Søndagssyssel - garderobe organisering

SVG Rugemamma

Betatt av forumet
Nå er jeg lei av å prøve og lete etter klær som passer til jobb og fritid hver gang jeg skal kle meg.
Dagens syssel er organisering av garderoben min, nå ryker alle vanlige klær på lager i et annet skap, noe til Fretex og noe ut på Tise for salg!
Det «nye» skapet mitt inneholder nå mye færre klær, men det er klær som passer de neste mnd og det vil bli mindre frustrerende og tidkrevende. Håper jeg ikke vokser ut av dressjakkene for de er fine å ha utpå gravid-skjorter og bluser på jobb neste 3 mnd.
Kjøpte et lass nye amme BH’er på HM igår og i utlandet i ferien, og de tas også i bruk nå. Orker ikke for små og stramme BH’er lengre[emoji1][emoji106]

Leter også etter strikkeoppskrift til hentesett.

Hva sysler dere med for tiden?[emoji64]
 
Jeg er faktisk i gang med å rydde opp på det som skal bli barnerommet. Er i grunn ferdig med kast og gi bort-delen, og mangler nå to dype hyller på boden der alt som nå står på barnerommet skal oppbevares. Ungen skal jo ikke sove der på et år, men det er nok lettere å rydde nå enn etter ungen har kommet!

Mamma strikker hentesettet til jenta vår, det er en Sandnes-oppskrift (omslagsjakke og selebukser) og skulle hun ikke strikket den, så hadde det blitt Ellens hentesett fra PetiteKnit:joyful: Jeg skal strikke et sett fra Tiddeliboms strikkebok, men jeg strikker i strl. 3 mnd (strikkefastheten min klarer ikke strikke smått, og jeg orker ikke gå ned en pinnestørrelse:p)
 
Jeg har ferie, ferierer, nyter å være i bedre form, går lange turer og tenker minimalt på organisering og fremtidig baby :p Det får bli om noen uker. Har ikke kjøpt noe som helst enda, så har nok av ting å henge fingra i.
 
Har brukt litt av ferien på å organisere selv, har montert et nytt garderobeskap for å få bedre oppbevaringsplass, pluss en ny pyntehylle på soverommet. Har også kjøpt meg nytt kjøkkenbord med likedan stoler som jeg har ved spisestuen i stua. Ble riktig så fint her nå. Har også syslet litt med pynt og interiør generelt, da dette er noe jeg elsker å gjøre. Har kjøpt litt nye krukker og noen nye grønne planter ❤️
 
Nå skal jeg ut og kjøpe en til vugge, denne gang en Stokke Daybed som skal stå i stuen på hytten. Og nye grønne planter ja, til inne og ute. Mye har krepert i varmen mens vi var på ferie. [emoji1] herlig å ha organisert gravidklærne. Barnerommet fortsetter vi på om et par uker når mannen kommer hjem, vil male og få gardiner selv om babyen blir liggende på vårt rom det første halvåret. Godt å ha et sted å gjøre av alle tingene som skal brukes etterhvert og ikke minst klær, tepper og dyner osv.
Vi skal også pusse opp med nye møbler og maling på badet, så nok å gjøre før fødselen. Så kan vi slappe av og nyte tiden etterpå[emoji23][emoji64]
 
Åh, jeg organiserte klesskapet for noen uker siden. Tenkte at jeg trenger jo ikke ha fremme klær jeg ikke passer det neste halve året uansett. Ting er satt i bokser på loftet, og så får vi håpe at jeg passer det igjen etter fødsel [emoji85]

Ellers sysler jeg ikke med noe. Er på besøk hos moren og stefaren min, så vi slapper egentlig bare av med serie. Passer fint siden bekkenet mitt er voldsomt kranglete i dag. Blir spennende å komme hjem og sjekke vekta, for har spist mer godis disse dagene enn jeg har gjort totalt hele dette året [emoji85]
 
Organiserer og vasker babyklær og legger inn i ny garderobe jeg nå! Det er så koselig[emoji173]️ Og veldig greit å få en oversikt over alt jeg har fått! De litt større klærne ligger i poser med størrelse skrevet på, slik at jeg kan vaske etter hvert som han vokser[emoji4] Skulle rotet meg rundt å organisert klesskapet mitt også for det er et evinnelig kaos for tiden! Og jeg har sååååå my jeg aldri får brukt lenger!
 
