Søndagsfrokost/Frokosttips

Gorinepåkvisten

Gift med forumet
Julibarna2014
Hva pleier dere å ha? Jeg har fått totalt avsmak på egg i det siste!! Stekt, kokt, eggerøre... Og syns plutselig at baconlukten sitter i hud og tøy i dagevis ;) Men litt lei av havregrøt og brød også ;)

Tips??
Jeg har laget bananlapper til lille men liker ikke banan selv. Haha

Sliter egentlig med det samme, klarer ikke frokost for tiden, men yoghurt går som regel alltid ned :-) eller et stort glass sjokolademelk :-)
Eller litt kalde middagsrester :-)

Tyrkisk yoghurt med granola og evt honning er jo digg. Og sånnder amerikapannekaker :)

Hva pleier dere å ha? Jeg har fått totalt avsmak på egg i det siste!! Stekt, kokt, eggerøre... Og syns plutselig at baconlukten sitter i hud og tøy i dagevis ;) Men litt lei av havregrøt og brød også ;)

Tips??
Jeg har laget bananlapper til lille men liker ikke banan selv. Haha

Jeg er fortsatt super glad i egg :). Så her bllr det rundstykker med halvkokt egg, appelsinjus og kanskje litt kaffe.. mm

Men yoghurt da?:)

Ah, jeg gikk for bananpannekaker i dag. Bruker å lage grove vafler innimellom også. Hmm. Kanskje noe med laks? Laks, frukt/grønnsaker, fetaost, rundstykke :)

Blåbær( og andre bær) banana, cottage cheese, litt vanlije kesam/skyr, litt havregryn og en klatt honning :-) Godt og metter lenger.

Nystekte rundstykker smaker bra med det meste på. Jeg er veldig glad i røkelaks, så det ble frokostpålegget idag. Evt brunost, hvitost, skinke og masse grønnsaker, feks tomat og agurk,avokado
Stekt champignong, paprika og ost på toppen, gratinere litt i ovnen, blir bra erstatning for egg og bacon når man vil ha varmmat.

Her lager vi ofte sunne bananpannekaker på søndager :) Og det smaker ikke banan altså! Så blir det lønnesirup og bær oppå :D

- Scones
- Yoghurt og hjemmelaget granola
- Hjemmelagde knekkebrød
- (Banan)pannekaker
- Smoothie
- Frokostmuffins
- Omelett/kokt egg/speilegg

Har i bittelitt melk og 1/2 ts vaniljesukker og bakepulver!
Syns det også kun smaker banan. Haha. Spiste veldig mye før omgangssyke da jeg var 7-8 så kroppen forbinder visst bananlukt og smak med det ;) Sliter enormt men lille er så glad i det så bare å bite tennene sammen ;)

Jeg har også kesam, kanel og kardemomme i :) Kan eventuelt bare droppe bananen å kjøre på med litt cottage cheese og jordbærsyltetøy på toppen! Supergodt det og :D

Hopper litt fra jan 16. Vi har arme riddere noen ganger. Selv om man er lei egg er det Sundt :)

et egg pr brødskive
Klype salt, sukker og to klyper kennel.

Pisk godt i sammen.

Legg skive med brød i røra og la den trekke inn.

Stek på middels varme på begge sidene. Server!

Syns det også kun smaker banan. Haha. Spiste veldig mye før omgangssyke da jeg var 7-8 så kroppen forbinder visst bananlukt og smak med det ;) Sliter enormt men lille er så glad i det så bare å bite tennene sammen ;)
Syns ofte det er sånn at for folk som ikke liker banan syns alt med banan i smaker kun banan. Jeg bruker feks alltid banan i smoothie for konsistens og sødme, og smaker ikke bananen. Men mi venninne, som ikke liker banan, syns baaare det smaker banan.

Back
Topp