Søndag igjen

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hei-hei :) Har dere hatt en fin helg?

Lørdag var vi på landbruksmesse i en nabokommune. Det hørtes litt feil ut for meg som har asfalt i blodet, men det viste seg å være veldig koselig for hele familien. Spesielt morsomt for barna som fikk mate geiter og kyr, ri på hest, kjøre hest og vogn, se dukketeater og dyreutstillinger, kaninhopping osv. 

I dag har det plaskregnet her, og jeg holdt meg tørr ved å sende ut barna og mannen, og heller ta en vaskedag inne. Mormor kom på middag, og lillesøster ville fortelle hva hun hadde gjort i går. Jeg blir helt uten grunn litt fornærmet når folk ikke forstår henne, men egentlig tror jeg hun har den type babyspråk som bare en mamma og en storebror kan forstå. Ville dere forstått "Jejes-je-jej-appå-jest!"? :P
 
Så koselig da :) Hadde jeg hørt henne hadde jeg kanskje skjønt henne..Jada helga har vært bra den,vært og hjelpa besteforeldra mine med og rydde på loft og i kjeller men og fått lada batteriene mine for har hatt barnefri i helga:) 
 
Ikke så lett den der, men ville hun fortelle at hun red på hest?

Vi blir lett litt for vant til å tyde hva barna sier, og tenker ikke på at andre som ikke er så mye sammen med dem, ikke automatisk kan tyde dem :)

Merker det i bhg også. Vi blir vant til hvordan de snakker og vet f.eks hvilke bokstaver de bytter ut i orda, så vi lærer å forstå dem ganske fort. Så synes vi det er rart at ikke en voksen fra naboavdelingen skjønner hva dem sier så lett :)

Koselig med landbruksmesse da :) Det er noe sånt annenhvert år i hjembygda mi, men i år var det den helga vi kom hjem fra ferie så ble ikke noe med oss....

Vi hadde en skikkelig rydde- og vaskedag i går. Soverommet trengte ommøblering etter at Eveline begynte å sove i sprinkelseng. Foreløpig har den stått foran et par skapdører, men nå har vi fått den inn i et hjørne lengst mulig vekk fra meg og melkelukta :)

Helst ville vi hatt henne på eget rom, men vi har ikke noen ledige. Synes det er litt tidlig for jentene å dele rom også, så hun får sove hos oss enn så lenge....

Idag har vi vært en tur hos svigers, og da vi kom hjem hadde broren min tatt den 2,7 mil lange sykkelturen hit for å hilse på :) Så da ble besøk til barna skulle legge seg :)

 
Knotte81: Før jeg fikk barn ville jeg aldri trodd på at man kunne lade batteriene dersom man hjalp besteforeldre med å rydde loft og kjeller. Nå derimot synes jeg det høres helt logisk ut at man får hvilt seg nok en slik helg dersom man har barnefri. :P

*trinemor*: Wow! Du er god! Jejes-je-jej-appå-jest betyr Felix-og-jeg-oppå-hest. Tydelig at dere som jobber i barnehage blir veldig flinke på slikt. Jeg er så imponert over de ansatte i Felix sin barnehage også, det virker som om de virkelig anstrenger seg for å forstå hva barna mener. Jeg irriterer meg ofte over slektninger som ikke prøver en gang, og ble derfor veldig lettet over at de er så mye flinkere i barnehagen. Jeg krever ikke at slekten skal forstå lillesøster altså, men jeg vil at de skal spørre opp igjen hva Felix mener hvis de ikke får mening ut av det han sier.

For en sprek bror du har! Koselig for barna med besøk av onkel tenker jeg. :)
 
Vi har vært i barnebursdag til fetteren til T og kost oss der og med et lite kaffebesøk i ettermiddag =) 
Kvelden har bestått av irriterende kynnere, heldigvis er det ikke slik så ofte!

 
Back
Topp