Sønvspesialist?

CamillaN

Glad i forumet
Noen som har en søvnspesialist å anbefale?
Jim er smågal på kvelden/natta, og jeg holder på å bli gal ;o)

Har lyst til å snakke med en erfaren person, kanskje få litt tips og triks, og slikt...

Det kan nok stemme at hun het SoveKarin ;o)

ville bare si at jeg har prøvd "sovekarin"...ringte henne etter tv2 innslaget,og fikk henne til å komme på hjemmebesøk..,og for å si det sånn er det de mest BORTKASTA pengene jeg har brukt!!!Hun skulle absolutt legge snuppa mi,-enda jeg sa hun var vekdig skeptisk til fremmede,-ble så ille at sambo(!)brøyt inn.Nei,-anbefales ikke....,selvom det kanskje funker for noen...
ville heller brukt tipsene til gro nylander(tror jeg hun heter),men vet ikke hvordan man kan få kontakt med hun da...
lykke til hvertfall..

Jeg snakket nettopp med helsesøstra, og hun anbefalte oss, som de fleste andre å sjekke tilstanden hans-er det ingenting som virker til å være galt, la han skrike, og se til han med jevne mellomrom.....

Det funket faktisk her å la ham gråte, men det var ikke noe moro mens det sto på... [&o] Det føltes helt feil at han skulle måtte gråte så mye, men både han og vi har det jo så mye bedre nå! [:)] Nå går leggingen som en drøm. [;)] Her tok det tre dager med gråting... [&o] Den første dagen gråt han en drøy time, den neste ca tre kvarter, den tredje dagen gråt han 10-15 minutter. Fjerde dagen sippet han i 2 minutter, og så sov han! [:)] Og siden har han knapt grått når vi har lagt ham. Han er jo trøtt, og synes det er godt å få legge seg i senga si.

Men jeg råder deg til å være to som står sammen om dette. Vi gjorde det sånn at det var sambo som gikk inn og la ham ned. Ammer du ennå? Det gjør jeg, og jeg tror nok at han "lukter pupp" når jeg nærmer meg. En annen ting som er godt med å være to, er at man kan støtte hverandre, for jeg syntes det var fryktelig tøft... [&o] Vi har ikke fulgt noe fast "mønster" med så og så mange minutter og sånn, men vi har vært kosekvente med å ikke ta ha opp!

Det skal sies at jeg fremdeles ammer litt på natten. Vi har ikke tatt "kampen" med å venne ham av nattpuppen ennå, men har planer om å gjøre det snart. Innimellom sover han rundt av seg selv! [:)] I natt våknet han allerede kl 12, og da sendte jeg pappa'n inn med smokken. (Alt for tidlig med pupp...) Og jammen meg sov han hele natten! [:D]

Dere må nesten finne ut hva som passer best for dere, men hold deg til den metoden du velger! Hvis du avbryter, blir det enda vanskeligere neste gang...

Han legger seg stort sett veldig greit hver kveld. Problemet oppstår etter et par tre timer, da våkner han og er gal [:'(]

Jeg ammer ikke lenger, men han er nok inne i en veldig mamma-dalt periode...
Ja-vi må gjøre dette sammen. Ta en ordentlig prat i dag-sambo og jeg. Bestemme oss for hvordan dette skal gjøres, slik at vi slipper å stå å krangle mens Jim skriker...

Han våkner gjerne i det  jeg setter meg i sofaen for å slippe av. En liten time før jeg planlegger å legge meg  [;)]

ORIGINAL: CamillaN

Han legger seg stort sett veldig greit hver kveld. Problemet oppstår etter et par tre timer, da våkner han og er gal [:'(]

Jeg ammer ikke lenger, men han er nok inne i en veldig mamma-dalt periode...
Ja-vi må gjøre dette sammen. Ta en ordentlig prat i dag-sambo og jeg. Bestemme oss for hvordan dette skal gjøres, slik at vi slipper å stå å krangle mens Jim skriker...

Han våkner gjerne i det  jeg setter meg i sofaen for å slippe av. En liten time før jeg planlegger å legge meg  [;)]

Huff, så slitsomt... [&o] Men se lyst på det, du har i alle fall ikke nettopp sovnet! Det er pyton! [:'(]

Viktig å være to om det, ja, og å være enige om hvilke regler som gjelder. Hvor lenge han kan gråte, hvor mye dere kan dulle, osv...

Masse lykke til! [:)]

Tok en prat med sambo i går, og "jeg" bestemte da at i natt skulle være første natten.... Sambo sa han skulle la være å uffe seg, og kjefte når jeg ikke tar han opp. Han er nemlig et "vrak" om natta, blir skikkelig elendig dagen derpå hvis ikke han får sove.

Jim var veldig okei på kvelden, ga lyd fra seg en gang, fikk smokk og la seg pent ned igjen. Jeg la meg ca 23, og rett før midnatt våknet han. Skrik og skrål, store tårer. MAMMA TA MEG OPP DA!

Pratet rolig til han, håpet sambo skulle holde ut, beit tenna sammen - herregud som han skreik! Høres jo helt ærlig ut som om man prøver å ta livet av stakkaren!

Vil tro det tok ca 15 minutter før skrikingen roet seg litt. Så la han seg ned-musestille ca 5 minutter, og så var det på`n igjen!

Stakk hånda inn mellom sprinklene til han, og da la han seg oppå hånda mi og koste med den. Skreik litt innimellom, og plutselig sovnet han! ;o)

Kvart på seks våknet han i dag tidlig - og jeg var kjempe fornøyd!
Tidligere har han da blitt tatt opp i senga til oss, og gjerne sovnet litt igjen. I dag tok jeg han opp, satt på lyset, og lot han skravle litt med pappan før han dro på jobb. Ble mer "leking" i senga enn kos.

Natten ble MYE bedre enn jeg hadde trodd!

Så bra! [:)]

Det høres ut som om dette går veien! [;)]

De skriker noe helt forferdelig, ja, skikkelig fortvila , sånn "hvordan kan du gjøre dette mot meg? jeg skjønner ingenting". [&o] Det er det som er så sårt... [&o] Men det går jo liksom ikke an å forklare dem hvorfor heller. [:)]

Så bra du fikk samboeren din "på ditt lag". Han må nok rett og slett investere et par netter med dårlig søvn for at dere alle tre skal få det bedre på sikt... [;)]

Lykke til videre! [:)][:D]

Back
Topp