Søndagspraten vår

lenemor

Forumet er livet
God søndag, kjære damer, håper dere har hatt en fin dag hittil!

Jeg fikk sove lenge i dag - fantastisk deilig! Nå sitter Johanna og ser Ariel, jeg drikker kaffe, G står ute og gnukker på bil og August sover iv ogna si. Må vel straks begyne å ordne lunsj - her blir det middagsrester fra torsdag (marokkansk lam) og tomatsuppe....

I dag har jeg ingen planer

Her og var det i grunn en rolig og grei start på dagen.. Hadde frokost sammen i 9 tida, og har lekt med togbane og sett på Sabeltann etterpå.. Jeg skal på seinvakt i dag, så slapper i grunn bare av frem til det.. [:D] Kjekt når ungene klarer å aktivisere seg selv nå..! Maren har lekt med eska til Hello Kitty puslespillet sitt i timesvis hun.. Hehe.. [8D] Sindre løper på rommet å leker med duplo innimellom, så har vi togbanen i stua.. Blir straks pizzarester til lunsj her nå før jeg drar på jobb.. [:)]

Ungene leker på Nathalie sitt rom. HUn har lukket igjen døra, sikkert for at lillebror ikke skal stikke av[:D]! Men jeg hører de godt da, så er bare til å stikke hodet inn når han hyler ut[8D].

Gubben er på jobb. Eller han er ikke på jobb, men han jobber med en pram han har kjøpt, på arbeidsplassen. Han har brukt flere dager og masse tid på å sveise nå, så kjenner at jeg er litt lei av at han aldri er hjemme...

Jeg har middagen i ovene nå, grønnsaker og kotelletter i ultra plus formen til tupperware. Garantert suksess[;)]! Gubben ringte nettopp at han rekker ikke middagen, så da får vi kose oss alene jeg og ungene...

Ha en fin søndag damer[:)]

Idag hadde jeg forventa like fint vær som vi hadde igår, men det kom ikke [&:]
Ser ut som det yrer litt nå, men de har meldt strålende fint imårra igjen [:D]

Vi har vært en tur hos søss og familien idag. Det var deilig å bare sitte der å jabbe
og spise appelsiner [:)]
Og nå er vi akkurat ferdig med å spise middag; vi voksne hadde biffsnadder med pommes
stripes og Linnea hadde pastasløyfer med pølsekuler. Alle var fornøyd selv om jeg hadde
glemt å tenke middag på butikken igår og måtte angripe frysen [;)]

Ellers har jeg nå nedtelling til jenteturen neste helg, og håper dagene fremover kommer til
å gå fort......og at helga går seeeint [;)]

Nå er ungene i seng, og jeg satser på at stillheten betyr at de sover og ikke at de finner på noe tøys[8D]

Mannen dro plutselig på jobb kl 15 i dag, middagen sto i ovnen og vi hadde egentlig planlagt en rolig ettermiddag hjemme, meeeen når noen absolutt skal lage bråk nede i Libya og mannen jobber i forsvaret så blir søndagsidyllen plutselig brutt... De skulle holde på utover kvelden/natta, men så regner jeg med alt er som normalt for vår del etter det. Om han skulle bli beordret ut håper jeg egentlig han må dra nå i første pulje og ikke senere, siden det passer best i forhold til at jeg er arbeidsledig osv, men det virker som om listene allerede er klare så da blir han nok hjemme (som selvsagt er det beste da) [:)]

Mere krøll i planene blir det i morgen, for jeg må levere i bhg, og det liker barna dårlig, men mamma har mannens bil siden hun må hente ungene i bhg. Jeg skal på skolen hele uka, og mannen kommer hjem noen timer i natt og så er han på jobb fra i morgen tidlig og til etter arbeidstid på tirsdag... jeje, så tidlig kveld og pakke skolesekken er planene her [:)]

Her er det rolig og fredelig[:D] Sitter og ser på kjoler på E-bay, skulle hatt noe som stoppa tilgangen kjenner jeg, er litt shopoholiker for tiden [:)][&:]
Dagen i dag har vært grei, vært hos et vennepar, men ungene sytet og klaget for alt mulig, viste seg at Alannah var "tilgitt" da, hun har feber. Noe som passer sinnsykt dårlig, vi skal til Oslo på tordag, og jeg ahr det sinnsykt travelt på jobb. jaja, sånn er det bare.

Raphael er sånn en "umulius" for tiden, gjør all slags rare ting, som han vet han ikke skal, feks ha kanel i safta, og strø pepper over hele kjøkkenet [:(][8|] Og så har han begynt å virkelig ikke "høre", han svarer ikke, og så har han begynt å "svare" meg (de gangen han hører[8D]). HUff, sier jeg bare, skikkelig slitsomt, men er vel en fase det også. En bra ting da, er at han i det siste har begynt å uoppfordret snakke med andre voksne (han er ganske reservert til han kjenner folk), det er jo bra om han fortsetter med det da. Men det andre tullet kan han gjerne slutte med[8D]

Håper alle har hatt en god helg, og er uthvilte til å starte en ny uke:)

nå er vi ovenpå etter sykdom her i huset.. håper fortsatt vi andsre slipper unna... iallfall siden jeg har helt ny jobb etc, så er det kjipt å ringe seg inn syk andre uka..[&:] men satser på å slippe unna.. [:)]

men det går tydeligvis i bhg, for i dag var malin hjemme hos en i bhg, og da vi dro hjem fikk vi meld om at hun spøy hun og.. såååååå da får nok malin dte også..[&:] og sikkert da også vi..[8D] men den tid den sorg[8D]

ellers har dagen vært slapp.. men også noe produktiv. har bakt brød, og laget morgendagens middag, pai.., og nå skal jeg finne sengen! [:)] i morgen er det ny uke, med nye muligheter.. og en dag nærmere trhjemturen  vår..[:D]

Slitsomt med denne omgangssyken, Trillemor - håper dere slipper unna en runde til

Og så må jeg spørre nok en gang; ny jobb? Fortell!

Back
Topp