Søndag i dag

Monsoon

Elsker forumet
I dag har vi det ikke så bra, eller folket har det rimelig bra fysisk, men katta vår er veldig dårlig, så vi har det ikke så bra mentalt. Hun har hangla lenge, men vi trodde det var mark som var problemet, vi har vært litt sløve med å gitt kur. Hun kviknet litt til etter en kur, men nå er det bare elendigheta fatt igjen. Hun bare sitter der og er kjempekvalm, men får ikke noe opp. Hun er blitt tynn som en strek, hun spiser heller ikke :( Nå lurer dere sikkert på hvorfor vi ikke har dratt til legen med henne før, men hun er tidligere villkatt/omplasseringskatt og hun er redd alle andre enn oss, redd for å være andre plasser enn hjemme, så det sitter langt inne å ta henne med noen steder. Vi har vært til dyrlegen med henne en gang, og da gikk hun helt bananas og dyrlegen blødde fra kraftige klor :S Men nå ser det ut til at vi må. Det dumme er at Remy er borte og kommer ikke før i morgen ettermiddag (vi hadde avtalt at han skulle ta henne med på tirsdag), og jeg er veldig skjør i sjela for sånne ting, og ikke minst, ungene må bli med om vi får komme.Desverre får vi ikke dra til klinikken på stjørdal, da den er stengt på helg, men må dra til en i selbu om han vil ta oss i mot, en som jeg ikke liker, men må man så må man. Vet ikke om hun lever til i morgen liksom :(

Huff, sånn er det hos oss. Ellers er det fint vær, men vi får se hvordan dagen blir, alt etter som om dyrlegen kan ta oss i mot eller ikke. (skal vente til 10 med å ringe iallefall) Håper katta overlever, Raphael gråter jo enda over katta som døde for over ett år siden :(

Håper dere alle får en fin dag :)

huff.... dette var jo ikke noe hyggelig lesning.... :( håper katten overlever, og at dere får hjelp! skal krysse alt her, og jeg håper du kommer inn og oppdaterer oss... :)

i dag skal vi i bursdag til søskenbarnet til m. det blir koselig. ikke så ofte vi ser dem, men det er så veldig hyggelig når vi først er der... han blir tenåring i dag... så blir grill og kake...

vært en litt slitsom helg.. var på jobbfest på fredag til lørdag... og det tok litt av kan man si... ble sist i seng... og måtte skippe frokosten.. lenge siden jeg har hatt det sååå morsomt... :) herlig! :) så dagen i dag er også noe redusert.. men den kommer seg... :) så blir vel slapt i sola... frem til bursdag...

Uff, stakkars pusen. Går ikke å få lagt den i narkose hos dyrlegen da, så den kan undersøkes mens den sover... sikkert bedre for dere alle samen (inkl. dyrlegen og pusen).

Jeg hadde sove-lenge-dagen min i dag, og det trenget jeg, for jeg har vært oppe halve natta med August - først en time ut og inn av rommet hans da han dreiv og skreik og gråt... så la jeg meg til slutt inn i senga på rommet hans og lå i to timer og hørte på at han satt i senga og lo og snakket og lekte og spilte musikk og ropte.... kom meg i seng igjen klokka seks i morges, og da sovnet August også, for det var stille til halv åtte i morges (og da sto G opp)

Nå har vi spist frokost, G skal vel snart inn og jobbe på huset, så jeg skal vel ta med ungene på en spasertur tror jeg. Har planer om å invitere ei venninne opp hit for litt lek i hagen (ja, ungene altså, ikke vi damene først og fremst)

En liten oppdatering på pusesituasjonen er at vi får komme inn til han legen jeg ikke liker i ettermidadg (han var ikke hjemme). Men han ga oss ikke mye håp, han sa han var veldig streng mot katter i den alderen, siden 12-13 år faktisk er gjennomsnittsalderen på en katt, og han ba oss tenke nøye igjennom om vi ville ha med katten hjem igjen... kommer jo til å ta den med hjem uansett da, men om han tror hun ikke vil dø i løpet av et par dager, tror jeg vi tar hun med hjem, vet ikke om jeg klarer å ta meg sammen om vi må avlive, og ungene må jo bli med.  Nå sitter hun i samme stilling som hun har sittet på routeren vår i mange dager, men ute under ett tre, haddde ikke hjerte til å nekte henne å gå ut, i tilfelle vi må avlive. Begynner iallefall å innse at om det ikke blir noen rask bedring, kan vi ikke pine henne mer, hun får ikke til å spise av en eller annen grunn :(

så trist å lese monsoon om pusen. Ikke koselig når dyre våre er syke.
Sender deg en stor klem.
Vet alt om syke puser.

