Sølvkreproblem!

litjpiå

Glad i forumet
Noen som har erfaring med disse ekle småkrypene?
Har hatt de her en stund nå, og trodde endelig vi hadde fått fjerna de. Men nå blussa det opp igjen gitt! :(
Vi bor i en liten sokkelleilighet i et nyere hus, og tror ikke det er fuktskader her som kan være årsaken. Men siden vi har så lite plass her står det ting over allt, og det er vanskelig å få det helt ryddig og fritt for ting (sekker, leker, kasser osv) på gulvet. Derfor er det også vanskelig å få fjerna alle. Er det noe man kan gjøre for at de bare skal dø av seg selv? Har en på 3 år, og en til på vei, så kan ikke begynne å spre gift rundt om heller!

Sent from my iPhone using BV Forum

Har prøvd alt.. Nå har jeg bare gitt opp, vasker alle fuger og sluk med klor alikevell. De trives under toalettet og der kommer jeg ikke spesielt til. Har sett mindre av de jo mindre klær det er på gulvet (de er veldig glad i hudrester). Heldigvis er de ikke skadedyr, bare sjenerende og forsåvidt uhyggelig å tråkke på.. :/

<3 29.12.14 <3

Uff, vi hadde sånne i en leilighet vi leide. Ble egentlig aldri kvitt de...

Håper de forsvinner hos deg!

Vi får vel bare fortsette som før da, og håpe problemet ikke blir verre vertfall! :( takk for svar likevell!
Ja de er heldigvis bare ekkle og ikke farlige. Men i dag var det kommet en inn i melposen, og da fikk jeg nok egentlig! Så lenge de bare er på gulvet og maten får være i fred kan jeg godt holde ut litt til. Men når jeg finner de i maten er neste steg å flytte, for det orker jeg ikke!

Sent from my iPhone using BV Forum

De hater lys, men vanskelig når man har masse ting å lyse opp da... Har noen her også og skvatt til en gang da en dukka opp inni en godt bretta putetrekk i soveromsskapet...

Sent from my iPho

I og med at dere har dem på kjøkkenet også tror jeg at dere burde få snakket med huseieren om å få dem fjernet. Én ting er det å ha dem på badet, en helt annen når de er på kjøkkenet hvor man har maten!

Vi prøvde å ha lyset på hele tiden, men de ble tøffere faktisk...

<3 29.12.14 <3

Masse sølvkre indikerer at det er et fuktproblem et sted i huset,så dere burde ta det opp med huseier slik at han kan hyre inn et skadedyrs firma.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Masse sølvkre indikerer at det er et fuktproblem et sted i huset,så dere burde ta det opp med huseier slik at han kan hyre inn et skadedyrs firma.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Nødvendigvis ikke, man kan dra med seg sølvkre med flyttelass også. Strengt med rengjøring for å bli kvitt dem, skal visstnok kaste støvsugerposen etter man har støvsugd hvor det er sølvkre på grunn av spredningen. Litt vell dyrt for min del..

<3 29.12.14 <3

Ekle krek!
På sånne malebutikker og sånt kan man få kjøpt små bokser men kan plassere under hyller og bak ting osv (så barna ikke ser dem) og så kryper sølvkreene inni der og dør.
Sannsynligvis er det fukt et eller annet sted, eller litt fuktig inneluft. Det skal ikke så mye til før de trives dessverre!
Men det høres jo ut som om dere gjør alt rett :)

Det dukker opp i ny og ne hos meg også. Men er som regel bare en eller 2(som jeg ser i hvert fall)

Men da kommer de kun på badet. De trives i fukt men er ikke nødvendigvis en indikasjon på fuktskader.

Ville prøvd å få alt opp vekk fra golvet på badet og kjør varmekabler på litt ekstra guff så det tørker skikkelig opp. Ikke la fuktige klær ligge å slenge på badegolvet i hvert fall.

Back
Topp