Søndagsbabbel!

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
God morgen!
Hvor er alle sammen og hva driver dere med??? :p
Første natt i sprinkelseng gikk sånn tålelig bra, hun var noe urolig så måtte hjelpe henne å finne en god liggestilling flere ganger. La til slutt ei ammepute i vinkel rundt henne så hun kun fikk 1/4 del av senga å sove på, og da gikk det bedre :)
Nå sitter jeg å spekulerer på om hvordan jeg skal få mer næring inn i snuppa, siden hun nekter å la seg mate og ikke vil spise selv. Lurer på å gi velling på flaska 3 ganger daglig, inntil hun selv skjønner at hun må spise den maten hun får lagt foran seg, og ikke bare grise med den. Og så tror jeg at jeg må gi flaske etter mat, så kanskje hun spiser litt mer....?!?!

God morgen!! Her skjer det absolutt ingenting akkurat nå, og deiilig er det!! Kiden sover og mannen har nettop våknet etter en time på sofaen. Så jeg har fått unna litt husarbeid. Mamma og stefaren min kommer en tur seinere idag, da skal vi kose oss med brownies og iiis :D herlig søndag!!

God morgen! Snuppa sov utolig i natt, men fikn bare smokk og litt vann, så sovna hun hver gang. Vi sto opp klokka 07. Hun fikk spise brødskive i sted helt alene, men hun synst det var gøyest å plukke sønd bitene og kaste de på gulvet, så vi putta litt biter i munnen så hun ble mett. Jeg har vaska hus. Skulle gjøre det i går, men vi dro og kjøpte bilstol for vi måtte bytte nå. I dag får vi besøk av noen venner og skal ha hjortegryte. Jeg er ikke spesielt glad i det, men tenkte jeg skulle være voksen og smake på det :-) kanskje liker jeg det nå selv om jeg ikke likte det før :-)

Mornmorn!
Vi har nettopp spist frokost og Jenny tar seg en fortjent hvil. Tror hun er sliten etter gårsdagen.:) Prøvde å gi henne brødbiter ista, og det gikk greit når vi dyppa dem i pæremos slik at de blei myke. Syns det er koselig når hun kan sitte.sammen med oss ved matbordet. :)
I dag må vi bort på lokalet og hente all maten fra i går; lammelår, hjortesteik, kalkunfilet, waldorfsalat, potetsalat, grønn salat, noen kaker og ei kasse med småbrus. Får bare fryse ned en del i porsjoner slik at vi har enkle.middager for hånd.

Heisann!

Snuppa her ville ta morgen klokka halvsju, men det var ikke aktuelt for min del på en søndag, så gav henne smokken og hun sov til kvart over åtte ca. Hun våknet i fire tiden, men slapp å gå inn til henne, hun fant heldigvis roen selv. Nå er jeg litt sur på de nye naboene som bråker ute der hun ligger å vogna å dupper. Hun våknet selvfølgelig til men sovnet igjen. Kan vel ikke forvente at folk skjønner at de ikke må kakle så høyt når det ligger en baby ute i vogn og sover :angry5
Posen har fungert fint i natt hvertfall, hun klarte ikke å kaste av seg dyna når hun lå i den :cool05
Her skal det skje svært lite heldigvis, mannen er i vei på trening, og jeg venter på at tante skal komme en tur i ettermiddag.

Høres lurt å gi mer melk og velling Marian:-) Håper det går seg til etterhvert med maten.

Mornmorn!
Vi har nettopp spist frokost og Jenny tar seg en fortjent hvil. Tror hun er sliten etter gårsdagen.:) Prøvde å gi henne brødbiter ista, og det gikk greit når vi dyppa dem i pæremos slik at de blei myke. Syns det er koselig når hun kan sitte.sammen med oss ved matbordet. :)
I dag må vi bort på lokalet og hente all maten fra i går; lammelår, hjortesteik, kalkunfilet, waldorfsalat, potetsalat, grønn salat, noen kaker og ei kasse med småbrus. Får bare fryse ned en del i porsjoner slik at vi har enkle.middager for hånd.

