Søndag morgen... og jeg er oppe

lenemor

Forumet er livet
Ja, sånn er det, man går ei hel uke og gleder seg til den dagen man skal få sove litt lenge, og så mumler han i senga "jeg er så dårlig i dag"... så ble det jeg som vant stå-opp-lotteriet i dag også... Jeg gleder meg til jeg også kan få sove til sju om morgenen.

Planen var at vi skulle reise i bursdaglag etter jobb i dag - har en nevø og en svoger som har bursdag, men når G er sjuk blir det ikke noe av, så kanskje det blir en stille kveld hjemme og tidlig i seng - det trengs

Hva skal dere i dag da?

God formiddag..

Ush, håper du får ei god natt søvn i natt da, Lenemor [;)][:)]

Vært oppe en liten time, men Trym putra og sov til halv ti [8D].

Trym har akkurat inntatt en safari-yoghurt mens Tom & Jerry gikk på tv. Får gå og lage en frokost ved kjøkkenbordet snart[:)]

Kl 13.00 i dag skal vi i bursdag til bestekompisen til Trym (fra bhg) [:D] Det blir gøy!

Ha en fin dag!

Jeg og lillebror sov til 9.30 etter en god natt! Han spiste en gang mindre enn han pleier*bank i bordet*, og det kjenner jeg på kroppen.. Når jeg kom ned lå det nystekte rundstykker på benken, og det er fyr i peisen.. De vet å kose seg de to..[:)]

Her er det strålende sol, nydelig høstvær! Så jeg og barna skal på skogstur etterpå! [:)] Mannen skal få isolere ferdig på loftet..[8D]

Så får vi se hva dagen bringer etter skogsturen![:)]

Jeg trakk og det korteste strået i dag, men vi har tørka spy halve natta og det er som regel mannen som står opp med ungene. Etter en liten stund gikk lillemor (hun som er syk) ned for å legge seg igjen[8|] og jammen sovna hun, jeg slumra litt på sofaen mens storesøster så på tv. Så våre planer for dagen ble brått amputert. Får se om snuppa og jeg tar en tur opp til mamma og hilser på valpene, men godt mulig vi bare er hjemme, spysjuka er jo kjempesmittsomt så.

Her var det minsta som sto opp først - hun prøvde iherdig å få storesøskna til å stå opp, uten hell.....Ikke før klokka var halv ti kom vi skikkelig igang her i huset. Da var alle påkledd og klar for frokost.

Vi skal til svigermor på får-i-kål senere idag. Ikke min favoritt-mat må jeg innrømme, men jeg spiser det jo. Er oppvokst på gård der vi hadde veldig mye lammekjøtt-middager og får-i-kål - så jeg har vel fått litt nok for å si det slik[&:] Og jeg kan enda huske hvor "deilig" det var å få de deilige pepperkorna mellom tennene NAMMMMM[8D] (Slik "pepperkornboks" er jo for pyser[X(]).

Kvelden blir nok rolig - jeg hadde håpet på å få trent, men nå vet jeg ikke helt pga middagen. Det er nydelig vær ute så det hadde i alle fall vært deilig med en gåtur.

God bedring til alle de syke![:)]

lenemor håper dagen din snart kommer så du får sovelenge snart

Selv har jeg helle huset for meg selv K er på kurs og Chr har sovet over hos bestemor i natt.
Kost meg med frokost forann tv. Nå skal jeg jobbe litt før jeg henter christian.

Mye sykdom ute å går her og der ser jeg.. Sindre hadde brått 40 i feber i går, så jeg har sovet litt urolig i natt.. Men feberen gikk fint ned med paracet og han er i god form i grunn, så vi får se det an litt til.. [:)]
Her klarte vi ikke å bli enige om hvem som måtte stå opp når ungene våkna kl 07.15, så vi sto opp begge to.. Så sovna jeg på sofaen og sov til kl 10.. [8D] Men nå ville mamma låne Maren med seg på tur seinere, så da får sambo og Sindre chille på hver sin sofa en stund.. Jeg må jobbe.. Skal på ettermiddagsvakt kl 14.30..
Vi koste oss med sein frokost med egg og bacon alle sammen, og til og med Sindre spiste en del.. Så fikk han en is da, siden han klagde seg litt for vondt i halsen.. Og den var det ikke mye rester igjen av for å si det sånn.. [8D] Nå er det nerding for mor, og Sabeltann for Sindre.. Koselig.. [:D]

Fått sove til 0930 i dag, så skal ikke klage [;)] Fikk besøk av Olive76 med familie klokka 10, var kjempekoselig[:D] Raphael var "flau i begynnelsen" som han sier det selv, men det gikk seg til, og gutta (og jenta) kosa seg [:D] Raphael sa han savna Gustav med en gang han hadde gått, og er fullt bestemt på at vi skal dra dit på besøk en dag.. så vi får se [;)]

Nå sover snuppa, og Raphael har besøk av en kamerat, jeg skal kjøre på jobb straks, og det høljer ned.... det var vel statusrapporten for i dag [8D]

Ha en fin søndag alle sammen [:D]

Hjemme igjen fra en fin dag på jobb... jada, jeg var litt sliten i morges, og er det fremdeles, men jobben er nå bare herlig da

Nå er August lagt, han ligger og øver seg på å prate oppe i senga si, JOhanna er i bursdaglag med bestemor og besten, og G og jeg har inntatt sofaen. I kveld blir det tidlig senga tror jeg - tidligvakt igjen i morgen.. G skal være hjemme med begge barna, for her er det planleggingsdag - rart når rollene er byttet om slik

Nå sover barna, og vi ligger i sofaen..[8D] TV og pc er fint!

Vi var på en koselig tur i skogen istad, lillebror sov godt i Manducaen og Bertine ledet oss gjennom skogen. Vi fant en fin bålplass hvor vi skal grille en annen dag.[:)]

Så har vi sett på film, lekt med lego og kost oss med hjemmelaget pizza..

Back
Topp