• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Søndagskveldsukk...

Skrållan

Forumet er livet
Dere vet den derre Oslojobbinga til sambo, som skulle vare frem til 1.februar? Vel, det har nå blitt 1.mars... hurra for periodealenemorSkrållan, som sikkert må legges inn på lukket avd på psyk 1.mars, da jeg bare sitter og vugger frem og tilbake, siklet bare renner og hele meg har gått inn i en slags zombietranseverden pga trass.

Og vil dere høre noe snasent, og forferdelig slitsomt? Tobias har fått angst for at jeg også skal forsvinne, så hver gang vi skal ut av døra, så må han holde meg i handa så han er sikker på at jeg ikke går fra han. Når vi er hjemme, og jeg feks går på do, eller på kjøkkenet, så blir han livredd og gauler "MAMMA?!!!!". "Mamma er på do", svarer jeg. "Mamma på do?" sier han med gråten i halsen, før han kommer løpende for å sjekke om det stemmer. Siden det stemmer, så vil han gjerne sitte i fanget mitt mens jeg tørker meg, så jeg ikke forsvinner igjen.

Det kan bli lange dager frem til mars...

Uffda, det hørtes slitsomt ut!
Jeg håper du har familie som har mulighet til å hjelpe deg og avlaste deg litt, i tillegg har du jo ei god venninne i etagen over deg som kan besøke deg om kveldene innimellom?

Når det kommer til Tobben så er det nok noe som vil gå over.. Kanskje begynne med å forberede han på hva som skjer? I morgen reiser pappa på jobb, og blir borte i 4 dager. Kanskje lage en kalender med avkryssing?
Og for all del, prioritere pappa + barn tid hele helgen!!
Besteforeldre kan ta litt ettermiddager ellers i uka[;)]

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Huff, så trist at det har blitt sånn da [&o]
Håper det bedrer seg når Tobias bare blir vant til å ha det sånn. Han ser jo at pappan kommer hjem i helgene (regner jeg med?)
Mannen din kan ikke jobbe ekstra fort og komme hjem 1.februar da? Eller har det ingenting å si hvor fort han får gjort jobben?

Joda, pappan kommer hjem i helgene - heldigvis! Og dette var jo den første uka med den nye jobben, så det er jo ikke rart at lillemann reagerer, han finnes jo ikke vant til det enda. Det går nok over, dette vil jo bli en vane for oss.
Nei, det har ikke noe å si hvor fort han gjør jobben, for de venter på en de har ansatt i den jobben sambo har nå, men han fyren starter ikke før 1.mars. Meeeen, jeg tenker bare på de ekstra pengene dette gir oss, de er gulroten [:D]

ORIGINAL: Destiny85

Uffda, det hørtes slitsomt ut!
Jeg håper du har familie som har mulighet til å hjelpe deg og avlaste deg litt, i tillegg har du jo ei god venninne i etagen over deg som kan besøke deg om kveldene innimellom?

Når det kommer til Tobben så er det nok noe som vil gå over.. Kanskje begynne med å forberede han på hva som skjer? I morgen reiser pappa på jobb, og blir borte i 4 dager. Kanskje lage en kalender med avkryssing?
Og for all del, prioritere pappa + barn tid hele helgen!!
Besteforeldre kan ta litt ettermiddager ellers i uka[;)]

Ja, mamma og pappa stiller jo opp 110 %, svigers har faktisk sagt til gubben at de kan ha ungene på overnatting fast en kveld i uka og i det hele tatt, så det er ikke noe problem [:)] Problemet akkurat nå er at Tobias ikke vil være med dem ut døra alene, hahahaha! [8D][8|][&o]
Og ja, jeg har jo bestis oppe, så ensom er jeg ikke [:)]

Det vil jo gå over med Tobias, han blir jo vant til dette. Vi har prøvd å forberede han skjønner du, men det er jo begrensa hva en på 2 år forstår av det. Vi har avkryssing og nedtelling på kalenderen også, men det er bare Ida som viser at hun forstår det. Denne uka blir han borte bare tirsdag til onsdag da, så da blir det jo ikke så ille.

Helgene er helt klart hellig familietid! [:)] Gubben hadde ungene alene hele dagen i går mens jeg trena og jobba, det hadde de nok godt av alle tre. Selv om Tobias gråt sine modige tårer og ble KokkelimonkeKlikko da jeg gikk på trening og han ikke fikk bli med... hehe.

uff da,håper det går bedre fremover med småen..[;)]
Du er sterk skrållan,all ære til alle som har en mann som jobber borte. Så man må  være hjemme med barna alene[;)]

ORIGINAL: sandra 22

Du er sterk skrållan,all ære til alle som har en mann som jobber borte. Så man må  være hjemme med barna alene[;)]

Tusen takk sandra22, og helt enig: all ære til alle med en mann som jobber borte!

ORIGINAL: sandra 22

Stakkars Tobias, får håpe han roer seg snart og blir vant til den nye tilværelsen.
Du er tøff Skrållan, er ikke bare bare å bli "alenemamma" i ukedagene [:)] '
Klem til deg

Føler med deg. Jeg er ofte alene, Petter reiser mye i jobben. Nå har han (HELDIGVIS [8D]) vært sykmeldt snart 1 mnd pga brukket finger, ellers hadde jeg knapt sett han i desember. Det koker på jobben hans! Etter jul skal han til Kamerun en stund, og jeg gruer meg alt...

Og du har 2 små!! det er tøft. Om noen mnd er jeg der jeg også.... man klarer vel det man må, selvom man ikke jubler over det.

Men du - husk at dere to også må tilbringe litt kvalitetstid sammen når han er hjemme da! Har inntrykk av at dere støtt er hver for dere, men det er kanskje feil intrykk???!???

Lykke til [:)]

ORIGINAL: Kvitre

Føler med deg. Jeg er ofte alene, Petter reiser mye i jobben. Nå har han (HELDIGVIS [8D]) vært sykmeldt snart 1 mnd pga brukket finger, ellers hadde jeg knapt sett han i desember. Det koker på jobben hans! Etter jul skal han til Kamerun en stund, og jeg gruer meg alt...

Og du har 2 små!! det er tøft. Om noen mnd er jeg der jeg også.... man klarer vel det man må, selvom man ikke jubler over det.

Men du - husk at dere to også må tilbringe litt kvalitetstid sammen når han er hjemme da! Har inntrykk av at dere støtt er hver for dere, men det er kanskje feil intrykk???!???

Lykke til [:)]

Skjønner godt du gruer deg til han skal til Kamerun... [&o] Og at du er spent på hvordan det blir når dere får to barn. Men det tar deg en uke, så er du inn i de nye rutinene med begge barna [:)]

Nei, du har ikke feil inntrykk, vi er ganske mye hver for oss på kveldstid. Han stikker ofte ut og trener etter ungene har lagt seg. Men han trener mindre og over kortere tid nå når det er så kaldt ute. Litt begrensa hvor kult det er å jogge langt i -15 grader liksom... hehe. Så vi får noen kvelder i uka sammen uansett [:)]

Tusen takk for gode ord og klemmer alle sammen! [:)] Nå har han fått beskjed om å være på jobb i Trondheim i dag og i morgen, og så skal han ha ferie frem til 3.januar, så blir en stund til neste periodealenemorperiode [:D][:D]

Back
Topp