Sønnen vår på 5 år har fått en fotvorte..

Du får sånn middel til å ha på..
Ellers... dra til legen.

Huff husker jeg fikk det når jeg var mindre og har dårlige minner fra da pappa satt for å skjære den vekk :P
Heldigvis har det kommet mye effektive produkter som kan fjerne de lettere og mindre smertefullt i dag, spør på apoteket så hjelper de deg :)

Gutten her hadde en som gikk over av seg selv. Det var det legen sa også, så lenge det ikke ble ubehagelig eller betent skulle den få ordne seg selv.

Tuppa hadde ei schwæææær ei i vår. Prøvde forskjellige vortemiddel, men det eneste som funka var det gode gamle som heter verucid. Pensla på og skjærte vekk hver dag. Tilslutt kom hele vorta og det ble ett hull i hælen :oops: så stor var vorta. Tok kanskje 2 uker med det middelet.
Hun plagdes virkelig med den.
Vi var til legen først, men han rådet oss ikke til å fryse den vekk.

Gutten her hadde en som gikk over av seg selv. Det var det legen sa også, så lenge det ikke ble ubehagelig eller betent skulle den få ordne seg selv.

Ja, det var det jeg også tenkte, at så lenge den ikke plager han eller ser betent/stygg ut, så må den sikkert bare være...

Hadde da jeg var liten. Min var supervond, så jeg fikk et middel som vi smurte på. .. Også forsvant den :-)

Guttungen på 4 hadde nettopp det. Han var plaget av sin, så jeg kjøpte verucid på apoteket og smurte på. Etter ca 8 dager var den borte :)

Samme på 5åringen her i gården. Har prøvd å fryse den bort med noe middel fra apoteket, men ingen forandring. Kunne prøve 2 ganger om det ikke hjalp første gangen, så skal prøve igjen i morgen.

Hadde da jeg var liten. Husker jeg måtte fryse db et par ganger hos hudlegen. Var vondt og ikke gøy!

Mener på at du får kjøpt et frysemiddel eller lignende på apoteket, men det beste er kanskje å ta en liten tur til legen og se hva de sier der :)

Hadde det når jeg var liten selv. Husker det plaga meg noe veldig..! Hadde mange da.. Var hos hudlege og frøys de og smørte på noe syre. Har helsikes vondt, og jeg husker jeg gikk på krykker på skolen :P Men de ble borte da :) De fleste klarer jo å bli kvitt de med sånn vanlig vortemiddel :)

Hadde det flere ganger som barn, prøvde både å fryse vekk hos legen (avsindig vondt) og vortemiddel. Eneste som funka var et kjerringråd. Bananskall med kjøttsiden inn, ligge med det over natten og så skrape bort med kniv/skalpell. Jobber på apotek som farmasøyt og anbefaler det trikset ofte.

Er inne i en behandling på jenta på 5 på ei vorte på hånden, kjøpte først Vortefri. Hjalp ikke det spor og brukte i flere uker. Kjøpte så Kryo vortefjerner og den har blitt mindre men ikke borte på 3 behandlinger.

Begge de midlene kan brukes på vorter på føttene og.

Back
Topp