Her skjer det ikke stort slapper av på sofaen i dag siden formen ikke er helt på topp.
Er det ikke bekken og ledd som er plagsomt er det magen som slår til. Hatt sterke magesmerten i helle natt og kaster bare opp magesyre.

Lenemor åssen gikk det på konsertene med Johanna og G?

Ønsker alle en strålende søndag

Nå har vi ikke noen pus mer emoticon . Var nyresvikt som følge av alderdom. Hun var veldig dårlig, men hadde et ørlite håp da :S Raphael tar det tunft, Alannah er mer forvirret. Sikkert ikke ideelt å ha de med, men hadde ikke noe valg siden Remy er borte i helga og vi har ingen til å passe. Blir nok mange gråterunder på oss alle fremover. Jaja, slipper iallefall kattepiss i senga til Raphael da... (hun begynte å bli litt tullete) sukk emoticon

Off, Monsoon, det er ikke noe gøy det der :-( Vi har vært i samme i  samme situasjon selv. Vi måtte avlive pusen vår (8 år bare), hun hadde diabetes og ble bedre, men så snudde det igjen og klarte ikke redde henne (var maange ganger hos vet med henne og). Hun var og tynn som en strek og verken spiste eller drakk til slutt. Og fikk indre blødninger :-( Det var et tungt valg å ta, helt forferdelig:-( Men måtte la henne slippe å lide mer. Er nesten en mnd siden nå.
Også vil jeg gi deg/dere en god klem i en tøff situasjon emoticon

Så trist, Monsoon, og stakkars Raphael og Alannnah oppi det hele - de får en lekse i livets gang i dag som de sikkert ikke tar skade av, men jeg forstår at du gjerne skulle forskånet dem.

Og så du da, Silje, er det ikke det ene så er det det andre. Håper virkelig du snart føler deg bedre - det er slitsomt å gå sånn og hangle.

Konserten i går var stor suksess - siden den startet sent foreslo G å dra hjem i pausen, men det var HELT uaktuelt, for hun ville høre mer musikk! Et par sanger inn i andre avdeling var hun trøtt og ville hjem, men holdt ut til siste sangen startet, da passet de på å snike seg hjem for å slippe "rushen" ut av både kirka og parkeringsplassen etterpå. Hun kom veldig fornøyd tilbake og fortalte at de hadde spilt BARE bra musikk!

I dag har vi hatt en strålende dag - det har vært skikkelig sommervær med over 20 grader ute. Har vært et par runder ute i huset - en gang for å se på kjøkkenfliser, en gang for å vise frem til noen venner. Har også hatt besøk her hjemme, så vi har vært ganske så sosiale i dag - koselig!!!

Nå er ungene i seng, og jeg skal straks gjøre klar kveldsmaten til G og meg - jeg lagde nemlig tunfisksalat forrige dagen som vi ikke har fått spist

huff.. så trist med pusen.. leste det så vidt på face... vondt åmiste dyra sine.. man blir jo sååå glad i dem... :) sender deg en kjempeklem..

Huff!! hadde håpet at Pusen skulle klare seg!! Tenker mye på dere!

Vi har vert i skogen i dag.. det var norgescup i terrengsykling! Masse folk og action! Knallkjekt! Så har vi grillet her hjemme. Før jeg måtte ta meg en cowboystrekk på sofen. Har også rukket å kverke noe løvetann på plenen!

Tusen takk for omtanek og gode ord... blir begravelse i morgen når pappaen kommer hjem..

Back
Topp