Har lenge mistenkt at førsteklassingen min ikke har noen å leke med. Han har ingen spesielle han vil være med hjem, og det er aldri noe spørsmål om å få ha med noen hjem. Når jeg spør han hvem han har vært sammen med, så svarer han på noe helt annet, og ignorerer spørsmålet mitt. Han utredes for øyeblikket for adhd, og kan derfor være litt mer enn de andre i klassen hans. Jeg har snakket med lærer og de på sfo, men de sier at han leker så fint at. Når jeg spør hvem han leker med, så sier de at han leker litt med alle sammen. Jeg forstår det som at han har funnet sin plass hos noen få av "tøffingene" i 7. klasse, men det handler nok mere om at de syns det er morsomt å få han til å si stygge ord eller fortelle han ting som går på seksualitet, som han gjenforteller her hjemme eller hos andre folk.
I kveld fortalte han meg alt sammen om hvordan han hadde det. Han brukte å sitte inne i friminuttene noen ganger å gjøre lekser istedenfor å være ut å leke, for han hadde ingen. Alle i klassen fryser ut han. Han fortalte også at han ofte blir lagt i bakken av klassens største gutt. Lærer bagatelliserer dette med at han ikke er troverdig fordi han har fortalt usannheter før. Nå følte jeg derimot at jeg fikk sannheten... han var oppriktig lei seg.
Hva gjør jeg med dette? Hva gjør jeg videre hvis lærere og de på sfo fortsatt ikke tar oss seriøst?
Hjelp!
I kveld fortalte han meg alt sammen om hvordan han hadde det. Han brukte å sitte inne i friminuttene noen ganger å gjøre lekser istedenfor å være ut å leke, for han hadde ingen. Alle i klassen fryser ut han. Han fortalte også at han ofte blir lagt i bakken av klassens største gutt. Lærer bagatelliserer dette med at han ikke er troverdig fordi han har fortalt usannheter før. Nå følte jeg derimot at jeg fikk sannheten... han var oppriktig lei seg.
Hva gjør jeg med dette? Hva gjør jeg videre hvis lærere og de på sfo fortsatt ikke tar oss seriøst?
Hjelp!