tungt. Verre er det ikke.

Jeg er lita og spe jeg, men ejg klarer da å flytte den dunken. Her er det ikke hver 14 dag, men hver uke, og da er det ikke bare 1 dunk å flytte, men 2 hver gang, pga resirkulering (blir jammen i meg mye søppel selv om man resirkulerer...)

OG dunkene kan kanskje stå ved veien hele tiden? lettere å springe småturer med poser enn å dra hele dunken? siden det var for tungt mener jeg..

de kan da ikke be pasientene eller klientene om å overta jobben for dem?
Det er derfor vi har hjelpemidler, så vi slipper å ødelegge ryggene våre[;)]

ORIGINAL: bibbiii

ORIGINAL: Maistte

nei, æ synes overhode ikke synd på mæ sjøl her, det æ synes e kjipt at dem ikke informere folk om sånne ting, siden æ ser at det e forskjellig praksis overalt.
det Æ lure på e ka gamle eller sjuke/handicappede folk gjør? ikke alle som har slekt eller venner til å ordne det her for dem. så e bare undrende til det her

Man kan søke om dispensasjon.
Da vet søppeltømmeren at på denne adressen må jeg dra dunken ut for beboeren da denne ikke er istand til det selv.
Men det at det er snø og at du ikke er så sterk, er nok ingen gyldig grunn.

som sagt, e ikke det at æ MÅ gjøre det som irriterte mæ, men at dem ikke informerer om sånt på forhånd. det hadde tatt dem to-tre setninger i tømmekalenderen, så hadde folk vært oppdatert. ikke står det noe på hjemmesia dems heller.

du som nyinnflytter kunne jo benyttet anledningen til å stikke bortom naboen for å forhøre deg om hvordan de pleier å gjøre det...så fikk du hilst på de og...men du har kanskje ikke naboer...så nærme.. [8|]

de bor kanskje på andre siden av veien..

Nå er jeg SÅ lykkelig for at naboen gav oss tilbud om å dele søppel med han, hans dunker står på andre siden av veien, men det blir brøytet der og de står fast med band, og vi trenger ikke dra dem til veien heller. [:D]

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Mamasan

hahaha, nesten så jeg tror du tuller. alle triller da ut søppeldunken sin!!!

IKke hovedinnlegger.. [:-]

ikke vi heller, hakke no hjul å trille den på heller! Står som støpt! her kommer de å løfter ut papirposen full av søppel

Hadde det sånn da jeg bodde i fjorden jeg også.. I stokke hadde vi dunker med hjul, men de kom helt inn i gården for å hente dem.. og satt de på plass igjen og om de hadde en god dag [8D]
Her i krsand må man sette dem ved veien og med strekkoden ut - for her betaler man pr tømming, slik at man velger selv om man vil tømme eller ikke.. grei måte å spare inn penger på..

aaaah!!

Jeg skulle helst hatt tømming hver uke [&:][&:][&:] så kanskje jeg sparer litt på at de tar den hver 14 dag og ikke hver som jeg helst skulle hatt [:D][:D]

Må sortere vøttøh..
I stokke sorterer de nå plast, papp, rest, mat og glass/metall.. i kjøkkenbenken sin.. og så har man dunker og poser som de henter jevnlig [:)]
Derfor har stokke en av de laveste komm.avg i landet [:D]
Kr.sand er av de dyreste.. [>:]
Men så bor vi i nabokommunen og der var det heldigvis litt billigere [8D]

I stokke har de også MANGE dunker[8D][:D]
Er vel 3 eller 4 dunker de skal ha[:-][8D][:D]
I tillegg så legges plasten i en diger pose.

med kommunale avgifter på 5000 i året ellernoe så er det jaggu verdt det.. [8D]
For en enebolig i krsand med samme str som vi hadde da vi var i stokke, så er det oppimot 14000.. [:-]

nei, æ synes overhode ikke synd på mæ sjøl her, det æ synes e kjipt at dem ikke informere folk om sånne ting, siden æ ser at det e forskjellig praksis overalt.
det Æ lure på e ka gamle eller sjuke/handicappede folk gjør? ikke alle som har slekt eller venner til å ordne det her for dem. så e bare undrende til det her

Da vet søppeltømmeren at på denne adressen må jeg dra dunken ut for beboeren da denne ikke er istand til det selv.

som sagt, e ikke det at æ MÅ gjøre det som irriterte mæ, men at dem ikke informerer om sånt på forhånd. det hadde tatt dem to-tre setninger i tømmekalenderen, så hadde folk vært oppdatert. ikke står det noe på hjemmesia dems heller.

du som nyinnflytter kunne jo benyttet anledningen til å stikke bortom naboen for å forhøre deg om hvordan de pleier å gjøre det...så fikk du hilst på de og...men du har kanskje ikke naboer...så nærme.. [8|]

hehe, så det sto finnmark på henne..så kanskje det er 5 mil til nærmeste nabo [8D]

hehe, så det sto finnmark på henne..så kanskje det er 5 mil til nærmeste nabo [8D]

[8D]

Back
Topp