Sønnen min slutter aldri å slå/dytte/legge seg oppå andre barn.

Jeg er så frustrert og lei meg for den lille gutten min på 2 år som bruker så mye 'vold' mot andre barn!
Nå har det vart så lenge at jeg kvier meg til å ta han med til familie og venner/lekeland og andre sosiale sammenkomster..gruer meg også til å hente i bhg i tilfelle de har enda en uheldig episode å fortelle om!!
Å Være mor til ett barn som slår er hjerteskjærende og jeg sliter med å holde tårene tilbake de dagene han er i dårlig humør og det virkelig går hardt utover den stakkars ongen han leker med...
Vi har prøvd å Være veldig strenge, vi testa ut timeout og og overse han, vi har prøvd å Være i forkant og prate han gjennom det sosiale som skjer i leken men det tar aldri slutt! Han snakker utrolig dårlig og har ca null hørsel på det ene øret (skal på ny time til ØNH i slutten av denne mnd og da håper jeg de setter inn dren for det kommer av væske i øret).

Vi føler vi har prøvd alt, og at alle de rundt oss mener vi Gjør noe feil og at det er noe feil med min lille elskling.
Min onge er den slemme ongen, min er han rampen som andre foreldre ikke vil ha i nærheten av sine egne barn fordi de ikke vil se sitt eget barn bli slått flat..... det er en så forferdelig situasjon og alle sier at det bare er en periode, men denne såkalte perioden har vart imellom 6mnd-1 år nå..

Håper noen har noen tips og triks.. og jeg håper og at noen kan si at de har Vært gjennom det samme, føler meg så alene i situasjonen..
Sønnen min er også slik for tiden. 2,5 år. Det er episoder hver dag i Bhg. Skal på et møte med Bhg denne uka.
Det er vondt og vanskelig.
 
Slik var min sønn i den alderen også. Bare at det var meg han slo, beit, sparket osv.
Når språket ble bedre så opphørte slagene.
Følte meg som verdens verste mamma og det hjalp ikke heller på at faren ikke sa noe særlig når han så at sønnen vår beit og slo meg. Ble bedre etter at jeg fortalte faren at han måtte jo irettesette ungen når han så at ungen var slem mot meg.
Det var et langt 1-1.5 år med mye frustrasjon for både meg og den lille gutten min.
I dag er han 6 år og språket er mye bedre med god hjelp av logoped fra han var 3 år.
 
Back
Topp