Søndag 19.januar :)

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
God morgen! :)
Vi hadde besøk av broren min og samboeren hans i går. Spiste hjemmelaget pizza, brownies og hjemmelaget yoghurt-is og spilte Alisas. De dro ikke før 00.30, så jeg var riiiimelig trett da Hermine var klar for dag kl 07 :p Så da satte jeg iPaden i babycoveret og spilte av en episode Timmy Tid så jeg fikk slumra litt til :p ;)
Nå har vi spist "noggi" (yoghurt) med Weetabix i til frokost og Hermine styrer rundt med både tegnebrettet sitt, ei lita Brioflue med snor i som hun haler etter seg rundt i stua og koker miggag til den store gullmedalje :) ...jeg super kaffe :p

Idag skal vi kanskje våge oss ut å leke litt, tross -10...MEN Hermine har fått frostskade på det ene kinnet :( Huden er blålig på en flekk, og det går ikke bort :( Hva gjør man for å forhindre det tro?

Ha en fin dag dere :)

Vi hadde besøk av broren min og samboeren hans i går. Spiste hjemmelaget pizza, brownies og hjemmelaget yoghurt-is og spilte Alisas. De dro ikke før 00.30, så jeg var riiiimelig trett da Hermine var klar for dag kl 07 :p Så da satte jeg iPaden i babycoveret og spilte av en episode Timmy Tid så jeg fikk slumra litt til :p ;)
Nå har vi spist "noggi" (yoghurt) med Weetabix i til frokost og Hermine styrer rundt med både tegnebrettet sitt, ei lita Brioflue med snor i som hun haler etter seg rundt i stua og koker miggag til den store gullmedalje :) ...jeg super kaffe :p

Idag skal vi kanskje våge oss ut å leke litt, tross -10...MEN Hermine har fått frostskade på det ene kinnet :( Huden er blålig på en flekk, og det går ikke bort :( Hva gjør man for å forhindre det tro?

Huff! Frostskader...ha ikje hatt nå erfaring med det.
Eg va og rimele trøtt i mårrest :-P

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

God morgen jenterrrrr.

Vi sto opp klokka 07.30 i mårrest. Fie våkna i 23.30 tia i går, samme som natta før, og hylskreik...fekk roa ho ned, men begynnt igjen når eg sku list meg ut....prøvd å smør dentinox, men funka ikje....e ikje helt sekker på om ho faktisk har ont, eller om ho bære prøv seg....før ho bi role når eg plukk ho opp, og vugg ho i arman...men ho fekk litt flytanes paracet og då søvna ho, og ho våkna i 03 tia og, men då funka det å gje ho smokken :-)

Eg e usekker på om det e jækslan som plag ho, eller om det e nå ainna...

I dag har vi ikje nå store planer, vi tar det på sikt :-)
Eg klara jo å gløm vinterdressn i barnehagen...men syns det e førr kaldt ute uansett ;-)

Fekk skryt i barnehagen ang utekleian ho har :-)
Også over ke blid å fornøyd ei jeinta ho e :-)

Hiv med et bilde a snuppa, som syns ho trengt å kle på seg lua inne ;-)

Vedlegg

• 1390121843009.jpg
    1390121843009.jpg
    35,5 KB · Visninger: 21
Last edited:

Så kjekt med besøk en lørdagskveld - selv om det blei litt seint.:) Greit at du fikk slumra litt på morran da iallfall.

Frostskader har jeg ikke vært borti selv. Jenny har bare skikkelig rødmønstrede og tørre kinn i vinterkulda, så mamma kjøpte med to gode kremer til småbarn fra apoteket i går. Den ene inneholder sink og skal "bygge" opp igjen huden og vi ser bedring bare fra i går. Anbefaler å høre på apoteket. De har sikkert peiling!:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

God morgen jenterrrrr.

Vi sto opp klokka 07.30 i mårrest. Fie våkna i 23.30 tia i går, samme som natta før, og hylskreik...fekk roa ho ned, men begynnt igjen når eg sku list meg ut....prøvd å smør dentinox, men funka ikje....e ikje helt sekker på om ho faktisk har ont, eller om ho bære prøv seg....før ho bi role når eg plukk ho opp, og vugg ho i arman...men ho fekk litt flytanes paracet og då søvna ho, og ho våkna i 03 tia og, men då funka det å gje ho smokken :-)

Eg klara jo å gløm vinterdressn i barnehagen...men syns det e førr kaldt ute uansett ;-)

Klart man må ha på seg lue når det er kaldt ute!;)

Det er ikke så greit å vite hva som plager disse små om natta. Gleder meg til de blir så store at de kan si ifra!:) Vi er inne i en slik "hva skjer om natta"-periode selv, men i natt gikk det egentlig greit.

