søndagssnakk 7.februar:)

MaRtE:)

Gift med forumet
mornings!!

jadda, her er vi oppe alle sammen. ungene ser barnetv og pappan lager frokost til dem.

selskapet i går gikk fint, fikk skipakken(som jeg hadde kjøpt på forhånd), arbeidshansker, glassskål og penger[;)] nå skal vi snart ordne til neste selskap, enklere kjenner jeg når jeg vet hvordan jeg skal gjøre ting. tar en reprise fra i går tenker jeg, eneste jeg skal ikke stå å koke så mye kaffe som i går[8D] tok mye tid det gitt.

ha en flott dag[:D]

Hei sveis! [:)]

Unga var oppe halv 7, sambo tok dem i dag også... jeg merker jo ikke engang at de er våkne! [&o] Sov til halv 8 jeg da. I dag har vi masse småprosjekter, jeg skal bla fikse ferdig morsdagsgaven til min mamma. Er egentlig ferdig, skal bare fikse litt skjønnhetsfeil. Også må jeg kanskje lage kort til gaven... skal fikse det samme til svigermor også, samt kort til henne og. Men det blir kanskje ikke i dag. Har jo en hel uke til på meg! [:)]
Skal vel ut i snøen en tur med avkommene også. Har regna litt ser jeg, håper det er greit føre likevel. Også skal jeg trene litt i dag også, blir vel bare 30 day shred'en i dag. Men det er bedre enn ingenting! [:)]

Ha en flott søndag alle sammen! [:)]

Jeg merker at det ble mye rødvin på fest i går. Men det var koselig. Dedikerte en sang til pappa og sa noen ord på scenen. Det får holde[:)][:)] Trodde jeg hadde glemt igjen veska mi på festen og bae lo fordi jeg mister alltid noe. Så lå den ved siden av sengen på gubbens side[:D] Har mistet kameraet mitt i taxien da. Men men...litt svinn må man jo regne med[:D][:D]

Om noen timer kommer broren til gubben og dama på middag. Så det er våre planer for dagen ja. Bør vel kanskje ringe taiservice og høre etter kameraet mitt og. Godt jeg kjenner meg selv og har idiotforsikring på det.[:D][:D]

Huff, shoppis! Jeg også føler fryktelig med dere!! Vi har ikke hatt det riktig så ille, men det var ganske drøyt en periode her også, og til slutt knakk jeg sammen og da kutta vi nattmaten og det hjalp litt ihvertfall! Håper dere får hjelp av kiropraktor, evt andre ting!

shoppis: [&o][&o] føler med dere!! Håper kiropraktor kan gjøre mirakler!

Vi har vært på kaffebesøk oppe! [:)] Like koselig som alltid! [:)] Nå spiser ungene kveldsmat, og etterpå skal de legge seg. Da skal jeg rocke litt, og så skal jeg se Sporløst forsvunnet før det blir natta. Har planlagt tidlig kveld her i kveld, og jeg gleder meg! [:)] Kanskje jeg er litt mer opplagt kl 6 i morgen også da, når kidsa vil opp..

Besøket akkurat reist og N er lagt. Besøket digga maten og ba om oppskiften på kyllingformen min[:)][:)]

Litt bekymret for N nå. Han har tisset ekstemt ofte og mye den siste tiden, og nå klaget han over vondt i tissen, og sier han tisser rødt. Kanskje urinveiseinfeksjon? Ta urinprøve i morgen og levere hos legen kanskje? Virker i fin fom da[:)][:)][:)]

Ja, nei jeg vet! Jeg foreslår at dere forbereder dere på ei slitsom uke, og kanskje setter bort en eller begge de andre ungene, og så prøver dere å være skikkelig harde og konsekvente. Du gir henne mat i sju-åttetiden, så legger papsen henne i senga hennes (gjerne på eget rom?) og så sitter han med henne til hun sovner. Ikke ta henne opp, bare sitte der sammen med henne. Det er grusomt, men det er jo for både hennes og deres beste. Og så, når hun våkner igjen, så går han inn og gjør det samme, hele natta. Jeg har hatt mange samtaler med min hs om dette, trodd at lillemor har vondt i magen og det ene og det andre, men hun sier at hun har problemer med å finne roen selv (veldig vanlig visstnok), og at vi må lære henne dette. Jeg sliter veldig og vil helst gi henne mat når hun gråter, men hs sier at når barna har to faste måltider på dagen så trenger de ikke nattmat, OG jeg merker jo at når jeg gir meg og tar fram puppen, så hjelper det ikke - hun sovner ikke noe mer, og det blir bare verre natta etter for da vil hun jo også ha mat. Det er viktig å være konsekvent, og tenke at dette er for hennes beste. Hun blir jo også helt utslitt av det styret der, stakkars.
Det blir helt forferdelig første natta, men sannsynligvis en del bedre allerede andre natta. Sånn er det her ihvertfall. Her sover hun fortsatt ikke natta gjennom, men jeg jobber hardt for å ikke gi etter for innstinktene og gi henne mat. (ligger i senga og fysisk svetter mens gubben er inne hos henne. Det kan ta to timer før hun gir seg, men hun trenger ikke mat nå, og hun må lære å sove selv!)
Det er vanskelig dette, men hs min sier at dette er veldig vanlig, og at de fleste bedrer seg rundt 10 mnd, eller ett år. Vi får håpe det!!

Lykke til! Klem [:)]

Synes så synd på dere som sliter med nattesøvnen[&o]...har aldri hatt det problemet faktisk, så har ingen råd å komme med heller[&o]

Jeg er ferdig med jobbehelg, så nå har jeg fri helt til torsdag! Håper jeg får fri og denne gangen, ingenting som oppstår og ingen blir syke.

Kunne vi og fått oppskriften på den kyllingformen Looney?

Ja, her også fikk hun tre faste måltider og likevel pupp to ganger på natta, og gjerne våken minst en time etter hver pupp. Kutta tvert nattmaten, og det tok en grusom natt, en ganske tung og en litt kjip natt, så var hun og vi vant til det. Da våkna hun også mindre på kveldene, pleide å våkne ca hver halvtime-time fra sju til 23 (første mat). Hun våkner fortsatt, men ikke så ofte som sagt. Dette gjorde vi da hun var sju mnd forresten.
Hold oss oppdatert ang kiropraktoren! [:)]

Shoppis: [&o] Støtter Pappaya, det er ikke lett men det virker. Jeg satt å gråt sammen med Hannah med ei venninne på telefon, som hadde vært gjennom det samme, som støttet meg.[:)] Her måtte jeg gjøre det alene fordi mannen jobba kveld da.

god kveld!
jeg må si jeg føler med dere som har unger som ikke vil sove.
her har iallfall kiropraktoren gjort sitt og kun 3 behandlinger, sover hver natt fremdeles!!!
så lykke til shoppis, hold oss oppdatert!!
har trent i kveld så nå er det dusjings og i seng!!

Hjemme fra legevakten vi nå. Ringte angående N sine problemer og de ba oss ta med urinprøve og komme ned. Så da gjorde vi det. N har betennelse i urinrøret pga trang forhud og mulig urinveisinfeksjon. Fått penicillin og noe rensegreier så da blir det vel bedre. N sov seg bokstavlig talt gjennom alt. Både ventingen og legebesøket[:)][:)] Og nå sover han søtt i sengen sin. Og det skal en trøtt mamma gjøre snart og.

McMor: legger ut oppskriften i morgen jeg[:)][:)]

Back
Topp