Heisann:-)

Gikk det fint i går?

Så deilig mat dere hadde, godt å ha litt i frysen da :cool:

God morgen! Vi hadde en spennende natt foran oss i går. La nemlig Daniel på eget rom for første gang. Han våknet like ofte som dagen før.. men jeg er allikevel fornøyd. Ammet kl 00:20, 02.00 og 04:00 - og da han våknet kl 05:00 tok jeg han bare opp til han sluttet å gråte, og så la jeg han i senga hans igjen og han sovnet etter ca 20 min.. (ja, jeg satt på rommet og så på han hele tiden :P)

Tror også jeg har fått noe brystbetennelse.. i løpet av gårsdagen ble jeg gradvis øm og vond i det ene brystet. Gjør bare vondt ved berøring og har ingenting feber. Håper det går fort over..

God morgen! Vi hadde en spennende natt foran oss i går. La nemlig Daniel på eget rom for første gang. Han våknet like ofte som dagen før.. men jeg er allikevel fornøyd. Ammet kl 00:20, 02.00 og 04:00 - og da han våknet kl 05:00 tok jeg han bare opp til han sluttet å gråte, og så la jeg han i senga hans igjen og han sovnet etter ca 20 min.. (ja, jeg satt på rommet og så på han hele tiden :p)

Tror også jeg har fått noe brystbetennelse.. i løpet av gårsdagen ble jeg gradvis øm og vond i det ene brystet. Gjør bare vondt ved berøring og har ingenting feber. Håper det går fort over..

Så bra det gikk fint å ha han på eget rom:-)
Huff brystbetennelse høres ikke godt ut, håper du slipper feber og sånt.

Heisann:-)

Gikk det fint i går?

Så deilig mat dere hadde, godt å ha litt i frysen da :cool:
Veeeldig greit å få så mye godt i fryseren ja. ;)
Dagen gikk fint! Jenny var i god form og eeeelsker forlkemengder. Er ikke redd for noen, så det er flott! Festen etterpå var koselig og jeg tror alle hadde en fin dag, men jeg er derimot SÅÅÅ skuffa over seremonien!!!:( Den var overhodet ikke høytidelig! Syns den var amstørisk og useriøst, og han ene som holdt tale og liksom skulle være morsom ble alle flau av. Han var dryg og virka uforberedt der han stod og leste opp alt fra en iPad. Melodien på prosesjonen var deprimerende (følte at det var en begravelse jeg var i) , og jenta som sang to sanger var tonedøv.. Diktlesinga og utdelinga av navnetavlene var fint gjennomført, men resten var piss og jeg ergrer meg over at jeg betalte 1500kr for det der.

Dagen gikk fint! Jenny var i god form og eeeelsker forlkemengder. Er ikke redd for noen, så det er flott! Festen etterpå var koselig og jeg tror alle hadde en fin dag, men jeg er derimot SÅÅÅ skuffa over seremonien!!!:( Den var overhodet ikke høytidelig! Syns den var amstørisk og useriøst, og han ene som holdt tale og liksom skulle være morsom ble alle flau av. Han var dryg og virka uforberedt der han stod og leste opp alt fra en iPad. Melodien på prosesjonen var deprimerende (følte at det var en begravelse jeg var i) , og jenta som sang to sanger var tonedøv.. Diktlesinga og utdelinga av navnetavlene var fint gjennomført, men resten var piss og jeg ergrer meg over at jeg betalte 1500kr for det der.

Så fint at festen ble bra i hvertfall, men synd sermonien skulle bli så dårlig:( Jeg har vært på to navnesermonier i Oslo, de var veldig fine. Når man betaler så mye bør det være skikkelige folk som taler og opptrer.