Klart man må ha på seg lue når det er kaldt ute!;)

Det er ikke så greit å vite hva som plager disse små om natta. Gleder meg til de blir så store at de kan si ifra!:) Vi er inne i en slik "hva skjer om natta"-periode selv, men i natt gikk det egentlig greit.

Ja, det e ikje bære enkelt å førstå ke så plag de bestandi...

Heihei :)

Jeg har heller ikke noen erfaringer med frostskader:s mem gjør som Lilla skriver, hør på apoteket imårra, dem vet sikkert hva du kan gjøre ;) eller spør selve google:P

Natten har vært god hos oss:D Leoh sovna før kl 23, og jeg la meg ikke før etter 24 :P men alle ungene har sovet hele natta :))

Har ikke noen spesielle planer idag..er for kaldt til å gå ut, så nå sitter vi jentene å bygger med duplo ;)

Hellåo!:)
Mannen dro på fest i går og overnatter i byen, så vi har vært alene siden Jenny la seg i går.
Natta gikk heldigvis greit for seg: vesla sovna kl.18.45, hadde noen oppvåkninger fra 22.30-02, men litt dentinox og snuing gjorde susen. Deretter sov hun til 07.10 og fikk døse litt i senga sammen med meg til 07.40.

Vi har kosa oss meg frokost, litt barne-tv og ballkasting. Jen er snørrete, varm og matt i øynene i dag, så nå ble hun lagt for en dubb. (Hahaha..nå ligger hun og roper "Pappa? Gisldibbebaaaa..Hm-hm-hmmmm..mimmemeeei" *smokkelyder*)
Spørst om 150ml mme fra MAMMA ikke var tilfredsstillende nok.:p

Hellåo!:)
Mannen dro på fest i går og overnatter i byen, så vi har vært alene siden Jenny la seg i går.
Natta gikk heldigvis greit for seg: vesla sovna kl.18.45, hadde noen oppvåkninger fra 22.30-02, men litt dentinox og snuing gjorde susen. Deretter sov hun til 07.10 og fikk døse litt i senga sammen med meg til 07.40.

Vi har kosa oss meg frokost, litt barne-tv og ballkasting. Jen er snørrete, varm og matt i øynene i dag, så nå ble hun lagt for en dubb. (Hahaha..nå ligger hun og roper "Pappa? Gisldibbebaaaa..Hm-hm-hmmmm..mimmemeeei" *smokkelyder*)
Spørst om 150ml mme fra MAMMA ikke var tilfredsstillende nok.:p

Hahaha en liten pappajente altså? :P
Synd å høre om formen hennes :( ønsker meg at det ikke blir verre! ;) så masse god bedring til lillemor♡

God ettermiddag. Mannen skal på søvnovervåking til i morgen og pappa kommer heldigvis og er her, liker ikke mørket så godt:o
Jentene har vært hos svigermor i helga, så har stort sett slappa av en del. Formen til Emmeth er det samma og jeg skal heldigvis til legen i morgen:) Humøret er så der, men ellers er alt ok:)
Frostskader har jeg ingen erfaring med, men ville også forhørt meg med apoteket, høres ikke noe særlig ut!:(

N skal jeg og paps igang med boller i karry;)
Ha en fin søndag alle sammen:)

Fie søv kvila si, og eg ser på nyhetskanalen, huff...syns så synd i de som e ramma a storbrann i Lærdal :-(

Vi kosa oss med litt frukt før snuppa la seg <3

Vedlegg

• 1390134697810.jpg
    1390134697810.jpg
    60 KB · Visninger: 17
God morgen jenterrrrr.

Hva skal hun egentlig prøve seg på sånn midt på natta? Småbarn våkner ikke og er redd/gråter bare for å teste grenser, så om kos roer henne ned kan du nok være trygg på at noe er skummelt eller vondt og det er deg hun trenger for at natta ikke skal være skummel og vond ;) Slikt går i perioder, for eksempel om utviklinga går veldig fort kan de drømme mye og dermed våkne endel, da er det viktig at man er der og gir trøst og kos, så går det over av seg selv :) Det er iallfall vår erfaring..og hva bøkene sier ;) :p

Hallo folkens!
For en kveld i går! Herlig, og sent :-p
Vi er på vei hjem. Toget kan ikke gå fort nok da Lillebror ikke er så mye bedre enda :(
Han hadde hatt over 39 i feber igjen i natt og sliter veldi med halsen og pusten :-o
Helt forferdelig å ha reist fra han i den tilstanden. Og jeg håper virkelig han blir bedre snart. Hvor lang tid bør man forvente før pencillin fungerer???

