Søndag og farsdag.

Olive76

Forumet er livet
Hehe. Kom til å poste et tomt innlegg.

Her har vi feiret farsdagen med sodd. Lenge siden vi har fått det, så det var veldig godt.

Ellers har vi store ting på gang her. Felix kveldslegging er vi godt på vei med. Det er ikke alltid like enkelt, men han tilbringer det meste av kvelden i egen seng, og jeg får da litt "barnefri". Litt protester har vi da og det må trøstes litt en gang iblandt. men det er helt ok. han sover også hos meg om natta. Det er også ok.

Malte har vist endelig skjønt hvordan man tisser på do. Han liker godt å gå med underbukser og er veldig flink til å holde seg. Og nå ber han om å komme på do. Og ikke minst - nå får han også til å tisse på do noen ganger. Så vi er på vei. Litt dum årstid for bleieslutt, men gutten kan jo ikke fo at han er født på vinteren og følger i sin brors fotspor og tar bleieslutt rundt 3-årsdagen.

Pappaperm nærmer seg og dermed også diverse planer for rasjonalisering av huset. Så her blir det ny vitrine. Sofaen skal sannsynligvis bygges ut, og i gangen nede skal vi ha nytt hyllesystem. Vaskemaskinen skal flyttes fra yttergang til bakgang. Far er nemlig litt handlingens mann når det kommer til innredning. Og jeg har denne gang bidratt med ideer for å få system på mitt rot.... blir spennede.

Og så må vi holde liv i forumet her. Tenk på alle de kvelder vi skal sitte oppe og vente på våre tenåringer. Da må vi skravle!

Spennende å få system i rotet ditt Olive!! Venter spent på bilder.

Kaken ble godt mottatt hos svigers. De hadde også kake! Aslak var overlykkelig! Solveig er mer "spise glasuren"-menneske! hehe

Nå sitter mannen og ser noe kran-greier på tv. Han snakker veldig om det og tenkte at jeg hadde noe innspill.............MEEEEEEN heisekraner er ikke helt min greie! Da er det bedre å chatte med oslojente på msn!

God søndag jenter :-)
Da er feiringen av farsdagen over,christian har laget kort til pappaen og så stolt over å ha skrevet navnet sitt og en liten hilsen(litt usikker på hva det sto der :-) )
Ellers så har vi hatt kalkun til middag noe jeg har hatt lyst på i flere mnd og endelig har de kommet i butikken.

Resten av kvelden skal jeg slappe av, merker jeg begynner å bli slitten og energien er ikke på topp om dagen.

God kveld, damer! Her går dagen mot slutten - har ikke blitt så mye feiring av G i dag, vi tok feiringen på forskudd i går. Han fik sove lenge i dag da, og vi lagde deilig frokost, og så fikk han hjemmelagde kort av begge ungene (i går fikk han en cd og en deilig badeolje av ungene). Vi har vært ute i finværet, G har pusset vinduer, og så har vi vært på marknad da... det var morsomt

Avsluttet kvelden med deilig kylling og ris (afghanistan-style - må ta med meg litt inspirasjon fra jobb vet dere) og tv. Kjøpte billige kyllingklubber i går - 20 kroner for 2 kilo!

Nå er G oppe og gjør seg klar for kvelden - jeg venter bare på at han skal bli ferdig på badet, så er det natta for meg også. Har vanvittig mange nye motspillere på Wordfeud så jeg kan alltids ligge på senga og spille litt før jeg sovner

I morgen er det kveldsvakt, men jeg har time hos legen på formiddagen - dårlig i ryggen for tiden, mye psoriasis i hodet, og jeg trenger henvisning til sykehuset for å få tatt den andre (og siste, håper jeg) operasjonen i underlivet... det tar jo gjerne noen måneder før man er inne i systemet der, så kanskje det blir operasjon utpå våren en gang?

Nei, leggetid. Vi snakkes damer! (og ja, Olive, jeg sitter nok her fremdeles om ti-tolv år jeg!!)

hallo ja.. jeg rakk innom her før søndagen forsvant!

Vi har hatt noen herlige dager i stavanger. deilig og etterlengtet med barnefri..:) og ikke minst bryllupet til sanders mamma...tårevåt fornøyelse for min del.. men koselig!! :) de var så vakre!!

dagen i dag har frosvunnet på middag hos svigers.. deilig åkomme til dekket bord. der var det også kalkun... og de hadde is og jordbærtil dessert! herlig! og de hadde husket på pappaen i huset her,og laget kort til morten,samt kjøpt blomster. Godt at noen husker påpappaene når mammaen ikke fungerer! :P 

også har jeg begynt å komme til bunns i julegavelistene...og begynt på julekortene... men først må jeg oppdatere adresselisten min. for det er enkelte som har flyttet i løpet av året.. men julekort er i gang.. er jo en del somskal skrives.. så da er det kjekt å komme i gang!

Julekortliste ja - jeg må begynne helt på nytt jeg, for lista mi fra i fjor er forsvunnet... den lå på harddisken som krasjet

åh.. så kjedelig lenemor.. :(

jeg har en bok jeg... som heter juleplanleggeren. skrevet av Marianne Berge-Hansen. Der skriver jeg ned julekortlister, gavelister, tanker om gaver, tradisjoner, gode oppskrifter som hører julen til,og et lite sammendrag av hver jul slik at jeg kan bla og tenke tilbake. syns den er veldig koselig :)
Den har vært borte vekk en stund.. men den dukket heldogvis opp igjen i går.. så da kunne jeg starte.. er jo livredd for å glemme noen.. men nå har jeg kontroll... håper jeg!

den boka hørtes fin ut, trillemor!! Kanskje jeg må ta en titt på den?

den er litt sånn koselig å fdra frem hver jul,og se tilbake på hva vi gjorde i fjor..og hva vi kanskje vil gjøre annerledes i fjor.. hva vi bakte,og om det skjedde noe spesielt.. har også limt inn en konvolutt hvor jeg legger de julekortene vi sender ut.. skriver bakpå hvilket år det er,slik at vi har det å se tilbake på :) så i år er julekortet allerede på plass. det er ogsålitt om ulike skikker, og tekster man kan bruke som inspirasjon..

en på barselgruppa jeg var på med julie hadde denne nemlig,så kjøpte den etter anbefaling  av henne :)

her er link til boka:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1490476&rom=MP

Back
Topp