Så fint at festen ble bra i hvertfall, men synd sermonien skulle bli så dårlig:( Jeg har vært på to navnesermonier i Oslo, de var veldig fine. Når man betaler så mye bør det være skikkelige folk som taler og opptrer.
Ja, det mener jeg også. Og siden det var den første navnefestseremonien alle i familien hadde vært på, så hadde jeg ønsket at de kunne gitt et bedre inntrykk. Vil ikke ha ha flere seremonier om det skal være sånn.. Lurer på å sende dem en konstruktiv tilbakemelding, for det holder ikke mål asså.:(

Ja, det mener jeg også. Og siden det var den første navnefestseremonien alle i familien hadde vært på, så hadde jeg ønsket at de kunne gitt et bedre inntrykk. Vil ikke ha ha flere seremonier om det skal være sånn.. Lurer på å sende dem en konstruktiv tilbakemelding, for det holder ikke mål asså.:(

Det synes jeg absolutt du skal gjøre:-) Bra dere kosa dere på festen da, og at folk oppførte seg lell om det var noe nytt:-)

Det synes jeg absolutt du skal gjøre:-) Bra dere kosa dere på festen da, og at folk oppførte seg lell om det var noe nytt:-)
Ja, det spørst om jeg må gjøre det asså..
Noe av det kjekkeste med dagen var at niesene og nevøene våre lekte seg så godt sammen (to gutter og to jente fra mannen sin side, og to gutter fra min side) De er 8år, 6.5år, 5år, 4år, 3.5år og 2år, så de hadde stor glede av hverandre.:)
Nå sitter vi og koser oss med.Amazing Race, rester av spekemat og en hinsides stor porsjon mef potetsalat.:D
1365945447510.jpg1365945463491.jpg

Noe av det kjekkeste med dagen var at niesene og nevøene våre lekte seg så godt sammen (to gutter og to jente fra mannen sin side, og to gutter fra min side) De er 8år, 6.5år, 5år, 4år, 3.5år og 2år, så de hadde stor glede av hverandre.:)
Nå sitter vi og koser oss med.Amazing Race, rester av spekemat og en hinsides stor porsjon mef potetsalat.:D
Vis vedlegget 11210Vis vedlegget 11211

Så koselig at barna fant hverandre:-)
Det så jammen meg ikke lite godt ut det der :angel9

Da har vi kommet hjem fra besøk hos tante, ble litt sent hjem, så får vente litt med å legge snuppa så hun får roe seg ned til kvelds:-)

Nei så kjedelig da! Skjønner godt du er irritert på det!
Vi var i navnefest for et par år siden, syntes opplegget var helt ok, men det var da vi bestemte oss for kirkedåp i stedet :P ;)

Vis vedlegget 11210Vis vedlegget 11211
Gode tid, du kan jo fø en liten landsby med den bollen med potetsalat der :p Ser skikkelig godt ut da! :D

Blei bare ei flaske velling på snuppa her idag, for hun har spist så godt ellers :D Babysafe feeder'n er gull for å få i henne all den mosamaten jeg har i skap og fryser, som hun nekter å la meg mate henne med :p ;) Hun har fått i seg fruktmos, middagsglass og grøt via den idag :D

God morgen! Vi hadde en spennende natt foran oss i går. La nemlig Daniel på eget rom for første gang. Han våknet like ofte som dagen før.. men jeg er allikevel fornøyd. Ammet kl 00:20, 02.00 og 04:00 - og da han våknet kl 05:00 tok jeg han bare opp til han sluttet å gråte, og så la jeg han i senga hans igjen og han sovnet etter ca 20 min.. (ja, jeg satt på rommet og så på han hele tiden :p)

Kanskje han bare skal bli litt vant med det nye rommet, også er det jo veldig godt mulig han sover bedre om litt tilvenningstid/netter?:)
Da gjelder det og få tømt brystet, det er veldig viktig, ellers gjør du vondt verre:( Det må være kjempevondt, aua. Gooood bedring:)

Så utrolig kjedelig, det var veldig synd:( Dritt og betale penger for noe også ikke få det man har betalt for:( Godt at festen blei vellykket og at dere hadde en fin og koselig dag:):):)

Back
Topp