Søndag - hva skjer da?

lenemor

Forumet er livet
Her våknet vi til øsende, pøsende regnvær, så vår planlagte kjøre- og fisketur må nok utsettes til en annen dag. Jeg fikk sove lenge i dag, og det var herlig - særlig fordi August våknet før halv seks igjen.. ser ut som om vi må gjøre noen grep igjen, det er litt for tidlig å stå opp synes jeg

August har forresten kranglet med katten i dag, så han har et lite rift i panna, og et ganske bra klor på nesetippen... spørs om ikke han har vært litt hardhendt med pus altså... han lærer vel

Johanna spiller rollen som drama-queen - vi sa at hun ikke fikk male før etter frokost (vi spiser på bordet hun må sitte og male på), så står hun en stund og sier ingenting før hun kaster på håret, snur seg rundt og sier "ej går hvis dåkke skal være så sinte"

Her våknet Mina halv 6 igjen[8|][&o] Nå er jeg så lei at jeg får ikke sagt det. Jeg har ikke sovet en hel natt på 2uker[:'(] Gleder meg til bhgstart jeg, for det er bare hyl og grining med Mina. Alt er galt!!!! Nå teller jeg faktisk dager til hun skal starte[:-] Jeg får dårlig samvittighet ved å ha slike tanker!!!!

Vi har en avtale med en venninne og jenta hennes. Jentene våre er gjevngamle, så håper de finner tonen. Lenge siden de traff hverandre sist.

Her sov jeg til klokka ni som jeg har gjort hver dag i ferien[:D] Minsten her i huset har tatt ferien på alvor- sovet til 10.00 hver eneste dag i ferien han, utrolig b-menneske han så[:D][:D]
Men det hører til saken at vi voksne ikke får så mye alenetid på kvelden da, han legger seg ikke før halv ti-ti om kvelden har gjort nå. Vi har vært mye på hytta, der leker han med ei jente som er ti år, og hun er også oppe så lenge så da blir det litt feil men.. Har en uke å rette det opp på nå da. Men vi behøver adrli å stå opp så innmari tidlig uansett, jeg jobber så og si bare kvelder, og de få dagvaktene jeg har begynner jeg ni[:)]

Men et par timer må vi prøve å forskyve det igjen da[:D][:D]

Overskyet og trist vær her idag, aner ikke hva vi skal finne på jeg[&:]

Nei, det kan man da ikke ha dårlig samvittighet for oslojente - når ferien til Johanna nærmet seg slutten gledet vi oss alle sammen... hun begynte å bli ganske utålelig, bare surmuling og krangling for alt... samme hvor mye vi fant på med henne... de trenger rett og slett den aktiviteten og interaksjonen med andre barn som de er vant til...

Og du lakrisbåten... sånne sene morgener vil jeg ikke høre om - eller, det kan forsåvidt tåles når det komer sammen med fortellinger om sene kvelder, for vi har tross alt kvelden for oss selv, og måtte jeg velge hadde jeg forettrukket det vi har nå

Heisann!

Her er det flere som gleder seg til barnehagestart! Både jeg og snuppa - skal aldri be henne fri såååå lenge, hun har savnet barnehagen veldig. Her er det nedtelling - om ei uke begynner hun igjen[:D]

Amalie har hatt andre natta uten nattbleie nå - første natt var hun helt tørr, men i natt gikk det ikke like bra. Ett uhell - og så fikk hun sove hos oss, men da med et tisselaken under. Får håpe at det bare er et uhell - å være sengvæter over noen år er ikke like kjekt (vet jeg alt om[&:]). Jeg gir det minst ei uke i alle fall!

Har null planer idag - ser ut som det blir nok en rolig og fredelig dag her.....

Jeg har ikke barn i helgen, så jeg sto opp klokken 9 .. En smule sliten etter fest i går, men likevel ganske uthvilt [:D] Har vært nede i byen og spist skikkelig junkfood med noen venner, vært hos ei venninne å brent noe musikk, hentet musikkannlegg til bilen hos en kamerat, og snart skal jeg ned til venninna mi igjen [:)] 

Misunner lakrisbåten som har herlige morgener! Her startet morgenen kl 6!!!! [8|]
Mannen stod opp med dem rundt 7, og jeg lå til kl 9! Blir helt skutt om dagen. Her i huset er det foreldrene som har et søvnproblem. Aslak sover godt om natta, men det gjør ikke vi [&:]

Vi har hatt middagsbesøk i dag. Og før det var vi hos en onkel og tante av mannen! Kjempekoselig![:D]

Nå holder jeg på med litt jobb-ting! Irriterer meg over at skriveprogrammet vårt er så utrolig dårlig!! Blæææææææææ[:'(]

Her og starta dagen kl 6.. Me jeg skulle på jobb da.. [8D] Da jeg var ferdig i dusjen sto det en lysvåken gutt og gliste utfor døra, som da hadde vert å vekka Maren.. Så lå det en stk ikke fuuullt så blid pappa i senga og håpte i det lengste at de ville legge seg igjen.. Men slik blei det altså ikke.. [:D] Så her var det felles frokost før jeg gikk på jobb.. Kjempekos!
Hadde en flott dag på jobb (egentlig hele helga var fin!), og så var det middag, og rett i kakeselskap.. Frustrerende å være i kakeselskap når man ikke spiser kake selv.. Hadde veldig lyst på, men klarte å ikke spise.. [:)]

Nå er ungene i drømmeland, jeg sitte å knotter på min data, mens sambo ser kamp.. Jada.. Sånn går bu dagan.. [8D]

Her ble det besøk på hytta til svigermor og svigerfar. Vi ble invitert på middag også, om jeg kunne lage den. Svigermor har jo brukket armen, så hun trenger hjelp - og jeg stiller gjerne opp.. hun er kontrollfrik de luxe, så jeg må passe på når jeg slipper til på kjøkkenet der.. Ikke at det var de store kokkekunstene som slapp til - jeg skulle koke poteter, lage saus til kjøttkaker, og lage ertestuing fra pose...

Etter maten reiste vi hjem igjen - svigermor er sliten i dag, og søsteren til G kom med sønnene sine, og de skulle overnatte der i natt, så da trakk vi oss tilbake. Nå er ungene i seng, og sover forhåpentligvis. G og jeg har kost oss med kokt makrell til kvelds - det er lege siden ejg har spist.

Her er jeg helt ferdig etter store svigerfamilie innrykk i våres ferieresidens. Mannens søsken har vært her litt forsakutt siden onsdag og igår kom farfar med frue (og de gir meg litt prestasjonsangst så jeg sto i kjøkkenet fra 7 om morgenen og bakte og styret). Idag kom farmoe en tur og ga ungene vingummi rett før middagen (!!!!) men jeg konfiskerte litt og slo til med pastaskruer istedet[;)].

Før middagen "kollapset" jeg på sofaen og lå der en times tid. Herlig. Og siden da var jeg generelt matt.

Har lest "Drømmehjerte" på et par dager og grått og grått for den var så bra!

Imorgen kommer min lillesøster med barn. Minsten er 4 mnd og henne har jeg aldri sett. Gleder meg inderlig!

Høres ut som om du har hatt det travelt Olive - håper det blir roligere når din søster og lille niese kommer på besøk - kan tenke meg du gleder deg til å se henne

Har hørt positive ting om Drømmehjerte, kanskje jeg skal prøve meg på den neste gang?

Back
Topp