Søppel

Karma27

Forumet er livet
Hvor ofte går dere ut med søppel? Hvor mye søppel får dere på ei uke? Hva sorterer dere?

Vi sorterer mat, rest og papp/papir. Har og en dunk til glass/metall vi prøver å sortere, men det må vi kjøre bort, så er ikke SÅ gode på det..

Føler vi fyller opp pose på pose, hele tiden.. Sikkert 10-15 poser med rest i uka! Og 3 med mat kanskje..

Vi har restavfall (ingen matavfallssortering her), glass/metall, papir/papp og plast, pluss pant. Her tømmes restavfall ukentlig, men man betaler for hver tømming, så man kan velge å ikke tømme hver uke; for oss holder det å tømme annenhver uke :)

Vi har mat avfall, plast, restavfall og papp som blir hentet. Jeg har og en dunk hos småen til bleier. Jeg kaster søppel hver onsdag kveld (dunken tømmes torsdag morgen). Og så blir mat og bleier gjerne tatt en gang ekstra. Jeg sorterer og ut glass/metall og pant, som jeg drøyer lengst mulig før jeg tømmer :P

Her er det sortering av mat, restavfall, papp/papir, glass og hermetikk, plast, tomflasker.

Matavfall hentes annenhver uke, samme med restavfall. Papir, plast og glass/metall en gang i mnd. Tomflasker må vi ta selv.

Alle småsamlere skal bort fra 1.oktober.

Mat, rest, papp/papir, plast og metall. Er ute med matsøpla annenhver dag ca (ofte ikke full), og rest ca 2 ganger i uka. Plast kanskje 2 ganger i uka og pappen 1 gang i uka.
Søpla blir henta annenhver uke, og den er aldri halvfull engang. :p

Mat
plast
papp/papir
rest

Har glass og metall ved butikken så det er vi desverre ikke like flinke til.
Skulle ønske vi hadde en dunke til det.

Kanskje hver 2.-3. dag :)

Vi sorterer rest, plast, mat, papp/papir og glass/metall i tillegg til pant :)

Vi går ut med søppla ca 1-2 ganger daglig. Har aldri telt posene, men tror vi ligger på ca 2-4 poser dagen sånn gjennomsnittlig. Har 2 bleiebarn.

Her er det ikke sortering. Alt i en.
Går ut med poser når det behøves. En dag et det gjerne en pose og en annen 3 gjerne.

Vi sorterer plast, papp/papir og rest. Restavfall hentes annenhver uke. Tar ut alt søppel fast hver mandag (tirsdag er tømmedag) og ellers ved behov. Tror det går 5-6 poser i uka i snitt, men de er ikke alltid fulle da, er mer pga lukt. Dunken er som regel nesten full til hver tømmedag, det samme gjelder plast og papir som tømmes hver fjerde uke.

Glass og hermetikk leverer vi selv, og panter flasker så klart.

Vi sorterer papp, plast, metal og rest :) Blir et par poser i uken med restavfall. Tømmer spannet kun en gang i måneden til tross for et bleiebarn og liten dunk :) Må nok tømme oftere når lillesøster kommer :)

Her vi bor nå er der rest, mat og papp/papir. Der vi bodde tidligere var det også plast. Blir utrolig mye ila en dag og uke merker jeg

Sorterer rest,mat, plast, papp/papir, spesialavfall og glass/metall.
Har ikke helt oversikt hvor mye jeg kaster iløpet av en uke, siden vi bor i blokk så har jeg heller ikke kontroll på når det tømmes. Men vi kaster enorme mengder plast og papp synes jeg:o føler det alltid er fult i de to dunkene..

Går ut hver dag. Sorterer det som kan sorteres.

Mat
Plast
Papp
Og "vanlig" søppel har vi dunker til hjemme. Er ute hver kveld!

Glass samler jeg i en stor papp pose og leverer ca hver annen måned.

Vi har dunker til mat, rest, papir, glass/metall og plast.
Er ute med rest og mat rundt en gang om dagen. I tillegg har vi søppel på badet som tømmes to-tre ganger i uka eller ved behov.
Jeg synes at det er alt for mye søppel, men det er vanskelig å begrense. Alt man kjøper er jo dekket av 100 lag emballasje.

Går ut med søppel så fort det er fullt :)

Her sorterer vi papp, rest, mat, plast og glass/metall i en container i svingen.

Føler søpla aldri tar slutt, og føler det er evigheter mellom hver gang de kjører søppel for det blir alltid fullt her ute -.-

Vi har;
Rest
Papp/papir
Plast

I tillegg har vi gris som får matavfallet vårt. Rest tømmes hver 14. dag og da er det alltid kjempefullt og krise viss vi glemmer å trille dunken til veien. Bokser og glass er vi alt for dårlig til, da den dunken er ved matbutikken - men vi har ikke så veldig høyt forbruk av det heller da.

Tar ut søppel kanskje annenhver dag, og matsøppel kunne vi tatt like ofte bare for å unngå lukt, men er jo mer plass i posen.

Sorterer mat og papp. Skal egentlig sortere plast også, men vi er noe sløve der... Mangler system og plass på kjøkkenet.

Vi sorterer mat, rest, plast, papp/papir og hermetikk. Skulle ønske det var en egen dunk til bleier for småbarnsforeldre. Vi er ute med søppel hver dag. Men det varierer hva.

Spesial avfall er det sjelden vi bruker. Og lyspærer og batterier er vi såvidt begynt med. Vært sløve der.

Back
Topp