Hva skal hun egentlig prøve seg på sånn midt på natta? Småbarn våkner ikke og er redd/gråter bare for å teste grenser, så om kos roer henne ned kan du nok være trygg på at noe er skummelt eller vondt og det er deg hun trenger for at natta ikke skal være skummel og vond ;) Slikt går i perioder, for eksempel om utviklinga går veldig fort kan de drømme mye og dermed våkne endel, da er det viktig at man er der og gir trøst og kos, så går det over av seg selv :) Det er iallfall vår erfaring..og hva bøkene sier ;) :p

Ja, eg sjønn jo at ho har lite å prøv seg på, men ho ha jo fått melk då når ho våktn, det e det eineste som funger, e bære "redd" før at ho ska vænn seg på melk på natta igjen, vis ho får det så ofte. Ke du jr då når di våktn på natta og e lei seg? Tell no ha eg trøsta ho, også ha ho fått melk, og 2 gang paracet...eg ser og at det e nåkka som plag ho pittelitt på dagtid og...Ho e litt meir grinat, og tørl litt mindre enn ellers...sjørl trur eg det e jækslan, men de e jo kommen igjennom....men de e kansje værre å få ut...

Hallo folkens!
For en kveld i går! Herlig, og sent :-p
Vi er på vei hjem. Toget kan ikke gå fort nok da Lillebror ikke er så mye bedre enda :(
Han hadde hatt over 39 i feber igjen i natt og sliter veldi med halsen og pusten :-o
Helt forferdelig å ha reist fra han i den tilstanden. Og jeg håper virkelig han blir bedre snart. Hvor lang tid bør man forvente før pencillin fungerer???
Huff, stakkars liten da :( håper han kommer seg snart nå! Her tok det to dager før vi så bedring etter at hun fikk antibiotika.

Så bra at dere har hatt det fint da! :)

Huff, stakkars liten da :( håper han kommer seg snart nå! Her tok det to dager før vi så bedring etter at hun fikk antibiotika.

Så bra at dere har hatt det fint da! :)
Da bør det virke snart da...!
Halvtime nå, så får jeg kose med han :)

Ja, eg sjønn jo at ho har lite å prøv seg på, men ho ha jo fått melk då når ho våktn, det e det eineste som funger, e bære "redd" før at ho ska vænn seg på melk på natta igjen, vis ho får det så ofte. Ke du jr då når di våktn på natta og e lei seg? Tell no ha eg trøsta ho, også ha ho fått melk, og 2 gang paracet...eg ser og at det e nåkka som plag ho pittelitt på dagtid og...Ho e litt meir grinat, og tørl litt mindre enn ellers...sjørl trur eg det e jækslan, men de e jo kommen igjennom....men de e kansje værre å få ut...

Vi prøver med smokk, vann, kos mens hun er i si seng og kos i vår seng. Om hun da ikke roer seg gir vi mme, det funker som oftest ;) Men er ikke så ofte det trengs, kan hende vi må gi det et par netter på rad og så er det plutselig ikke nødvendig lengre :)
Hermine er inne i en periode hvor hun er blitt mye mer skeptisk til fremmede, hun gjemmer seg bak oss og tørr ikke snakke med fremmede. Regner med det er en vanlig fase kanskje? ;)

Da bør det virke snart da...!
Halvtime nå, så får jeg kose med han :)
Hvis han ikke viser tegn til bedring etter to døgn på antibiotika bør dere nok oppsøke lege igjen i morgen ;)

Husker da vi reiste hjem fra Svalbard, kunne ikke komme fort nok gjennom passkontroll, bagasjeavhenting og tollen ;)

Hvis lillebror er urolig på natta får han den nærheten han trenger. Vi prøver å ikke ta han for raskt opp av sengen, for noen ganger våkner han veldig av det. Men vi legger han rolig ned, gir vann, smokk og en hånd å holde i, så sovner han som regel. Han har jo vært puppegal på natt, men etter kort tids forsøk på å avlede det bort har han nesten sluttet å etterspørre det selv nå når han hR vært syk og mye våken. Det har også hendt at vi må bysse han i søvn igjen.

Hvis han ikke viser tegn til bedring etter to døgn på antibiotika bør dere nok oppsøke lege igjen i morgen ;)

Husker da vi reiste hjem fra Svalbard, kunne ikke komme fort nok gjennom passkontroll, bagasjeavhenting og tollen ;)
Ja for etter i dag har han hatt to hele dager med medisin, pluss 2/3 dag på fredag!

Back
Topp