Kjenner jeg har nok med å vaske klærne og passe på de to vi har for øyeblikket :p har vaska og rydda badet i dag da, det behøvdes.

Fiksa på ei buksa som var for kort til hun som har spist bønnefrø:eek:. Klipte av ved knærne og satt inn 10 cm ekstra. Såpass trengte ho! :cool:

Han i magen blir ikke tenkt på engang :wtf: senga står på rommet vårt men trenger ny madrass. Alt av øvrig babyutstyr står i kjelleren og blir der til 2-3 uker før termin

Toåringen har nettopp flytta på eget rom, og det siste rommet som er ledig blir brukt til de ekstra hendene som ofte kommer og hjelper oss. Så det blir nok lenge til det blir barnerom.
 
Kjenner jeg har nok med å vaske klærne og passe på de to vi har for øyeblikket :p har vaska og rydda badet i dag da, det behøvdes.

Fiksa på ei buksa som var for kort til hun som har spist bønnefrø:eek:. Klipte av ved knærne og satt inn 10 cm ekstra. Såpass trengte ho! :cool:

Han i magen blir ikke tenkt på engang :wtf: senga står på rommet vårt men trenger ny madrass. Alt av øvrig babyutstyr står i kjelleren og blir der til 2-3 uker før termin

Toåringen har nettopp flytta på eget rom, og det siste rommet som er ledig blir brukt til de ekstra hendene som ofte kommer og hjelper oss. Så det blir nok lenge til det blir barnerom.

Ganske morsomt å lese din beskrivelse av baby nummer tre (?) vs. hvordan det ofte er med førstemann :p Har også hørt fra venninner fra nr tre hvor forskjell det er fra første :) Herlig beskrivelse du laget :) Selv venter vi nr to, men vår første begynner å bli stor og denne har vi ventet på en stund, så føler redebyggingen er som med første :p
 
Ganske morsomt å lese din beskrivelse av baby nummer tre (?) vs. hvordan det ofte er med førstemann :p Har også hørt fra venninner fra nr tre hvor forskjell det er fra første :) Herlig beskrivelse du laget :) Selv venter vi nr to, men vår første begynner å bli stor og denne har vi ventet på en stund, så føler redebyggingen er som med første :p

Ja, kjempegøy lesning! Kjenner også ei som nettopp fikk nr 3 litt tett på de andre. Hun tok livet helt med ro, hadde jo alt hun trengte i hus, og fikset ingenting før et par uker før hun ordnet en seng og pakket en fødebag.
Jeg hadde ingenting i hus ettersom det er en Attpåklatt med stor forbokstav her, så jeg trenger litt tid på å skaffe i hende alt mulig.[emoji23]
 
Ganske morsomt å lese din beskrivelse av baby nummer tre (?) vs. hvordan det ofte er med førstemann :p Har også hørt fra venninner fra nr tre hvor forskjell det er fra første :) Herlig beskrivelse du laget :) Selv venter vi nr to, men vår første begynner å bli stor og denne har vi ventet på en stund, så føler redebyggingen er som med første :p

Hehe, nei forberedelsene er liksom ikke de samme. Men vi vet jo på en måte hva vi går til, hva vi trenger (og at vi har det mest nødvendige) osv. Med nr 2 så var det noen ting jeg visste jeg ville ha som vi ikke hadde med første, pluss at andre var gutt og første var jente så det ble litt mer nye klær (men han har brukt mye lilla! ikke så mye rosa...)

Eneste jeg lurer på (blir så bestemt/ombestemt) er om vi trenger nytt bilsete. Og om jeg i såfall vil bytte vogn...
 
Jeg har organisert klesskapet en gang før, når magen først spratt fram (over natta!). Nå har den vokst så mye at jeg må gå over en gang til! Må fylle på med bh-er, t-skjorter og treningstøy.

Samtidig må jeg i gang med pakking. Jeg og kjæresten overtar et rekkehus og blir samboere i midten av september, men han må ut av leiligheten sin denne måneden og kommer med flyttelass neste helg. Da bør jeg ha pakket mest mulig og lagd plass!
 
Holder på med akkurat det samme! Herreguuud, hvor mye klær jeg har som ikke passer lengre. Og da snakker jeg FØR jeg ble gravid, ha ha! Det gjør seg med en rydding innimellom ;)
 
Back
Topp